Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN BELLEĞİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bellek süreçlerine ilişkin temel konuları geçmişten günümüze bellek literatüründe önemli yer tutan araştırmalar ışığında incelemek ve bu konuları günlük hayattaki uygulamalarla ilişkili olarak tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bellek Araştırmalarına Giriş,Bellek ve Beyin,Çalışan Bellek,Çalışan Bellek,Epizodik Bellek,Epizodik Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Görsel Bellek,Otobiyografik Bellek,Otobiyografik Bellek,Bellek Yanılsamaları,Üst Bellek,Bellek ve Kültür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bellek araştırmaları alanındaki temel kavram ve terimleri ayırt edebilir. | 10, 16, 19, 9 | A, E, F |
Farklı bellek süreçlerini ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | A |
Farklı bellek süreçleri arasındaki bağlantıları tarif edebilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
İnsan belleğine ilişkin temel kuramları tartışabilir. | 10, 16, 9 | A |
Bellek araştırmalarının gündelik yaşamla ilişkisi üzerine tartışabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
Bellek araştırmaları literatürünü eleştirel gözle değerlendirebilir. | 10, 16 | E |
Bir araştırma makalesi üzerine eleştirel bir özet yazabilir. | 10 | E |
Bellek konulu bir araştırma önerisi tasarlayıp yazabilir. | 10, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bellek Araştırmalarına Giriş | Bölüm 1 |
2 | Bellek ve Beyin | Bölüm 2 |
3 | Çalışan Bellek | Bölüm 3 |
4 | Çalışan Bellek | Bölüm 3 ve Ek Okumalar |
5 | Epizodik Bellek | Bölüm 4 |
6 | Epizodik Bellek | Bölüm 4 ve Ek Okumalar |
7 | Semantik ve Sözlüksel Bellek | Bölüm 5 |
8 | Semantik ve Sözlüksel Bellek | Bölüm 5 ve Ek Okumalar |
9 | Görsel Bellek | Bölüm 6 |
10 | Otobiyografik Bellek | Bölüm 7 |
11 | Otobiyografik Bellek | Bölüm 7 ve Ek Okumalar |
12 | Bellek Yanılsamaları | Bölüm 8 ve Ek Okumalar |
13 | Üst Bellek | Bölüm 9 ve Ek Okumalar |
14 | Bellek ve Kültür | Ek Okumalar |
Kaynak |
Schwartz, B. L. (2014) Memory: Foundations and applications. LA: Sage. |
There will be a set of articles to accompany the book. These articles will be posted as PDF documents on the course website (MEBIS). Please check the course website on a weekly basis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN BELLEĞİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bellek süreçlerine ilişkin temel konuları geçmişten günümüze bellek literatüründe önemli yer tutan araştırmalar ışığında incelemek ve bu konuları günlük hayattaki uygulamalarla ilişkili olarak tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bellek Araştırmalarına Giriş,Bellek ve Beyin,Çalışan Bellek,Çalışan Bellek,Epizodik Bellek,Epizodik Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Semantik ve Sözlüksel Bellek,Görsel Bellek,Otobiyografik Bellek,Otobiyografik Bellek,Bellek Yanılsamaları,Üst Bellek,Bellek ve Kültür; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bellek araştırmaları alanındaki temel kavram ve terimleri ayırt edebilir. | 10, 16, 19, 9 | A, E, F |
Farklı bellek süreçlerini ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | A |
Farklı bellek süreçleri arasındaki bağlantıları tarif edebilir. | 10, 16, 19, 9 | A |
İnsan belleğine ilişkin temel kuramları tartışabilir. | 10, 16, 9 | A |
Bellek araştırmalarının gündelik yaşamla ilişkisi üzerine tartışabilir. | 10, 16, 19, 9 | |
Bellek araştırmaları literatürünü eleştirel gözle değerlendirebilir. | 10, 16 | E |
Bir araştırma makalesi üzerine eleştirel bir özet yazabilir. | 10 | E |
Bellek konulu bir araştırma önerisi tasarlayıp yazabilir. | 10, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bellek Araştırmalarına Giriş | Bölüm 1 |
2 | Bellek ve Beyin | Bölüm 2 |
3 | Çalışan Bellek | Bölüm 3 |
4 | Çalışan Bellek | Bölüm 3 ve Ek Okumalar |
5 | Epizodik Bellek | Bölüm 4 |
6 | Epizodik Bellek | Bölüm 4 ve Ek Okumalar |
7 | Semantik ve Sözlüksel Bellek | Bölüm 5 |
8 | Semantik ve Sözlüksel Bellek | Bölüm 5 ve Ek Okumalar |
9 | Görsel Bellek | Bölüm 6 |
10 | Otobiyografik Bellek | Bölüm 7 |
11 | Otobiyografik Bellek | Bölüm 7 ve Ek Okumalar |
12 | Bellek Yanılsamaları | Bölüm 8 ve Ek Okumalar |
13 | Üst Bellek | Bölüm 9 ve Ek Okumalar |
14 | Bellek ve Kültür | Ek Okumalar |
Kaynak |
Schwartz, B. L. (2014) Memory: Foundations and applications. LA: Sage. |
There will be a set of articles to accompany the book. These articles will be posted as PDF documents on the course website (MEBIS). Please check the course website on a weekly basis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |