Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BLOK ZİNCİRYMİ3214132Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizde ki yerini tartışmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Ders İçeriklerinin Tanıtılması
,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak,Blockchain nedir?,Blockchain ne kadar güvenli?
,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Vize Sınavı
,Bitcoin ve kripto paraların kullanım alanları,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri,Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi,NFT, Metaverse Nedir?
,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek, 2) Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını fark edecek, 3) Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek, 4) Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek, 5) Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek6) Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek, 7) Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek, 8) Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek, 9) Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. 10, 11, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 23, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Ders İçeriklerinin Tanıtılması
Blok Zincir'e Giriş Slayt Sunumu, s.1-33.
2Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamakÖnerilen Kaynak: Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, BlochChain 101, İlk 20 sayfa.
3Blockchain nedir?Önerilen Kaynak: Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, BlochChain 101, İlk 40 sayfa.
4Blockchain ne kadar güvenli?
Önerilen Kaynak: Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, BlochChain 101, İlk 50 sayfa.
5Kripto para nedir?Önerilen Kaynak: Paul Vigna, Michael J. Casey, 2017, İlk 25 Sayfa.
6Kripto para madenciliği nedir?Önerilen Kaynak: Paul Vigna, Michael J. Casey, 2017, İlk 50 Sayfa.
7Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?Önerilen Kaynak: Levent Kurt, Kripto para Bitcoin, 2015, İlk 25 Sayfa.
8Vize Sınavı
Ders İçeriklerin Tekrarı.
9Bitcoin ve kripto paraların kullanım alanlarıBitcoin ve kripto paraları kullanan konuk-işletmecilerin (iş adamların) sunumları.
10Uluslararası ticarette kripto paraların yeriBitcoin ve kripto paraları kullanan konuk-işletmecilerin (iş adamların) sunumları-II
11Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?Slayt Sunumu, ss. 1-33
12Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisiKripto Paralar ve Bankalar: Banka Temsilcilerin Sunumları
13NFT, Metaverse Nedir?
İnternet Kaynaklı Metaverse Konulu Akademik Çalışmalar ya da Medya İçerikleri.
14Proje SunumlarıDers İçeriklerin Tekrarı. Alan Çalışması.
Kaynak
BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017 Kriptopara Çağı Bitcoin ve Dijital Paranın Küresel Ekonomik Sisteme Meydan Okuması, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Kripto Para Bitcoin, Levent Kurt, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme11010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BLOK ZİNCİRYMİ3214132Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizde ki yerini tartışmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Ders İçeriklerinin Tanıtılması
,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak,Blockchain nedir?,Blockchain ne kadar güvenli?
,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Vize Sınavı
,Bitcoin ve kripto paraların kullanım alanları,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri,Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi,NFT, Metaverse Nedir?
,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1) Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek, 2) Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını fark edecek, 3) Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek, 4) Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek, 5) Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek6) Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek, 7) Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek, 8) Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek, 9) Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. 10, 11, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 23, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Ders İçeriklerinin Tanıtılması
Blok Zincir'e Giriş Slayt Sunumu, s.1-33.
2Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamakÖnerilen Kaynak: Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, BlochChain 101, İlk 20 sayfa.
3Blockchain nedir?Önerilen Kaynak: Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, BlochChain 101, İlk 40 sayfa.
4Blockchain ne kadar güvenli?
Önerilen Kaynak: Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, BlochChain 101, İlk 50 sayfa.
5Kripto para nedir?Önerilen Kaynak: Paul Vigna, Michael J. Casey, 2017, İlk 25 Sayfa.
6Kripto para madenciliği nedir?Önerilen Kaynak: Paul Vigna, Michael J. Casey, 2017, İlk 50 Sayfa.
7Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?Önerilen Kaynak: Levent Kurt, Kripto para Bitcoin, 2015, İlk 25 Sayfa.
8Vize Sınavı
Ders İçeriklerin Tekrarı.
9Bitcoin ve kripto paraların kullanım alanlarıBitcoin ve kripto paraları kullanan konuk-işletmecilerin (iş adamların) sunumları.
10Uluslararası ticarette kripto paraların yeriBitcoin ve kripto paraları kullanan konuk-işletmecilerin (iş adamların) sunumları-II
11Dijital Para Arzı ve Merkeziyetsiz Finans De-Fi Nedir?Slayt Sunumu, ss. 1-33
12Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisiKripto Paralar ve Bankalar: Banka Temsilcilerin Sunumları
13NFT, Metaverse Nedir?
İnternet Kaynaklı Metaverse Konulu Akademik Çalışmalar ya da Medya İçerikleri.
14Proje SunumlarıDers İçeriklerin Tekrarı. Alan Çalışması.
Kaynak
BlockChain 101, Ahmet Usta, Serkan Doğantekin, 2017 Kriptopara Çağı Bitcoin ve Dijital Paranın Küresel Ekonomik Sisteme Meydan Okuması, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Kripto Para Bitcoin, Levent Kurt, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10