Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, psikolojinin zihinsel süreçleri araştıran bir alt alanı olan bilişsel psikolojiyi tanıtmaktır. Ders, algı, dikkat, bellek, karar verme, problem çözme ve akıl yürütme gibi bilişsel süreçleri anlatmayı, deneysel yöntemi tanıtmayı ve kuramsal bakış açılarını görgül bulgularla birleştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Bilişsel Psikoloji'ye Giriş,Bilişsel Sinirbilim,Algı,Dikkat,Kısa Süreli Bellek ve Çalışan Bellek,Uzun Süreli Bellek ve Yapısı,Uzun Süreli Bellek: Kodlama, Geri Çağırma ve Sağlamlaştırma,Zihinsel Zaman Yolculuğu, Gündelik Bellek ve Bellek Hataları,Bilgi,Görsel İmgelem,Dil,Problem Çözme,Final sınavı için tekrar ve soru-cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilişsel psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.10, 16, 9A
7.Bilişsel psikolojiyi psikolojinin diğer alt alanları ile ilişkilendirebilir.10, 9A
2. Bilişsel psikolojinin kullandığı araştırma yöntemlerini ve temel paradigmaları bilir.10, 9A
3. Algı, dikkat ve bellek gibi süreçleri birbiri ile ilişkilendirebilir.10, 9A
4. Bilişsel süreçlerin ardında yatan davranışsal ve nöral mekanizmaları bilir, kuramlarla açıklayabilir.10, 9A
5. Bilişsel Psikoloji alanındaki araştırmaları eleştirel bir gözle yorumlayabilir.10, 9A
6. Bilişsel süreçleri günlük deneyimleriyle ilişkilendirebilir.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Bilişsel Psikoloji'ye Giriş1. Ünite
3Bilişsel Sinirbilim2. Ünite
4Algı3. Ünite
5Dikkat4. Ünite
6Kısa Süreli Bellek ve Çalışan Bellek5. Ünite
7Uzun Süreli Bellek ve Yapısı6. Ünite
8Uzun Süreli Bellek: Kodlama, Geri Çağırma ve Sağlamlaştırma7. Ünite
9Zihinsel Zaman Yolculuğu, Gündelik Bellek ve Bellek Hataları8. Ünite
10Bilgi9. Ünite
11Görsel İmgelem10. Ünite
12Dil11. Ünite
13Problem Çözme12. Ünite
14Final sınavı için tekrar ve soru-cevapDers notlarına bakılacak
Kaynak
Goldstein, E. B., & van Hoff, J. C. (2021). Cognitive Psychology (2nd EMEA Ed.). Cengage Learning.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3824
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12525
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hasan Galip BAHÇEKAPILI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, psikolojinin zihinsel süreçleri araştıran bir alt alanı olan bilişsel psikolojiyi tanıtmaktır. Ders, algı, dikkat, bellek, karar verme, problem çözme ve akıl yürütme gibi bilişsel süreçleri anlatmayı, deneysel yöntemi tanıtmayı ve kuramsal bakış açılarını görgül bulgularla birleştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Bilişsel Psikoloji'ye Giriş,Bilişsel Sinirbilim,Algı,Dikkat,Kısa Süreli Bellek ve Çalışan Bellek,Uzun Süreli Bellek ve Yapısı,Uzun Süreli Bellek: Kodlama, Geri Çağırma ve Sağlamlaştırma,Zihinsel Zaman Yolculuğu, Gündelik Bellek ve Bellek Hataları,Bilgi,Görsel İmgelem,Dil,Problem Çözme,Final sınavı için tekrar ve soru-cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Bilişsel psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.10, 16, 9A
7.Bilişsel psikolojiyi psikolojinin diğer alt alanları ile ilişkilendirebilir.10, 9A
2. Bilişsel psikolojinin kullandığı araştırma yöntemlerini ve temel paradigmaları bilir.10, 9A
3. Algı, dikkat ve bellek gibi süreçleri birbiri ile ilişkilendirebilir.10, 9A
4. Bilişsel süreçlerin ardında yatan davranışsal ve nöral mekanizmaları bilir, kuramlarla açıklayabilir.10, 9A
5. Bilişsel Psikoloji alanındaki araştırmaları eleştirel bir gözle yorumlayabilir.10, 9A
6. Bilişsel süreçleri günlük deneyimleriyle ilişkilendirebilir.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Bilişsel Psikoloji'ye Giriş1. Ünite
3Bilişsel Sinirbilim2. Ünite
4Algı3. Ünite
5Dikkat4. Ünite
6Kısa Süreli Bellek ve Çalışan Bellek5. Ünite
7Uzun Süreli Bellek ve Yapısı6. Ünite
8Uzun Süreli Bellek: Kodlama, Geri Çağırma ve Sağlamlaştırma7. Ünite
9Zihinsel Zaman Yolculuğu, Gündelik Bellek ve Bellek Hataları8. Ünite
10Bilgi9. Ünite
11Görsel İmgelem10. Ünite
12Dil11. Ünite
13Problem Çözme12. Ünite
14Final sınavı için tekrar ve soru-cevapDers notlarına bakılacak
Kaynak
Goldstein, E. B., & van Hoff, J. C. (2021). Cognitive Psychology (2nd EMEA Ed.). Cengage Learning.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50