Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STAJ: PSİKOLOJİ ALANLARI | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. Şükufe PAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Arş.Gör. Şükufe PAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesine bağlı Psikoloji Bölümü (Türkçe ve İngilizce Program) öğrencilerinin stajlarının amacı, İstanbul Medipol Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği esasları gereğince, öğrencilerin teorik bilgilerini, uygulama ile pekiştirmek ve bu teorik bilgilere pratik bir altyapı hazırlayarak öğrencilere alanlarında deneyim kazandırmaktır. “Staj: Psikoloji Alanları” 4. akademik yıl içerisinde (7. veya 8. dönem) ders programına eklenmesi gereken zorunlu bir staj dersidir. Bu ders hem Güz hem Bahar dönemlerinde açılmaktadır. Öğrencilerin bu dersi yalnızca bir dönem almaları beklenmektedir. Zorunlu stajınızı psikoloji biliminin çeşitli uygulama alanlarında (hastaneler, özel danışmanlık merkezleri, üniversite laboratuvarları, belediyeler, adliyeler, rehberlik ve araştırma merkezleri vb.) psikolog gözetiminde yapmanız gerekmektedir. Bu kural için Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanı istisnadır. Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanında İnsan Kaynakları departmanında staj yapabilirsiniz. Staj süresi 20 gündür. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojinin çeşitli istihdam alanlarını tanımlayabilir. | 6 | |
2. Psikoloji biliminin çeşitli alt alanlarında edinmiş olduğu teorik bilgileri deneyimleyebilir. | 6 | |
3. Türkiye’de Psikoloji alanında hizmet veren çeşitli kurum, kuruluş ve uzmanlarla ilişki kurabilir. | 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
2 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
3 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
4 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
5 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
6 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
7 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
8 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
9 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
10 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
11 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
12 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
13 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
14 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
15 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
16 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
17 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
18 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
19 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
20 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem |
Kaynak |
T.C. İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ STAJ YÖNERGESİ |
Psikoloji Bölümü Staj: Psikoloji Alanları "Sıkça Sorulan Sorular" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STAJ: PSİKOLOJİ ALANLARI | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. Şükufe PAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ, Arş.Gör. Şükufe PAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesine bağlı Psikoloji Bölümü (Türkçe ve İngilizce Program) öğrencilerinin stajlarının amacı, İstanbul Medipol Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği esasları gereğince, öğrencilerin teorik bilgilerini, uygulama ile pekiştirmek ve bu teorik bilgilere pratik bir altyapı hazırlayarak öğrencilere alanlarında deneyim kazandırmaktır. “Staj: Psikoloji Alanları” 4. akademik yıl içerisinde (7. veya 8. dönem) ders programına eklenmesi gereken zorunlu bir staj dersidir. Bu ders hem Güz hem Bahar dönemlerinde açılmaktadır. Öğrencilerin bu dersi yalnızca bir dönem almaları beklenmektedir. Zorunlu stajınızı psikoloji biliminin çeşitli uygulama alanlarında (hastaneler, özel danışmanlık merkezleri, üniversite laboratuvarları, belediyeler, adliyeler, rehberlik ve araştırma merkezleri vb.) psikolog gözetiminde yapmanız gerekmektedir. Bu kural için Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanı istisnadır. Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanında İnsan Kaynakları departmanında staj yapabilirsiniz. Staj süresi 20 gündür. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem,Staj: Psikolog Yanında Gözlem; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojinin çeşitli istihdam alanlarını tanımlayabilir. | 6 | |
2. Psikoloji biliminin çeşitli alt alanlarında edinmiş olduğu teorik bilgileri deneyimleyebilir. | 6 | |
3. Türkiye’de Psikoloji alanında hizmet veren çeşitli kurum, kuruluş ve uzmanlarla ilişki kurabilir. | 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
2 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
3 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
4 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
5 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
6 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
7 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
8 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
9 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
10 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
11 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
12 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
13 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
14 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
15 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
16 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
17 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
18 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
19 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem | |
20 | Staj: Psikolog Yanında Gözlem |
Kaynak |
T.C. İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ STAJ YÖNERGESİ |
Psikoloji Bölümü Staj: Psikoloji Alanları "Sıkça Sorulan Sorular" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |