Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE ŞİDDET | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Merve YAZİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Toplumsal yaşamda artan şiddet olaylarında medyanın payı ve etki gücünün tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi,Şiddet kavramının açıklanması,Medya ve nefret söylemi ilişkisi,Siberzorbalık kavramı,Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler,Medya- kadın ve şiddet,Medya, çocuk ve şiddet,Medya, spor ve şiddet,Medya ve Etik,Basın meslek ilkeleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Basın meslek ilkelerini açıklar. | 1, 2, 3 | A, C |
Etik kavramını tanımlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Medya ürünlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | 1, 2, 3 | A, C |
Medyanın toplumsal etkisini bilir. | 1, 2, 3 | A, C |
Medyanın olumsuz etkilerini açıklar. | 1, 2, 3 | A, C |
Medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 1, 2, 3 | A, C |
Şiddet kavramını açıklar. | 1, 2, 3 | A, C |
Çocuk, medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 1, 2 | A, C |
Kadın, şiddet ve medya ilişkisini açıklar. | 1, 3 | A, C |
Spor, medya ve şiddet ilişkisini açıklar. | 1, 2 | A, C |
Nefret söylemi kavramını tanımlar. | 1, 2, 3 | A, C |
Siberzorbalık tanımını bilir. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Şiddet kavramının açıklanması | |
3 | Medya ve nefret söylemi ilişkisi | |
4 | Siberzorbalık kavramı | |
5 | Türkiye'den ve Dünya'dan örnekler | |
6 | Medya- kadın ve şiddet | |
7 | Medya, çocuk ve şiddet | |
8 | Medya, spor ve şiddet | |
9 | Medya ve Etik | |
10 | Basın meslek ilkeleri | |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
mebis üzerinden paylaşılan notlar |
ÇETİN, Zeynep; “Kitle İletişim Araçları ve Şiddet”, Marmara İletişim Dergisi, 10 (10), 2014. EAGLETON, Terry; Tatlı Şiddet, İstanbul, Ayrıntı, 2012. GÖKKAYA, Veda Bilican; Toplumsal Cinsiyet ve Aile İçinde Kadına Yönelik Şiddet, Ankara, Gece Kitaplığı, 2018. Küresel Süreçte Medya ve Şiddet, Necmettin Tozlu, Hegem Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |