Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İhsan AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamuoyu araştırmaları konusunda örnekler üzerinden bilgi vermek,kamuoyu araştırmalarının önemini, tarihsel gelişimini, kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi düzeyinin artırılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları,Araştırma süreci, Literatür taraması,Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi,Araştırma desenleri,Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri,Kalitatif araştırmalarda örnekleme,Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı,Arasınav (Vize),Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri,Ölçme kavramı, Değişken türleri,Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi,Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler,Araştırma önerisinin hazırlanması,Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamuoyu kavramını tanımlar | 9 | A, D, E |
Konuyla ilgili kuramsal tartışmaları değerlendirir. | 9 | A, D, E |
Kamuoyu araştırma yöntemlerini uygular | 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları | |
2 | Araştırma süreci, Literatür taraması | |
3 | Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi | |
4 | Araştırma desenleri | |
5 | Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri | |
6 | Kalitatif araştırmalarda örnekleme | |
7 | Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı | |
8 | Arasınav (Vize) | |
9 | Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri | |
10 | Ölçme kavramı, Değişken türleri | |
11 | Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi | |
12 | Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler | |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması | |
14 | Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu |
Kaynak |
(1)Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper. Kamuoyu Araştırmaları, 2002, Altınküre Yayınları; Ankara (2) Lake, C.C. & Harper, P.C. Kamuoyu Araştırmaları, 2008, Çeviren: Nurettin Güz, Ankara: Eğitim Akademi Yayınları |
Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İhsan AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamuoyu araştırmaları konusunda örnekler üzerinden bilgi vermek,kamuoyu araştırmalarının önemini, tarihsel gelişimini, kullanılan yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi düzeyinin artırılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları,Araştırma süreci, Literatür taraması,Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi,Araştırma desenleri,Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri,Kalitatif araştırmalarda örnekleme,Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı,Arasınav (Vize),Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri,Ölçme kavramı, Değişken türleri,Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi,Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler,Araştırma önerisinin hazırlanması,Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamuoyu kavramını tanımlar | 9 | A, D, E |
Konuyla ilgili kuramsal tartışmaları değerlendirir. | 9 | A, D, E |
Kamuoyu araştırma yöntemlerini uygular | 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma, Kamuoyu araştırmaları, kapsamı ve amaçları | |
2 | Araştırma süreci, Literatür taraması | |
3 | Araştırma modelinin belirlenmesi, Araştırma hipotezlerinin ifade edilmesi | |
4 | Araştırma desenleri | |
5 | Örneklem tasarımı, Örnekleme teknikleri | |
6 | Kalitatif araştırmalarda örnekleme | |
7 | Kamuoyu araştırmalarında veri yapısı | |
8 | Arasınav (Vize) | |
9 | Soru formunun tasarımı, Birincil kaynaktan veri toplama yöntemleri | |
10 | Ölçme kavramı, Değişken türleri | |
11 | Veri kodlama, Ölçekler, Faktör analizi, Kümeleme analizi, İçerik analizi, Güvenilirlik analizi, Geçerlilik analizi | |
12 | Kamuoyu araştırmalarında kullanılan diğer istatistiksel teknikler | |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması | |
14 | Araştırma raporunun hazırlanması ve sunumu |
Kaynak |
(1)Celinda C. Lake, Pat Callbek Harper. Kamuoyu Araştırmaları, 2002, Altınküre Yayınları; Ankara (2) Lake, C.C. & Harper, P.C. Kamuoyu Araştırmaları, 2008, Çeviren: Nurettin Güz, Ankara: Eğitim Akademi Yayınları |
Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |