Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE BİLGİ GÜVENLİĞİ | YMİ4214917 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sahip olduğumuz verilerimiz hakkında bilgi sahibi olmak, verilerin yetkisiz kullanımının önlenmesi ve verilerle ilgili risklerin belirlenmesine yönelik veri güvenliğinin önemi konusunu açıklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veri güvenliği ve önemi,Veri güvenliği türleri,Güvenliğinin sağlanması gereken veri türleri,Veri güvenliğine karşı tehditler,Bilgi Güvenliği Yönetimi,Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Adımları Ve Çözümleri ,Bilgi Güvenliği Yazılımlarının Avantajları ,Verilerin Korunması,Fiziksel Verilerin Korunması,Elektronik Verilerin Şifrelenmesi,Elektronik Verilerin Korunması ve İmhası,Yetkilendirme ve Kriptolama, Simetrik Şifreleme sistemleri,Ağ Kullanım Politikaları,Sanal Özel Ağlar ile Güvenlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağ ve bilgi güvenliği kavramlarını tanımlar | 16, 6 | A |
Güvenlik sistemi tasarım sürecini tanımlyabilir ve güvenlik risk analizini yapar. | 16, 6 | A |
Bilgi güvenliği yönetimi, organizasyonların değişen riskler ve tehditlerini analiz eder | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri güvenliği ve önemi | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
2 | Veri güvenliği türleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
3 | Güvenliğinin sağlanması gereken veri türleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
4 | Veri güvenliğine karşı tehditler | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
5 | Bilgi Güvenliği Yönetimi | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
6 | Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Adımları Ve Çözümleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
7 | Bilgi Güvenliği Yazılımlarının Avantajları | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
8 | Verilerin Korunması | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
9 | Fiziksel Verilerin Korunması | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
10 | Elektronik Verilerin Şifrelenmesi | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
11 | Elektronik Verilerin Korunması ve İmhası | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
12 | Yetkilendirme ve Kriptolama, Simetrik Şifreleme sistemleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
13 | Ağ Kullanım Politikaları | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
14 | Sanal Özel Ağlar ile Güvenlik | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
Kaynak |
Kamil Burlu, Bilişimin Karanlık Yüzü , Nirvana yayınları, 3.baskı, 2010. 2.G. Canbek, Ş. Sağıroğlu, Bilgi ve Bilgisayar Güvenliği: Casus Yazılımlar ve Korunma Yöntemleri, Grafiker Ltd. Şti. Aralık 2006. 3.Türkay HENKOĞLU, Adli Bilişim : Dijital Delillerin Elde Edilmesi ve Analizi, Pusula Yayınları, 2011. 4.Veri ve Ağ Güvenliği Ders Notları, İ.Soğukpınar, G.Y.T.E.Bilg.Müh.Bölümü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 20 | 1 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 1 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE BİLGİ GÜVENLİĞİ | YMİ4214917 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sahip olduğumuz verilerimiz hakkında bilgi sahibi olmak, verilerin yetkisiz kullanımının önlenmesi ve verilerle ilgili risklerin belirlenmesine yönelik veri güvenliğinin önemi konusunu açıklar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Veri güvenliği ve önemi,Veri güvenliği türleri,Güvenliğinin sağlanması gereken veri türleri,Veri güvenliğine karşı tehditler,Bilgi Güvenliği Yönetimi,Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Adımları Ve Çözümleri ,Bilgi Güvenliği Yazılımlarının Avantajları ,Verilerin Korunması,Fiziksel Verilerin Korunması,Elektronik Verilerin Şifrelenmesi,Elektronik Verilerin Korunması ve İmhası,Yetkilendirme ve Kriptolama, Simetrik Şifreleme sistemleri,Ağ Kullanım Politikaları,Sanal Özel Ağlar ile Güvenlik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ağ ve bilgi güvenliği kavramlarını tanımlar | 16, 6 | A |
Güvenlik sistemi tasarım sürecini tanımlyabilir ve güvenlik risk analizini yapar. | 16, 6 | A |
Bilgi güvenliği yönetimi, organizasyonların değişen riskler ve tehditlerini analiz eder | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veri güvenliği ve önemi | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
2 | Veri güvenliği türleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
3 | Güvenliğinin sağlanması gereken veri türleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
4 | Veri güvenliğine karşı tehditler | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
5 | Bilgi Güvenliği Yönetimi | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
6 | Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Adımları Ve Çözümleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
7 | Bilgi Güvenliği Yazılımlarının Avantajları | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
8 | Verilerin Korunması | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
9 | Fiziksel Verilerin Korunması | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
10 | Elektronik Verilerin Şifrelenmesi | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
11 | Elektronik Verilerin Korunması ve İmhası | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
12 | Yetkilendirme ve Kriptolama, Simetrik Şifreleme sistemleri | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
13 | Ağ Kullanım Politikaları | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
14 | Sanal Özel Ağlar ile Güvenlik | ilgili kitaptan ilgili konuların okunması |
Kaynak |
Kamil Burlu, Bilişimin Karanlık Yüzü , Nirvana yayınları, 3.baskı, 2010. 2.G. Canbek, Ş. Sağıroğlu, Bilgi ve Bilgisayar Güvenliği: Casus Yazılımlar ve Korunma Yöntemleri, Grafiker Ltd. Şti. Aralık 2006. 3.Türkay HENKOĞLU, Adli Bilişim : Dijital Delillerin Elde Edilmesi ve Analizi, Pusula Yayınları, 2011. 4.Veri ve Ağ Güvenliği Ders Notları, İ.Soğukpınar, G.Y.T.E.Bilg.Müh.Bölümü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |