Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUMLULUK KAMPANYALARI2+12,55
Ders Programı Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 20:30-21:15 Cumartesi 21:30-22:15 Cumartesi 22:30-23:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; sosyal sorumluluk bilincinin oluşması, bir sosyal sorumluluk projesini geliştirebilme ve ekip çalışması ile proje yürütebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Sorumluluğa Giriş,KSS'nin Tarihçesi,Toplumda İşletmenin Rolü,Paydaş Teorisi,Paydaş Haritalama ve Yönetme ,Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yönetimi,Bir KSS Projesi Oluşturma,Şirketlere KSS'nin Entegre Edilmesi,KSS Performansının Ölçülmesi,Yenilik Olarak KSS,Sürdürülebilirlik ve Değer Üretimi,Tüketicilere Karşı Sosyal Sorumluluk,Sponsorluk Yönetimi,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkilerde sosyal sorumluluğun önemini kavrar. 2. Sosyal sorumluluk bileşenlerini tanır. 3. Sosyal sorumluluk kampanyalarının hazırlanması ve yönetilmesinin önemini içselleştirir. 4. Sosyal sorumlulukta toplumsal faydanın önemini kavrar. 5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve sosyal sorumluluk ilişkisini deneyimler.10, 12, 18, 2, 3A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Sorumluluğa Giriş
2KSS'nin Tarihçesi
3Toplumda İşletmenin Rolü
4Paydaş Teorisi
5Paydaş Haritalama ve Yönetme
6Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yönetimi
7Bir KSS Projesi Oluşturma
8Şirketlere KSS'nin Entegre Edilmesi
9KSS Performansının Ölçülmesi
10Yenilik Olarak KSS
11Sürdürülebilirlik ve Değer Üretimi
12Tüketicilere Karşı Sosyal Sorumluluk
13Sponsorluk Yönetimi
14Ders tekrarı
Kaynak
Philip Kotler, Nancy Lee, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2006 Ceyda Aydede, Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Mediacat Kitapları, 2007 Ebru Özgen, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri, Mavi Ağaç Yayınları, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu