Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI2+12,55
Ders Programı Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencinin; sosyal medyanın temel özelliklerini kavramasını, sosyal medya platformlarının işlevlerini öğrenmesini, sosyal medya stratejileri hakkında detaylı bilgiye sahip olması ve dijital içerik üretimine hakim olunmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri,Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri,İnternet ve Web Uygulamaları,Sosyal Medyada İçerik Üretimi,Sosyal Medya ve Özellikleri,Sosyal Medya Platformları 1,Ara Sınav,Dijital Planlama ve İçerik Üretimi,Dijital Planlama ve İçerik Üretimi örnek sunumlar,Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme, İçerik Üretimi ve sunumu, İçerik Üretimi ve sunumu,İçerik Üretimi ve sunumu,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya platformlarının işlevlerini açıklayabilecektir.1, 10, 14, 16, 8C, D
Sosyal medya iletişiminin amaçlarını tanımlayabilecektir.1, 10, 14, 16, 8C, D
Sosyal medya ve dijital kampanya stratejilerini planlayabilecektir.1, 10, 14, 16, 8C, D
Kurumların dijital kampanyalarını uygulayabilecektir.1, 10, 14, 16, 8C, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni İletişim Teknolojileri ve Günlük Yaşama Etkileri
2Yeni Medya Kavramı ve Kapsamı, Yeni Medyanın Özellikleri
3İnternet ve Web Uygulamaları
4Sosyal Medyada İçerik Üretimi
5Sosyal Medya ve Özellikleri
6Sosyal Medya Platformları 1
7Ara Sınav
8Dijital Planlama ve İçerik Üretimi
9Dijital Planlama ve İçerik Üretimi örnek sunumlar
10Sosyal Medya Takibi ve Ölçümleme
11 İçerik Üretimi ve sunumu
12 İçerik Üretimi ve sunumu
13İçerik Üretimi ve sunumu
14Genel Sınav
Kaynak
1- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 1, Çizgi Kitabevi, Konya, 2013. 2- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 2, Çizgi Kitabevi, Konya, 2015. 3- Ed: A. Büyükaslan ve A. Murat Kırık Sosyal Medya Araştırmaları 3, Çizgi Kitabevi, Konya 2016. 4- İ. Kırcova, E. Enginkaya, Sosyal Medya Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2015 5- Kurumsal İletişimde Sosyal Medya Yönetimi, Korhan Mavnacıoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu