Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİPOGRAFİ VE TASARIM | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “Yazı” ile ilgili yeterli teorik ve pratik bilgilendirmelerden sonra tipografiye girişle başlayan süreçte ilk tipografik uygulamalarla beraber font yapımı gibi tasarımda kullanılan ileri tipografi tekniklerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş. Ders ve değerlendirme kriterleri hakkında genel bilgilendirme.,Tipografi ve Illustrator,Harflerin anatomisi ve illustrator,Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama,Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama,Tipografide Hiyerarşi Kuralları ,Metin üzerinde hiyerarşi uygulamaları,ileri düzey illüstratör kullanımı,Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (siyah beyaz),Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (renkli),Tipografide harf tasarımı ve uygulamaları,Tipografide metin tasarımı ve uygulamaları,İçindekiler tasarımı,Tipografik film afişi çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
illüstratör programını kullanıma yetisini geliştirir | 6, 9 | E |
Tipografik tasarım becerisini kazanır | 6, 9 | E |
Tipografi kavramlarına ve tasarım ilkelerine hakim olur | 6, 9 | E |
Fontların yapısal özelliklerine hakim olur | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Ders ve değerlendirme kriterleri hakkında genel bilgilendirme. | Teori |
2 | Tipografi ve Illustrator | Teori ve uygulama |
3 | Harflerin anatomisi ve illustrator | Teori ve uygulama |
4 | Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama | Teori ve Uygulama |
5 | Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama | Teori ve Uygulama |
6 | Tipografide Hiyerarşi Kuralları | Teori ve Uygulama |
7 | Metin üzerinde hiyerarşi uygulamaları | Teori ve Uygulama |
8 | ileri düzey illüstratör kullanımı | Uygulama |
9 | Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (siyah beyaz) | Teori ve uygulama |
10 | Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (renkli) | Teori ve uygulama |
11 | Tipografide harf tasarımı ve uygulamaları | Uygulama |
12 | Tipografide metin tasarımı ve uygulamaları | Uygulama |
13 | İçindekiler tasarımı | Teori ve Uygulama |
14 | Tipografik film afişi çalışması | Teori ve uygulama |
Kaynak |
Ambrose, G., Harris, P., Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Ambrose, G., Harris, P., Tipografinin Temelleri, Literatür Ambrose, G., Harris, P., Grafik Tasarımın Temelleri Seti, Literatür |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(151/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TİPOGRAFİ VE TASARIM | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | “Yazı” ile ilgili yeterli teorik ve pratik bilgilendirmelerden sonra tipografiye girişle başlayan süreçte ilk tipografik uygulamalarla beraber font yapımı gibi tasarımda kullanılan ileri tipografi tekniklerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş. Ders ve değerlendirme kriterleri hakkında genel bilgilendirme.,Tipografi ve Illustrator,Harflerin anatomisi ve illustrator,Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama,Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama,Tipografide Hiyerarşi Kuralları ,Metin üzerinde hiyerarşi uygulamaları,ileri düzey illüstratör kullanımı,Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (siyah beyaz),Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (renkli),Tipografide harf tasarımı ve uygulamaları,Tipografide metin tasarımı ve uygulamaları,İçindekiler tasarımı,Tipografik film afişi çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
illüstratör programını kullanıma yetisini geliştirir | 6, 9 | E |
Tipografik tasarım becerisini kazanır | 6, 9 | E |
Tipografi kavramlarına ve tasarım ilkelerine hakim olur | 6, 9 | E |
Fontların yapısal özelliklerine hakim olur | 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş. Ders ve değerlendirme kriterleri hakkında genel bilgilendirme. | Teori |
2 | Tipografi ve Illustrator | Teori ve uygulama |
3 | Harflerin anatomisi ve illustrator | Teori ve uygulama |
4 | Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama | Teori ve Uygulama |
5 | Temel Tasarım İlkeleri ve Ugulama | Teori ve Uygulama |
6 | Tipografide Hiyerarşi Kuralları | Teori ve Uygulama |
7 | Metin üzerinde hiyerarşi uygulamaları | Teori ve Uygulama |
8 | ileri düzey illüstratör kullanımı | Uygulama |
9 | Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (siyah beyaz) | Teori ve uygulama |
10 | Harf üzerinden logo tasarımı ve uygulaması (renkli) | Teori ve uygulama |
11 | Tipografide harf tasarımı ve uygulamaları | Uygulama |
12 | Tipografide metin tasarımı ve uygulamaları | Uygulama |
13 | İçindekiler tasarımı | Teori ve Uygulama |
14 | Tipografik film afişi çalışması | Teori ve uygulama |
Kaynak |
Ambrose, G., Harris, P., Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Ambrose, G., Harris, P., Tipografinin Temelleri, Literatür Ambrose, G., Harris, P., Grafik Tasarımın Temelleri Seti, Literatür |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |