Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA PLANLAMASI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde doğru hedef kitleye uygun araçlarla pazarlanmasını ve sunulması gerektiğini kavrar ve uygulayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleri,Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgi,Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleri,İnternet Reklam Çeşitleri ve Özellikleri,Yeni tüketici davranışları,Yeni ve sosyal medya pazarlaması,Önceki ders konularının tekrarlanması,İnternette alternatif reklam araçları,İnternette Veri Yönetimi 1,İnternette Veri Yönetimi 2,Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ ,Sektörel örnek /Konuk ağırlama,Öğrenci sunum ve genel değerlendirme,Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler.
2. İnternet reklamcılığının türlerini açıklar.
3. Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir
4. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleriDers kavramları incelenebilir
2Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgiTemel kavramlar incelenebilir
3Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleriDers dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir
4İnternet Reklam Çeşitleri ve ÖzellikleriDers dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir
5Yeni tüketici davranışlarıDers dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir
6Yeni ve sosyal medya pazarlaması'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir
7Önceki ders konularının tekrarlanmasıDers kavramları incelenebilir
8İnternette alternatif reklam araçları'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
9İnternette Veri Yönetimi 1Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir.
10İnternette Veri Yönetimi 2Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir.
11Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ Örnek kampanyalar incelenebilir
12Sektörel örnek /Konuk ağırlamaKonuk ve sektör araştırılabilir
13Öğrenci sunum ve genel değerlendirmeGrup çalışması hazırlıkları 1
14Öğrenci sunumları ve genel değerlendirmeGrup çalışması hazırlıkları 2
Kaynak
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 3. Mehmet Özkundakçı: Medya Planlama, Hayat Yay.,2009. 4. Jonathan Bond,R. Kirshenbaum: Radar Altı İletişim, Mediacat Yay., Yay.,2003. 5. Sergio Zyman: Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu, Mediacat Yay.,2003. 6. S.Uğurlu Ders Notları
1. Gerald Zaltman: Tüketici Nasıl Düşünür? MediaCat yay. ,2003. 2. Metin İnceoğlu: Tutum Algı İletişim, Siyasal Yay., 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11414
Proje Sunumu / Seminer21428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı21428
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)140
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA PLANLAMASI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde doğru hedef kitleye uygun araçlarla pazarlanmasını ve sunulması gerektiğini kavrar ve uygulayabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleri,Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgi,Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleri,İnternet Reklam Çeşitleri ve Özellikleri,Yeni tüketici davranışları,Yeni ve sosyal medya pazarlaması,Önceki ders konularının tekrarlanması,İnternette alternatif reklam araçları,İnternette Veri Yönetimi 1,İnternette Veri Yönetimi 2,Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ ,Sektörel örnek /Konuk ağırlama,Öğrenci sunum ve genel değerlendirme,Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler.
2. İnternet reklamcılığının türlerini açıklar.
3. Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir
4. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleriDers kavramları incelenebilir
2Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgiTemel kavramlar incelenebilir
3Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleriDers dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir
4İnternet Reklam Çeşitleri ve ÖzellikleriDers dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir
5Yeni tüketici davranışlarıDers dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir
6Yeni ve sosyal medya pazarlaması'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir
7Önceki ders konularının tekrarlanmasıDers kavramları incelenebilir
8İnternette alternatif reklam araçları'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir.
9İnternette Veri Yönetimi 1Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir.
10İnternette Veri Yönetimi 2Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir.
11Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ Örnek kampanyalar incelenebilir
12Sektörel örnek /Konuk ağırlamaKonuk ve sektör araştırılabilir
13Öğrenci sunum ve genel değerlendirmeGrup çalışması hazırlıkları 1
14Öğrenci sunumları ve genel değerlendirmeGrup çalışması hazırlıkları 2
Kaynak
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 3. Mehmet Özkundakçı: Medya Planlama, Hayat Yay.,2009. 4. Jonathan Bond,R. Kirshenbaum: Radar Altı İletişim, Mediacat Yay., Yay.,2003. 5. Sergio Zyman: Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu, Mediacat Yay.,2003. 6. S.Uğurlu Ders Notları
1. Gerald Zaltman: Tüketici Nasıl Düşünür? MediaCat yay. ,2003. 2. Metin İnceoğlu: Tutum Algı İletişim, Siyasal Yay., 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10