Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ3+035
Ders Programı Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Oyun Düşüncesi ve Tasarımı
,Gamification
,Oyun Teorileri
,Mekanik-Dinamik-Estetik (MDA)
,Oyun Mekanikleri
,Oyun Dinamikleri
,Oyuncu Tipleri & Motivasyonları
,Sadakat Kampanya Tasarımı
,Oyunlaştırma Vaka Analizleri,Ödül Planlama ,Oyunlaştırma Tasarım Modeli,Tasarım Odaklı Düşünme,Sınıf İçi Uygulama,Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyun Düşüncesi ve Tasarımı
2Gamification
3Oyun Teorileri
4Mekanik-Dinamik-Estetik (MDA)
5Oyun Mekanikleri
6Oyun Dinamikleri
7Oyuncu Tipleri & Motivasyonları
8Sadakat Kampanya Tasarımı
9Oyunlaştırma Vaka Analizleri
10Ödül Planlama
11Oyunlaştırma Tasarım Modeli
12Tasarım Odaklı Düşünme
13Sınıf İçi Uygulama
14Grup Sunumları
Kaynak
- Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile App, Gabe Zichermann & Christopher Cunningham, 2011, O’Reilly Media,Canada - Gamification Mindset,Ole Goethe,2019, Springer,Cham, Switzerland

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu