Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara pazarlama odaklı oyunlaştırma stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyun Düşüncesi ve Tasarımı
,Gamification
,Oyun Teorileri
,Mekanik-Dinamik-Estetik (MDA)
,Oyun Mekanikleri
,Oyun Dinamikleri
,Oyuncu Tipleri & Motivasyonları
,Sadakat Kampanya Tasarımı
,Oyunlaştırma Vaka Analizleri,Ödül Planlama & Tartışma Oturumu,Oyunlaştırma Tasarım Modeli,Tasarım Odaklı Düşünme,Sınıf İçi Uygulama,Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunlaştırmanın genel ilkelerini kavrar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 5A, F
Oyun tasarımının genel ilkelerini kavrar.13, 9A
Oyunlaştırma senaryoları yazabilir.13, 19, 4, 5F
Var olan oyunlaştırmaları yeniden tasarlayabilir.19, 5F
Sadakat pazarlamasında kullanılan oyunlaştırma elementlerini tanır.10, 19A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyun Düşüncesi ve Tasarımı
Ders materyalleri incelenmelidir.
2Gamification
Temel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Oyun Teorileri
İlgili literatür araştırılmalıdır.
4Mekanik-Dinamik-Estetik (MDA)
Önceki konular pekiştirilmelidir.
5Oyun Mekanikleri
Ön hazırlık soruları çözülmelidir.
6Oyun Dinamikleri
Önceki ders notları gözden geçirilmelidir.
7Oyuncu Tipleri & Motivasyonları
Sorular öğretim üyesine iletilmelidir.
8Sadakat Kampanya Tasarımı
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
9Oyunlaştırma Vaka AnalizleriTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
10Ödül Planlama & Tartışma OturumuGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
11Oyunlaştırma Tasarım ModeliGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
12Tasarım Odaklı DüşünmeI-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Sınıf İçi UygulamaII- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
- Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile App, Gabe Zichermann & Christopher Cunningham, 2011, O’Reilly Media,Canada - Gamification Mindset,Ole Goethe,2019, Springer,Cham, Switzerland

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4832
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4416
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11414
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OYUNLAŞTIRMAYA GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu dersin amacı katılımcılara pazarlama odaklı oyunlaştırma stratejilerinin aktarılmasının yanı sıra değişen pazarlama bileşenleri ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyun Düşüncesi ve Tasarımı
,Gamification
,Oyun Teorileri
,Mekanik-Dinamik-Estetik (MDA)
,Oyun Mekanikleri
,Oyun Dinamikleri
,Oyuncu Tipleri & Motivasyonları
,Sadakat Kampanya Tasarımı
,Oyunlaştırma Vaka Analizleri,Ödül Planlama & Tartışma Oturumu,Oyunlaştırma Tasarım Modeli,Tasarım Odaklı Düşünme,Sınıf İçi Uygulama,Grup Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunlaştırmanın genel ilkelerini kavrar.10, 13, 16, 19, 2, 37, 5A, F
Oyun tasarımının genel ilkelerini kavrar.13, 9A
Oyunlaştırma senaryoları yazabilir.13, 19, 4, 5F
Var olan oyunlaştırmaları yeniden tasarlayabilir.19, 5F
Sadakat pazarlamasında kullanılan oyunlaştırma elementlerini tanır.10, 19A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyun Düşüncesi ve Tasarımı
Ders materyalleri incelenmelidir.
2Gamification
Temel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Oyun Teorileri
İlgili literatür araştırılmalıdır.
4Mekanik-Dinamik-Estetik (MDA)
Önceki konular pekiştirilmelidir.
5Oyun Mekanikleri
Ön hazırlık soruları çözülmelidir.
6Oyun Dinamikleri
Önceki ders notları gözden geçirilmelidir.
7Oyuncu Tipleri & Motivasyonları
Sorular öğretim üyesine iletilmelidir.
8Sadakat Kampanya Tasarımı
Ders materyalleri tekrar incelenmelidir.
9Oyunlaştırma Vaka AnalizleriTartışma konuları gözden geçirilmelidir.
10Ödül Planlama & Tartışma OturumuGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
11Oyunlaştırma Tasarım ModeliGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
12Tasarım Odaklı DüşünmeI-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
13Sınıf İçi UygulamaII- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Grup SunumlarıGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
- Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile App, Gabe Zichermann & Christopher Cunningham, 2011, O’Reilly Media,Canada - Gamification Mindset,Ole Goethe,2019, Springer,Cham, Switzerland

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10