Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İhsan AKTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kamuoyu araştırmaları konusunda örnekler üzerinden bilgi vermek,kamuoyu araştırmalarının önemini, tarihsel gelişimini, kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi düzeyinin artırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları,Araştırma süreci, Literatür taraması,Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi,Araştırma desenleri,Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri,Kalitatif araştırmalarda örnekleme,Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı,Arasınav (Vize),Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri,Ölçme kavramı, Değişken türleri,Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi,Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler,Araştırma önerisinin hazırlanması,Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kamuoyu kavramını tanımlar9A, D, E
Konuyla ilgili kuramsal tartışmaları değerlendirir.9A, D, E
Kamuoyu araştırma yöntemlerini uygular9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları
2Araştırma süreci, Literatür taraması
3Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi
4Araştırma desenleri
5Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri
6Kalitatif araştırmalarda örnekleme
7Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı
8Arasınav (Vize)
9Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri
10Ölçme kavramı, Değişken türleri
11Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi
12Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler
13Araştırma önerisinin hazırlanması
14Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu
Kaynak
(1)Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper. Kamuoyu Araştırmaları, 2002, Altınküre Yayınları; Ankara (2) Lake, C.C. & Harper, P.C. Kamuoyu Araştırmaları, 2008, Çeviren: Nurettin Güz, Ankara: Eğitim Akademi Yayınları
Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI -Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. İhsan AKTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kamuoyu araştırmaları konusunda örnekler üzerinden bilgi vermek,kamuoyu araştırmalarının önemini, tarihsel gelişimini, kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi düzeyinin artırılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları,Araştırma süreci, Literatür taraması,Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi,Araştırma desenleri,Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri,Kalitatif araştırmalarda örnekleme,Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı,Arasınav (Vize),Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri,Ölçme kavramı, Değişken türleri,Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi,Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler,Araştırma önerisinin hazırlanması,Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kamuoyu kavramını tanımlar9A, D, E
Konuyla ilgili kuramsal tartışmaları değerlendirir.9A, D, E
Kamuoyu araştırma yöntemlerini uygular9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları
2Araştırma süreci, Literatür taraması
3Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi
4Araştırma desenleri
5Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri
6Kalitatif araştırmalarda örnekleme
7Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı
8Arasınav (Vize)
9Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri
10Ölçme kavramı, Değişken türleri
11Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi
12Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler
13Araştırma önerisinin hazırlanması
14Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu
Kaynak
(1)Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper. Kamuoyu Araştırmaları, 2002, Altınküre Yayınları; Ankara (2) Lake, C.C. & Harper, P.C. Kamuoyu Araştırmaları, 2008, Çeviren: Nurettin Güz, Ankara: Eğitim Akademi Yayınları
Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10