Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN TERAPİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Deniz KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, oyunun psikoterapi alanındaki anlamına ve farklı oyun terapisi tekniklerine odaklanılır. Öğrenciler, çeşitli çocukluk dönemi problemlerine dair temel terapötik bilgi ve yaklaşımları edinirler. Bunu yanında, temel düzeyde vaka tartışmaları yapmayı ve çocukların psikolojik ihtiyaçlarına göre oyunlar tasarlamayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir?,Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun,Oyun terapisinde psikolojik değerlendirme,Psikodinamik Oyun Terapisi,Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi,Oyunda agresyon,Oyunda kaygı,Oyun terapisinde kayıp süreçleri,Oyun terapisinde travmayı çalışmak, Gelişimsel Bozuklukla çalışmak,Ergenlerle psikoterapi,Kapanış,Proje Sunumları -1,Proje Sunumları -2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Çeşitli oyun terapisi yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt edebilir. | 14, 9 | A |
2.Çocukların psikolojik işlevselliği üzerine tartışabilir. | 14, 19, 9 | A |
1.Oyun Terapisine dair temel kavramları tanımlayabilir. | 14, 23, 9 | A |
4. Çocuğun oyununu değerlendirirken, temel kriterleri tanımlayabilir. | 14, 19, 9 | A |
5. Oyun terapisindeki farklı aşamaları, oyuncak seçimlerini ve kullanım biçimlerini temel düzeyde tanır. | 14, 9 | A |
6. Oyun terapisi alanındaki sınırlar, etik ve kültürel kavramlar üzerine düşünebilir. | 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir? | |
2 | Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun | Play Therapy, Ch.1 ; Playing and Reality, Ch.4 |
3 | Oyun terapisinde psikolojik değerlendirme | Play Therapy, Ch.10 |
4 | Psikodinamik Oyun Terapisi | Play Therapy, Ch.5 |
5 | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi | Play Therapy, Ch.6 |
6 | Oyunda agresyon | Play Therapy, Ch.15 |
7 | Oyunda kaygı | Play Therapy, Ch.29 |
8 | Oyun terapisinde kayıp süreçleri | Play Therapy, Ch.21 |
9 | Oyun terapisinde travmayı çalışmak | Play Therapy, Ch.25 |
10 | Gelişimsel Bozuklukla çalışmak | Play Therapy, Ch.27-28 |
11 | Ergenlerle psikoterapi | Play Therapy, Ch.30 |
12 | Kapanış | Playing and Reality, Ch.3 |
13 | Proje Sunumları -1 | |
14 | Proje Sunumları -2 |
Kaynak |
Crenshaw, D.A., Stewart, A.L. (2015). Play Therapy: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. The Guilford Press. Winnicott, D. W. (2005). Playing and Reality. New York: Routledge. * Students will be informed about the additional readings and resources. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OYUN TERAPİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Deniz KESKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, oyunun psikoterapi alanındaki anlamına ve farklı oyun terapisi tekniklerine odaklanılır. Öğrenciler, çeşitli çocukluk dönemi problemlerine dair temel terapötik bilgi ve yaklaşımları edinirler. Bunu yanında, temel düzeyde vaka tartışmaları yapmayı ve çocukların psikolojik ihtiyaçlarına göre oyunlar tasarlamayı öğrenirler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir?,Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun,Oyun terapisinde psikolojik değerlendirme,Psikodinamik Oyun Terapisi,Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi,Oyunda agresyon,Oyunda kaygı,Oyun terapisinde kayıp süreçleri,Oyun terapisinde travmayı çalışmak, Gelişimsel Bozuklukla çalışmak,Ergenlerle psikoterapi,Kapanış,Proje Sunumları -1,Proje Sunumları -2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3.Çeşitli oyun terapisi yaklaşımları arasındaki farklılıkları ayırt edebilir. | 14, 9 | A |
2.Çocukların psikolojik işlevselliği üzerine tartışabilir. | 14, 19, 9 | A |
1.Oyun Terapisine dair temel kavramları tanımlayabilir. | 14, 23, 9 | A |
4. Çocuğun oyununu değerlendirirken, temel kriterleri tanımlayabilir. | 14, 19, 9 | A |
5. Oyun terapisindeki farklı aşamaları, oyuncak seçimlerini ve kullanım biçimlerini temel düzeyde tanır. | 14, 9 | A |
6. Oyun terapisi alanındaki sınırlar, etik ve kültürel kavramlar üzerine düşünebilir. | 14, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Oyun oynama kapasitesi" : Oyun nedir? Oyun terapisi nedir? | |
2 | Oyun terapisine giriş: Çocuk odaklı oyun terapisi; yönlendirilmiş ve yönlendirilmemiş oyun | Play Therapy, Ch.1 ; Playing and Reality, Ch.4 |
3 | Oyun terapisinde psikolojik değerlendirme | Play Therapy, Ch.10 |
4 | Psikodinamik Oyun Terapisi | Play Therapy, Ch.5 |
5 | Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi | Play Therapy, Ch.6 |
6 | Oyunda agresyon | Play Therapy, Ch.15 |
7 | Oyunda kaygı | Play Therapy, Ch.29 |
8 | Oyun terapisinde kayıp süreçleri | Play Therapy, Ch.21 |
9 | Oyun terapisinde travmayı çalışmak | Play Therapy, Ch.25 |
10 | Gelişimsel Bozuklukla çalışmak | Play Therapy, Ch.27-28 |
11 | Ergenlerle psikoterapi | Play Therapy, Ch.30 |
12 | Kapanış | Playing and Reality, Ch.3 |
13 | Proje Sunumları -1 | |
14 | Proje Sunumları -2 |
Kaynak |
Crenshaw, D.A., Stewart, A.L. (2015). Play Therapy: A Comprehensive Guide to Theory and Practice. The Guilford Press. Winnicott, D. W. (2005). Playing and Reality. New York: Routledge. * Students will be informed about the additional readings and resources. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |