Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA STÜDYOSU II | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Cumartesi 07:00-07:45 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Adobe After Effects ve Illustrator üzerinden, öğrencilere 2D animasyonun temellerini ve tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş,Adobe After Effects'e giriş,Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri,Adobe After Effects'te renk ve efektler,Adobe After Effects'te pen tool kullanımı,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I,Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II,Vize,Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama,Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı,Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri,Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olabilecek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Temel film üretim süreçlerini deneyimleyecek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Güncel kamera ve efekt tekniklerini deneyimleyebilecek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Dijital efektlerle görüntüyü birleştirebgilmek | 1, 13, 14, 4 | C, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve derse giriş | |
2 | Adobe After Effects'e giriş | |
3 | Adobe After Effects'de nesneler üzerinde transform hareketleri | |
4 | Adobe After Effects'te renk ve efektler | |
5 | Adobe After Effects'te pen tool kullanımı | |
6 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları I | |
7 | Adobe After Effects'te jenerik uygulamaları II | |
8 | Vize | |
9 | Adobe Illustrator'da çizim yapma ve şablon hazırlama | |
10 | Adobe After Effects'te puppet tool kullanımı | |
11 | Adobe After Effects'te sanal kamera ve ışık teknikleri | |
12 | Adobe After Effects'te 2D animasyona giriş | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
-Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. -Berger, John. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2016. -Canikligil, İlker. Dijital Video İle Sinema. İstanbul: Alfa yayıncılık, 2014. -Bordwell, David ve Kristin Thompson. Film Sanatı: Bir Giriş. İstanbul: Deki Yayınevi, 2011. -Mascelli, Joseph V. Sinemanın 5 Temel Öğesi: Sinema Filmi Çekim Teknikleri. Ankara: İmge Kitapevi, 2002. -Hunt, Robert Edgar, John Marland, Steven Rawle. Film Dili. İstanbul: Literatür Yayınları, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |