Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM FELSEFESİYMİ3214905Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları bağlamında iletişim ile ilgili temel ve çağdaş felsefi soruları incelemektedir. Medyanın farklı biçimleri aracılığıyla anlamın nasıl inşa edildiğini, aktarıldığını ve yorumlandığını ve bunun sanat, kültür ve toplum üzerindeki etkilerini araştırır. Öğrenciler, kritik metinleri inceleyecek, vaka çalışmaları ve eleştirel tartışmalar yapacak ve karmaşık fikirlerle etkileşimde bulunarak bunları yaratıcı ve analitik çalışmalarına uygulayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Felsefesine giriş,Analitik, kıta ve pragmatik yöntemler,Dil Felsefesine Kıta Bakış Açısı,Pragmatik Dil Felsefesi ,Analitik Dil Felsefesi ,Anlam ve Yorum,Simge ve Temsil,Ara Sınav,Görsel Kültür ve Görsel Dönüş,Kitle İletişim,Popüler Kültür,Yeni Medya,Yapay Zeka ve Sanal Gerçeklik Sorunları,Genel Görüşler ve Geleceğe Dair Tartışmlar,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, analitik, kıta ve pragmatik iletişim felsefesi yöntemlerini anlar ve aralarındaki farkları tartışır. 10, 16, 6, 9
Dil felsefesinin temel kavramlarını ve teorilerini, özellikle kıta ve pragmatik yaklaşımları, iletişimde uygular.13, 4A, E
Anlam, yorum, simge ve temsil gibi kavramları derinlemesine analiz eder ve günlük iletişimdeki etkilerini değerlendirir.14, 2, 9A, F
Görsel kültür ve kitle iletişimi konularını ele alır, bu alanlardaki felsefi tartışmaları inceler ve çıkarımlar yapar. 10, 13, 9C, G
Yeni medya, yapay zeka ve sanal gerçeklik gibi çağdaş teknolojik konularda felsefi düşünceleri ve etik sorunları tartışır.12, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Felsefesine giriş
2Analitik, kıta ve pragmatik yöntemler
3Dil Felsefesine Kıta Bakış Açısı
4Pragmatik Dil Felsefesi
5Analitik Dil Felsefesi
6Anlam ve Yorum
7Simge ve Temsil
8Ara Sınav
9Görsel Kültür ve Görsel Dönüş
10Kitle İletişim
11Popüler Kültür
12Yeni Medya
13Yapay Zeka ve Sanal Gerçeklik Sorunları
14Genel Görüşler ve Geleceğe Dair Tartışmlar
15Genel Sınav
Kaynak
Austin, J. L. (1962). "How to Do Things With Words." Harvard University Press. Baudrillard, J. (1994). "Simulacra and Simulation." University of Michigan Press. Benjamin, W. (1968). "Illuminations." Schocken Books. Derrida, J. (1978). "Writing and Difference." University of Chicago Press. Gadamer, H.-G. (2004). "Truth and Method." Continuum. Grice, H. P. (1989). "Studies in the Way of Words." Harvard University Press. McLuhan, M. (1994). "Understanding Media: The Extensions of Man." MIT Press. Mitchell, W. J. T. (1994). "Picture Theory." University of Chicago Press. Peirce, C. S. (1998). "The Essential Peirce: Selected Philosophical Writings." Indiana University Press. Ricoeur, P. (1984). "Time and Narrative." University of Chicago Press. Russell, B. (1905). "On Denoting." Mind, New Series, Vol. 14, No. 56. Saussure, F. de. (2011). "Course in General Linguistics." Columbia University Press. Wittgenstein, L. (1953). "Philosophical Investigations." Blackwell Publishing. Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2002). "Dialectic of Enlightenment." Stanford University Press. Quine, W. V. O. (1960). "Word and Object." MIT Press. Kripke, S. (1980). "Naming and Necessity." Harvard University Press. Davidson, D. (1984). "Inquiries into Truth and Interpretation." Oxford University Press. Brandom, R. (1994). "Making It Explicit: Reasoning, Representing, and Discursive Commitment." Harvard University Press. Putnam, H. (1975). "Mind, Language, and Reality: Philosophical Papers, Volume 2." Cambridge University Press. Baudrillard, J. (1981). "For a Critique of the Political Economy of the Sign." Telos Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM FELSEFESİYMİ3214905Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları bağlamında iletişim ile ilgili temel ve çağdaş felsefi soruları incelemektedir. Medyanın farklı biçimleri aracılığıyla anlamın nasıl inşa edildiğini, aktarıldığını ve yorumlandığını ve bunun sanat, kültür ve toplum üzerindeki etkilerini araştırır. Öğrenciler, kritik metinleri inceleyecek, vaka çalışmaları ve eleştirel tartışmalar yapacak ve karmaşık fikirlerle etkileşimde bulunarak bunları yaratıcı ve analitik çalışmalarına uygulayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim Felsefesine giriş,Analitik, kıta ve pragmatik yöntemler,Dil Felsefesine Kıta Bakış Açısı,Pragmatik Dil Felsefesi ,Analitik Dil Felsefesi ,Anlam ve Yorum,Simge ve Temsil,Ara Sınav,Görsel Kültür ve Görsel Dönüş,Kitle İletişim,Popüler Kültür,Yeni Medya,Yapay Zeka ve Sanal Gerçeklik Sorunları,Genel Görüşler ve Geleceğe Dair Tartışmlar,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler, analitik, kıta ve pragmatik iletişim felsefesi yöntemlerini anlar ve aralarındaki farkları tartışır. 10, 16, 6, 9
Dil felsefesinin temel kavramlarını ve teorilerini, özellikle kıta ve pragmatik yaklaşımları, iletişimde uygular.13, 4A, E
Anlam, yorum, simge ve temsil gibi kavramları derinlemesine analiz eder ve günlük iletişimdeki etkilerini değerlendirir.14, 2, 9A, F
Görsel kültür ve kitle iletişimi konularını ele alır, bu alanlardaki felsefi tartışmaları inceler ve çıkarımlar yapar. 10, 13, 9C, G
Yeni medya, yapay zeka ve sanal gerçeklik gibi çağdaş teknolojik konularda felsefi düşünceleri ve etik sorunları tartışır.12, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim Felsefesine giriş
2Analitik, kıta ve pragmatik yöntemler
3Dil Felsefesine Kıta Bakış Açısı
4Pragmatik Dil Felsefesi
5Analitik Dil Felsefesi
6Anlam ve Yorum
7Simge ve Temsil
8Ara Sınav
9Görsel Kültür ve Görsel Dönüş
10Kitle İletişim
11Popüler Kültür
12Yeni Medya
13Yapay Zeka ve Sanal Gerçeklik Sorunları
14Genel Görüşler ve Geleceğe Dair Tartışmlar
15Genel Sınav
Kaynak
Austin, J. L. (1962). "How to Do Things With Words." Harvard University Press. Baudrillard, J. (1994). "Simulacra and Simulation." University of Michigan Press. Benjamin, W. (1968). "Illuminations." Schocken Books. Derrida, J. (1978). "Writing and Difference." University of Chicago Press. Gadamer, H.-G. (2004). "Truth and Method." Continuum. Grice, H. P. (1989). "Studies in the Way of Words." Harvard University Press. McLuhan, M. (1994). "Understanding Media: The Extensions of Man." MIT Press. Mitchell, W. J. T. (1994). "Picture Theory." University of Chicago Press. Peirce, C. S. (1998). "The Essential Peirce: Selected Philosophical Writings." Indiana University Press. Ricoeur, P. (1984). "Time and Narrative." University of Chicago Press. Russell, B. (1905). "On Denoting." Mind, New Series, Vol. 14, No. 56. Saussure, F. de. (2011). "Course in General Linguistics." Columbia University Press. Wittgenstein, L. (1953). "Philosophical Investigations." Blackwell Publishing. Adorno, T. W., & Horkheimer, M. (2002). "Dialectic of Enlightenment." Stanford University Press. Quine, W. V. O. (1960). "Word and Object." MIT Press. Kripke, S. (1980). "Naming and Necessity." Harvard University Press. Davidson, D. (1984). "Inquiries into Truth and Interpretation." Oxford University Press. Brandom, R. (1994). "Making It Explicit: Reasoning, Representing, and Discursive Commitment." Harvard University Press. Putnam, H. (1975). "Mind, Language, and Reality: Philosophical Papers, Volume 2." Cambridge University Press. Baudrillard, J. (1981). "For a Critique of the Political Economy of the Sign." Telos Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10