Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE DEVLET | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; özellikle endüstri 4.0'ın dijital dönüşüme olan etkisi üzerinden, devlet kurumlarında ve kamu sektöründeki değişimleri, yapay zeka alanında yaşanan gelişmelerin organizasyon ve yönetim kademelerinde edindiği rolleri tespit etmeyi, elektronik devlete geçişi aşamalarıyla birlikte aktararak dünyada yaşanan post-dijital dönüşümün unsurlarının ve aktörleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstri 4.0'ın Kavramsal Çerçevesi,Endüstri 4.0'a dayalı üretim sistemleri,Endüstri 4.0'de Teknoloji Yol Haritası,Internet of Things: Yeni değer önerme,Dijital Devlet ve Siber Güvenlik,Yönetimde Veri Analitiği,Ara Sınav,Örneklerle Toplum Mühendisliği,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Birey,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Rekabet,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Veri,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: İnovasyon,Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Değer,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital dönüşümü oluşturan unsurları kavrama | 1, 12, 2, 3 | A, B, C |
Endüstri 4.0'ın dijital devlet kavramıyla ilişkisini inceleme | 1, 12, 2, 3 | A, B, C |
Yapay zekanın getirdiği yenilikleri ve potansiyelini yorumlama. | 1, 12, 2, 3 | A, B, C |
Gelecek öngörüsü: Post-Dijital devlet nasıl olabilir | 1, 12, 2, 3 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Endüstri 4.0'ın Kavramsal Çerçevesi | |
2 | Endüstri 4.0'a dayalı üretim sistemleri | |
3 | Endüstri 4.0'de Teknoloji Yol Haritası | |
4 | Internet of Things: Yeni değer önerme | |
5 | Dijital Devlet ve Siber Güvenlik | |
6 | Yönetimde Veri Analitiği | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Örneklerle Toplum Mühendisliği | |
9 | Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Birey | |
10 | Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Rekabet | |
11 | Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Veri | |
12 | Dijital Dönüşümün Beş Alanı: İnovasyon | |
13 | Dijital Dönüşümün Beş Alanı: Değer | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
The Fourth Industrial Revoluation, Klaus Schwab. The Digital Transformation Playbook, David L. Rogers, 2016. Industry 4.0: Managing The Digital Transformation, Alp Ustundag, Emre Cevikcan, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |