Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA PLANLAMASI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde doğru hedef kitleye uygun araçlarla pazarlanmasını ve sunulması gerektiğini kavrar ve uygulayabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleri,Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgi,Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleri,İnternet Reklam Çeşitleri ve Özellikleri,Yeni tüketici davranışları,Yeni ve sosyal medya pazarlaması,Önceki ders konularının tekrarlanması,İnternette alternatif reklam araçları,İnternette Veri Yönetimi 1,İnternette Veri Yönetimi 2,Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ ,Sektörel örnek /Konuk ağırlama,Öğrenci sunum ve genel değerlendirme,Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. | ||
2. İnternet reklamcılığının türlerini açıklar. | ||
3. Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir | ||
4. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleri | Ders kavramları incelenebilir |
2 | Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgi | Temel kavramlar incelenebilir |
3 | Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleri | Ders dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir |
4 | İnternet Reklam Çeşitleri ve Özellikleri | Ders dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir |
5 | Yeni tüketici davranışları | Ders dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir |
6 | Yeni ve sosyal medya pazarlaması | 'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir |
7 | Önceki ders konularının tekrarlanması | Ders kavramları incelenebilir |
8 | İnternette alternatif reklam araçları | 'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir. |
9 | İnternette Veri Yönetimi 1 | Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir. |
10 | İnternette Veri Yönetimi 2 | Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir. |
11 | Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ | Örnek kampanyalar incelenebilir |
12 | Sektörel örnek /Konuk ağırlama | Konuk ve sektör araştırılabilir |
13 | Öğrenci sunum ve genel değerlendirme | Grup çalışması hazırlıkları 1 |
14 | Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme | Grup çalışması hazırlıkları 2 |
Kaynak |
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 3. Mehmet Özkundakçı: Medya Planlama, Hayat Yay.,2009. 4. Jonathan Bond,R. Kirshenbaum: Radar Altı İletişim, Mediacat Yay., Yay.,2003. 5. Sergio Zyman: Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu, Mediacat Yay.,2003. 6. S.Uğurlu Ders Notları |
1. Gerald Zaltman: Tüketici Nasıl Düşünür? MediaCat yay. ,2003. 2. Metin İnceoğlu: Tutum Algı İletişim, Siyasal Yay., 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 14 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 14 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 14 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 14 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA PLANLAMASI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; İnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde doğru hedef kitleye uygun araçlarla pazarlanmasını ve sunulması gerektiğini kavrar ve uygulayabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleri,Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgi,Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleri,İnternet Reklam Çeşitleri ve Özellikleri,Yeni tüketici davranışları,Yeni ve sosyal medya pazarlaması,Önceki ders konularının tekrarlanması,İnternette alternatif reklam araçları,İnternette Veri Yönetimi 1,İnternette Veri Yönetimi 2,Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ ,Sektörel örnek /Konuk ağırlama,Öğrenci sunum ve genel değerlendirme,Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. | ||
2. İnternet reklamcılığının türlerini açıklar. | ||
3. Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir | ||
4. İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel medyadan yeni medyaya gelişim süreçleri | Ders kavramları incelenebilir |
2 | Sosyal Statü Ölçeği ve kuşaklar genel bilgi | Temel kavramlar incelenebilir |
3 | Geleneksel reklam çeşitleri ve özellikleri | Ders dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir |
4 | İnternet Reklam Çeşitleri ve Özellikleri | Ders dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir |
5 | Yeni tüketici davranışları | Ders dosyalarında mevcut olan sunum incelenebilir |
6 | Yeni ve sosyal medya pazarlaması | 'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 74-151 sayfaları okunabilir |
7 | Önceki ders konularının tekrarlanması | Ders kavramları incelenebilir |
8 | İnternette alternatif reklam araçları | 'Yeni medyada Stratejik İletişim Yönetimi' kitabı 151-181 sayfaları okunabilir. |
9 | İnternette Veri Yönetimi 1 | Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir. |
10 | İnternette Veri Yönetimi 2 | Ders dosyalarındaki yüklü sunum incelenebilir. |
11 | Günümüzden dijital medya planlama örneklerle irdelenmesi/ | Örnek kampanyalar incelenebilir |
12 | Sektörel örnek /Konuk ağırlama | Konuk ve sektör araştırılabilir |
13 | Öğrenci sunum ve genel değerlendirme | Grup çalışması hazırlıkları 1 |
14 | Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme | Grup çalışması hazırlıkları 2 |
Kaynak |
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017 3. Mehmet Özkundakçı: Medya Planlama, Hayat Yay.,2009. 4. Jonathan Bond,R. Kirshenbaum: Radar Altı İletişim, Mediacat Yay., Yay.,2003. 5. Sergio Zyman: Bildiğiniz Reklamcılığın Sonu, Mediacat Yay.,2003. 6. S.Uğurlu Ders Notları |
1. Gerald Zaltman: Tüketici Nasıl Düşünür? MediaCat yay. ,2003. 2. Metin İnceoğlu: Tutum Algı İletişim, Siyasal Yay., 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |