Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM ÇALIŞMALARINDA SPSS UYGULAMALARI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı istatistiksel verileri spss gibi paket programları sayesinde kolayca veri analizi yaparak iş hayatında, lisans, yüksek lisans, doktora alanında kullanılan temel istatistik araçları ve analiz süreçlerini aktararak katılımcıların çalışmalarını verimli bir şekilde yürütebilmesini sağlayacak bilgi alt yapısını oluşturmak ve bu altyapının uygulamasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Bilimsel Araştırma Süreci,Hipotez ve değişken,Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması,Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri ,Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri,SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1,Ara sınav,SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2,Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları,Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları,Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları,Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma ,Ödev uygulamaları ve sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yöntemlerine yönelik temel kavramları ana hatlarıyla belirtebilmek | 1, 2, 3 | A, B, C, F |
Anket formu hazırlayabilmek | 1, 2, 6 | C, F |
Araştırmaya esas veri yapılarını ve ölçekleri tanımlayabilmek | 2, 3, 4 | F |
Araştırma amaçlarını belirlemek ve hipotez oluşturabilmek | 1, 2 | A, B, C |
Araştırmanın tasarımını yapabilmek | 2 | A, B, C, D |
Araştırma için gerekli uygun istatistik yöntemleri belirleyebilmek | 2, 3 | A, B, C, D, F |
İstatistiksel verileri, tabloları yorumlayabilmek | 1, 2, 3 | A, C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | |
3 | Hipotez ve değişken | |
4 | Araştırma Süreci: Sorunun ve bilginin tanımlanması | |
5 | Araştırma Süreci: Evren ve örnekleme yöntemleri | |
6 | Araştırma Süreci:, Anket tasarımı ve uygulama yöntemleri | |
7 | SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 1 | |
8 | Ara sınav | |
9 | SPSS'e giriş, kodlama, veri girişi ve örnek uygulamalar 2 | |
10 | Parametrik Olmayan testler: Ki-kare, Man Whitney U, Sign vb. Testler ve SPSS Uygulamaları | |
11 | Güvenilirlik ve geçerlilik analizi ve SPSS Uygulamaları | |
12 | Faktör analizi ve SPSS Uygulamaları | |
13 | Araştırma Raporu: Rapor oluşturma ve araştırma projesi yazma | |
14 | Ödev uygulamaları ve sunumları |
Kaynak |
Julie Pallant, SPSS Kullanma Kılavuzu Spss İle Adım Adım Veri Analizi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı Fatma Lorcu, Örneklerle Veri Analizi SPSS Uygulamalı, Detay Yayıncılık Eyyub Yaraş ve Mahir Nakip, SPSS Uygulamalı - Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Seçkin Yayıncılık, 5. Baskı Sait Gürbüz ve Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 3. Baskı |
Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 8. Baskı Şener Büyüköztürk, Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegem Yayıncılık Ercan Gegez, Pazarlama Araştırmaları, Beta Yayınları, 5. Baskı Alvin C. Burns ve Ronald F. Bush, Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık Seher Er, Pazarlama ve Kamuoyu Araştırma Alanları, Nobel Akademik Yayıncılık Kürşat Çağıltay, İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik Mühendisliği: Teoriden Pratiğe, Odtü Yayıncılık Ray Poynter, İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı: Pazar Araştırmaları İçin Araçlar ve Teknikler, Optimist Kazım Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi Cilt:I- II, Şubat 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |