Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVRE PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; çevre, “çevreye dost”/ “çevreyi yıkıcı” davranış, çevre psikolojisinin anlamı, çevre psikolojisinde araştırma alanları, çevre psikolojisinde gelecekte atılması gereken adımlar gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çevre ve çevre psikolojisi,Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.),Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri,Mimarlık ve çevre psikolojisi,Sürdürülebilirlik,Davranış ve davranış değiştirme,Dünyanın yeşil tarihi,Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği,Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi ,İkinci büyük değişim,Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri,Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler),Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek,Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Çevre psikolojisindeki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler10, 16, 9A
2.Çevreye dost ve çevreyi yıkıcı davranışları tartışabilirler10, 16, 19, 9A
3.Çevre psikolojisindeki araştırma alanlarını tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir)10, 13, 16, 19, 9A
5.Bir davranış değiştirme programı tasarlayabilirler10, 12, 14, 16, 19, 4, 9A
6.Hayvanlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilir ve bu projeyi uygulayabilirler 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çevre ve çevre psikolojisi1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
2Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.)1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
3Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
4Mimarlık ve çevre psikolojisi1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
5Sürdürülebilirlik1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
6Davranış ve davranış değiştirme4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
7Dünyanın yeşil tarihi3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
8Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
9Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
10İkinci büyük değişim3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- original kitap İngilizce.
11Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
12Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler)3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
13Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
14Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
Kaynak
1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇEVRE PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Safiye Neslihan ERCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; çevre, “çevreye dost”/ “çevreyi yıkıcı” davranış, çevre psikolojisinin anlamı, çevre psikolojisinde araştırma alanları, çevre psikolojisinde gelecekte atılması gereken adımlar gibi konularda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çevre ve çevre psikolojisi,Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.),Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri,Mimarlık ve çevre psikolojisi,Sürdürülebilirlik,Davranış ve davranış değiştirme,Dünyanın yeşil tarihi,Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği,Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi ,İkinci büyük değişim,Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri,Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler),Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek,Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Çevre psikolojisindeki temel konu ve kavramları tanımlayabilirler10, 16, 9A
2.Çevreye dost ve çevreyi yıkıcı davranışları tartışabilirler10, 16, 19, 9A
3.Çevre psikolojisindeki araştırma alanlarını tanımlayabilirler10, 16, 19, 9A
4.Filmler ve kitaplar çerçevesinde, temel kavramları tartışabilirler (öğretim görevlisi film ve kitap ödevleri verecektir)10, 13, 16, 19, 9A
5.Bir davranış değiştirme programı tasarlayabilirler10, 12, 14, 16, 19, 4, 9A
6.Hayvanlar için bir sosyal sorumluluk projesi tasarlayabilir ve bu projeyi uygulayabilirler 10, 12, 16, 19, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çevre ve çevre psikolojisi1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
2Çevre psikolojisinde araştırma alanları (gürültü, ışık, ofis tasarımı, renk, vs.)1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
3Çevre psikolojisinde araştırma yöntemleri1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
4Mimarlık ve çevre psikolojisi1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
5Sürdürülebilirlik1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
6Davranış ve davranış değiştirme4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
7Dünyanın yeşil tarihi3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
8Film tartışması: “Uygunsuz Gerçek”; çevre psikolojisinde araştırma örneği2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture
9Farklı düşünme biçimleri; dünyanın kaderi 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
10İkinci büyük değişim3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- original kitap İngilizce.
11Çevre hareketleri (Bergama, Gökçeada, vs.); üniversitelerdeki çevre kulüpleri1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
12Film tartışması: “Wall-E”; küresel sistemlere karşı tehditler (dünyadan örnekler)3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
13Geçmişin gölgesi; dünyaya zarar vermek3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English
14Epilog: Neler öğrendik?; Sosyal sorumluluk projesi: hayvanlara yardım etmek1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.
Kaynak
1- “Environmental Psychology: Behavior and Experience in Context” -Tony Cassidy 2- “Çevre ve Politika: Başka Bir Dünya Özlemi, 2007, İmge Kitabevi Yayınları (Editör: Ayşegül Mengi).- will be translated by the instructor during the lecture 3- Dünyanın Yeşil Tarihi: Çevre ve Büyük Uygarlıkların Çöküşü, 2008, Clive Ponting (Çeviren: Ayşe Başçı), Sabancı Üniversitesi Yayınları.- the original book is in English 4- Other reading materials will be assigned by the instructor.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50