Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin gelişimsel süreçlerin doğasına ilişkin temel bir kavrayış kazanmasını ve yaşam boyu sosyal, duygusal gelişim ve değişimleri çeşitli kuramlar açısından yorumlamasını sağlamaktır. Bu ders; Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve, Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.Freud,Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson ,Bağlanma Kuramı ve J. Bowlby, Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme, Mizaç, Arkadaşlık ilişkileri, Yetişkin kime denilir? İlk yetişkinlik döneminin özellikleri, İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri, Orta yetişkinlik döneminin özellikleri, Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri, İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri, Ölüm, ölüme hazırlık ve yas, genel bakış; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Erken Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Erken Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,İleri Yetişkinlik Döneminde Fiziksel Gelişim,İleri Yetişkinlik Döneminde Bilişsel Gelişim,İleri Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölme Süreci ve Yas,Genel Bakış,Genel Bakış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gelişim psikolojisin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.1, 10A
2.Gelişim psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.1, 10A
3.Gelişim psikolojisine ilişkin temel olguları tanıyabilir.1, 10A
4.Gelişim psikolojisine ilişkin kuramlar tartışabilir1, 10A
5.Gelişim psikolojisini farklı yaş gruplarında psikososyal bağlamda ele alabilir.1, 10A
6.Mizaç ve yetişkinliğe ilişkin temel olguları tanımlayabilir.1, 10A
7.Yaşam boyu gelişimin sosyal, bilişsel ve duygusal temellerine ilişkin genel mekanizmaları tanıyabilir.1, 10A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel GelişimLSD, Ch.11
3Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.12
4Erken Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel GelişimLSD, Ch.13
5Erken Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.14
6Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel GelişimLSD, Ch.15
7Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.16
8Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.16
9İleri Yetişkinlik Döneminde Fiziksel GelişimLSD, Ch.17
10İleri Yetişkinlik Döneminde Bilişsel GelişimLSD, Ch.18
11İleri Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.19
12Ölüm, Ölme Süreci ve YasLSD, Ch.20
13Genel Bakış
14Genel Bakış
Kaynak
Santrock, J. W. (2021). Life-Span Development (18th Edition). McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)162
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gökhan MALKOÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin gelişimsel süreçlerin doğasına ilişkin temel bir kavrayış kazanmasını ve yaşam boyu sosyal, duygusal gelişim ve değişimleri çeşitli kuramlar açısından yorumlamasını sağlamaktır. Bu ders; Sosyal ve duygusal gelişimi anlamak için genel bir çerçeve, Psiko-Seksüel gelişme kuramı ve S.Freud,Psiko-sosyal gelişme kuramı ve E.Erikson ,Bağlanma Kuramı ve J. Bowlby, Bilişsel ve duygusal boyutlarıyla kendini düzenleme, Mizaç, Arkadaşlık ilişkileri, Yetişkin kime denilir? İlk yetişkinlik döneminin özellikleri, İlk yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri, Orta yetişkinlik döneminin özellikleri, Orta yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri, İleri yetişkinlik döneminin temel meseleleri ve değişimleri, Ölüm, ölüme hazırlık ve yas, genel bakış; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Erken Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Erken Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,İleri Yetişkinlik Döneminde Fiziksel Gelişim,İleri Yetişkinlik Döneminde Bilişsel Gelişim,İleri Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölme Süreci ve Yas,Genel Bakış,Genel Bakış; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gelişim psikolojisin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.1, 10A
2.Gelişim psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.1, 10A
3.Gelişim psikolojisine ilişkin temel olguları tanıyabilir.1, 10A
4.Gelişim psikolojisine ilişkin kuramlar tartışabilir1, 10A
5.Gelişim psikolojisini farklı yaş gruplarında psikososyal bağlamda ele alabilir.1, 10A
6.Mizaç ve yetişkinliğe ilişkin temel olguları tanımlayabilir.1, 10A
7.Yaşam boyu gelişimin sosyal, bilişsel ve duygusal temellerine ilişkin genel mekanizmaları tanıyabilir.1, 10A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel GelişimLSD, Ch.11
3Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.12
4Erken Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel GelişimLSD, Ch.13
5Erken Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.14
6Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel GelişimLSD, Ch.15
7Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.16
8Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.16
9İleri Yetişkinlik Döneminde Fiziksel GelişimLSD, Ch.17
10İleri Yetişkinlik Döneminde Bilişsel GelişimLSD, Ch.18
11İleri Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal GelişimLSD, Ch.19
12Ölüm, Ölme Süreci ve YasLSD, Ch.20
13Genel Bakış
14Genel Bakış
Kaynak
Santrock, J. W. (2021). Life-Span Development (18th Edition). McGraw-Hill.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50