Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Akın ÖZDEMİRLER, Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin alanıyla ilgili ileri düzey İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR C1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür İncelemeleri ,Literatür İncelemeleri ,Planlama ve Operasyon ,Planlama ve Operasyon ,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme ,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme ,Disiplinlerarası Çalışmalar ,Disiplinlerarası Çalışmalar ,Alandaki Teknolojik Gelişmeler ,Alandaki Teknolojik Gelişmeler ,İş Ahlakı ,İş Ahlakı ,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları ,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.3.Alanıyla ilgili makaleleri kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1.Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.3.Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve ifadeleri mesleki hayatında kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.2.İngilizce ileri düzey diyalogları yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1.Öğrenci kendini sözlü ve yazılı olarak her konuda rahatça ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1. İngilizce’nin ileri düzey dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür İncelemeleri | |
2 | Literatür İncelemeleri | |
3 | Planlama ve Operasyon | |
4 | Planlama ve Operasyon | |
5 | Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme | |
6 | Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme | |
7 | Disiplinlerarası Çalışmalar | |
8 | Disiplinlerarası Çalışmalar | |
9 | Alandaki Teknolojik Gelişmeler | |
10 | Alandaki Teknolojik Gelişmeler | |
11 | İş Ahlakı | |
12 | İş Ahlakı | |
13 | İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları | |
14 | İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları |
Kaynak |
Market Leader,Upper Intermediate Business English Course Book, David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Pearson Education Limited, Edinburg, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(117/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Akın ÖZDEMİRLER, Öğr.Gör. Seda YEŞİLDENİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin alanıyla ilgili ileri düzey İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR C1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Literatür İncelemeleri ,Literatür İncelemeleri ,Planlama ve Operasyon ,Planlama ve Operasyon ,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme ,Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme ,Disiplinlerarası Çalışmalar ,Disiplinlerarası Çalışmalar ,Alandaki Teknolojik Gelişmeler ,Alandaki Teknolojik Gelişmeler ,İş Ahlakı ,İş Ahlakı ,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları ,İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak aktarır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.3.Alanıyla ilgili makaleleri kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1.Alanıyla ilgili literatür taramasını listeler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.3.Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve ifadeleri mesleki hayatında kullanır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.2.İngilizce ileri düzey diyalogları yorumlar. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1.Öğrenci kendini sözlü ve yazılı olarak her konuda rahatça ifade eder. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1. İngilizce’nin ileri düzey dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür İncelemeleri | |
2 | Literatür İncelemeleri | |
3 | Planlama ve Operasyon | |
4 | Planlama ve Operasyon | |
5 | Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme | |
6 | Alanında Tartışma Yürütme ve Müzakere Etme | |
7 | Disiplinlerarası Çalışmalar | |
8 | Disiplinlerarası Çalışmalar | |
9 | Alandaki Teknolojik Gelişmeler | |
10 | Alandaki Teknolojik Gelişmeler | |
11 | İş Ahlakı | |
12 | İş Ahlakı | |
13 | İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları | |
14 | İş Dünyasında Kültürlerarası Görgü Kuralları |
Kaynak |
Market Leader,Upper Intermediate Business English Course Book, David Cotton, David Falvey, Simon Kent, Pearson Education Limited, Edinburg, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |