Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇEVRE PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; çevre, “çevreye dost”/ “çevreyi yıkıcı” davranış, çevre psikolojisinin anlamı, çevre psikolojisinde araştırma alanları, çevre psikolojisinde gelecekte atılması gereken adımlar gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çevre ve çevre psikolojisi,Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.),Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri,Mimarlık ve çevre psikolojisi,Sürdürülebilirlik,Davranış ve davranış değiştirme,Dünyanın yeşil tarihi,Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği,Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi ,İkinci büyük değişim,Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri,Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler),Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek,Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Çevre psikolojisindeki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler | 10, 16, 9 | A |
2.Çevreye dost ve çevreyi yıkıcı davranışları tartışabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
3.Çevre psikolojisindeki araştırma alanlarını tanımlayabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir) | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5.Bir davranış değiştirme programı tasarlayabilirler | 10, 12, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
6.Hayvanlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilir ve bu projeyi uygulayabilirler | 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve çevre psikolojisi | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
2 | Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.) | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
3 | Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
4 | Mimarlık ve çevre psikolojisi | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
5 | Sürdürülebilirlik | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
6 | Davranış ve davranış değiştirme | 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
7 | Dünyanın yeşil tarihi | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
8 | Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği | 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
9 | Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
10 | İkinci büyük değişim | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- original kitap İngilizce. |
11 | Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
12 | Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler) | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
13 | Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
14 | Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Kaynak |
1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇEVRE PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; çevre, “çevreye dost”/ “çevreyi yıkıcı” davranış, çevre psikolojisinin anlamı, çevre psikolojisinde araştırma alanları, çevre psikolojisinde gelecekte atılması gereken adımlar gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çevre ve çevre psikolojisi,Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.),Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri,Mimarlık ve çevre psikolojisi,Sürdürülebilirlik,Davranış ve davranış değiştirme,Dünyanın yeşil tarihi,Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği,Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi ,İkinci büyük değişim,Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri,Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler),Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek,Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Çevre psikolojisindeki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler | 10, 16, 9 | A |
2.Çevreye dost ve çevreyi yıkıcı davranışları tartışabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
3.Çevre psikolojisindeki araştırma alanlarını tanımlayabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir) | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5.Bir davranış değiştirme programı tasarlayabilirler | 10, 12, 14, 16, 19, 4, 9 | A |
6.Hayvanlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilir ve bu projeyi uygulayabilirler | 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve çevre psikolojisi | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
2 | Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.) | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
3 | Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
4 | Mimarlık ve çevre psikolojisi | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
5 | Sürdürülebilirlik | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
6 | Davranış ve davranış değiştirme | 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
7 | Dünyanın yeşil tarihi | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
8 | Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği | 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture |
9 | Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
10 | İkinci büyük değişim | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- original kitap İngilizce. |
11 | Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
12 | Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler) | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
13 | Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek | 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English |
14 | Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek | 1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Kaynak |
1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |