Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRES VE STRES YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Zeynep ŞEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; stres ve stres yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı yaklaşımları açıklamak, ve farklı psikoloji ders ve branşlarında kazanılmış bilgiyi geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stres ve stresörler,Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir?,Fizyolojik faktörler,Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi,Stres konusundaki sosyal faktörler,Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik,Stresle başa çıkma,Stresi yönetme,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Epilog: Neler öğrendik?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Stres ve stresörleri tanımlayabilirler | 16, 9 | A |
2.Psikolojik, fizyolojik ve sosyal faktörleri tartışabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
3.Bilişin ve kişiliğin strese etkisini saptayabilirler | 10, 19, 9 | A |
4.Stresle baş etme mekanizmalarını uygulayabilirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5.Stres yönetimi mekanizmalarını uygulayabilirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
6.Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimini karşılaştırabilirler | 19, 9 | A |
7.Stresi bir değişken olarak kullanarak bir araştırma modeli tasarlayabilirler | 10, 19, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stres ve stresörler | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
2 | Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir? | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
3 | Fizyolojik faktörler | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
4 | Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
5 | Stres konusundaki sosyal faktörler | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
6 | Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
7 | Stresle başa çıkma | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
8 | Stresi yönetme | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
9 | Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
10 | Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
11 | Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres | 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
12 | Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
13 | Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
14 | Epilog: Neler öğrendik? | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Kaynak |
1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRES VE STRES YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ, Öğr.Gör. Zeynep ŞEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; stres ve stres yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı yaklaşımları açıklamak, ve farklı psikoloji ders ve branşlarında kazanılmış bilgiyi geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Stres ve stresörler,Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir?,Fizyolojik faktörler,Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi,Stres konusundaki sosyal faktörler,Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik,Stresle başa çıkma,Stresi yönetme,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi,Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar,Epilog: Neler öğrendik?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Stres ve stresörleri tanımlayabilirler | 16, 9 | A |
2.Psikolojik, fizyolojik ve sosyal faktörleri tartışabilirler | 10, 16, 19, 9 | A |
3.Bilişin ve kişiliğin strese etkisini saptayabilirler | 10, 19, 9 | A |
4.Stresle baş etme mekanizmalarını uygulayabilirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
5.Stres yönetimi mekanizmalarını uygulayabilirler | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
6.Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimini karşılaştırabilirler | 19, 9 | A |
7.Stresi bir değişken olarak kullanarak bir araştırma modeli tasarlayabilirler | 10, 19, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stres ve stresörler | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
2 | Stres konusunda bazı psikolojik faktörler nelerdir? | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
3 | Fizyolojik faktörler | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
4 | Bilişin ve kişiliğin stres üzerindeki etkisi | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
5 | Stres konusundaki sosyal faktörler | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
6 | Stres, açlık ve yemek yeme; stres ve cinsel işlevsizlik | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
7 | Stresle başa çıkma | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
8 | Stresi yönetme | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. |
9 | Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
10 | Toplumda, kurumlarda, vs. stres yönetimi | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
11 | Psikolojik araştırmada bir değişken olarak stres | 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
12 | Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
13 | Psikoloji literatüründe (sosyal, endüstri/örgüt, klinik, vs.) makaleler, kitaplar, konferanslar | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
14 | Epilog: Neler öğrendik? | 1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Kaynak |
1- “Psychology: An Exploration” by Ciccarelli and White. 2- “Psychology” by Atkinson, Atkinson, Smith and Bem. 3- “Organizational Behavior” by McShane and Glinow. 4- “Organizational Behavior” by Robbins and Judge. 5- Other reading materials will be assigned by the instructor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |