Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA STÜDYOSU I | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı dijital teknolojilerin gelişmesi ve yaygınlaşması sonucunda efektif tasarım ürünleri tasarlayabilmek için teknik ve estetik olarak bilgi ve beceri oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Tasarımı değiştiren fikirler ve fikirleri görselleştirmek,Vektör tabanlı görseller ve İllustrator programına giriş,Tipografik hiyerarşi kuralları ve uygulama,Piktogramlar ve ideogramlar,Renk bilgisi ve katalogları: RGB ve CMYK ile uygulama,Ara Sınav,Sayfa düzeni ve ağırlık merkezi,Maskeleme ve Photoshop programına giriş,Pentool ve diğer araçlarla seçim yapma,Fotografik manipülasyon oluşturma 1,After Effect programına giriş,After Effect programında pentool kullanımı,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dijital tasarım ürünleri tasarlayabilme | 1, 8 | A, D, F |
Vektör ve piksel tabanlı görsel oluşturma | 1, 8 | A, D, F |
Renk sistemleri ve renk kartelalar | 1, 8 | A, D, F |
Tipografik hiyerarşi | 1, 8 | A, D, F |
Logotype ve logo | 1, 8 | A, D, F |
Çözünürlük | 1, 8 | A, D, F |
Fotoğraf manipülasyonu | 1, 8 | A, D, F |
Efekt çalışmaları | 1, 8 | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | |
2 | Tasarımı değiştiren fikirler ve fikirleri görselleştirmek | |
3 | Vektör tabanlı görseller ve İllustrator programına giriş | |
4 | Tipografik hiyerarşi kuralları ve uygulama | |
5 | Piktogramlar ve ideogramlar | |
6 | Renk bilgisi ve katalogları: RGB ve CMYK ile uygulama | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sayfa düzeni ve ağırlık merkezi | |
9 | Maskeleme ve Photoshop programına giriş | |
10 | Pentool ve diğer araçlarla seçim yapma | |
11 | Fotografik manipülasyon oluşturma 1 | |
12 | After Effect programına giriş | |
13 | After Effect programında pentool kullanımı | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
-Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim - Fikirleri G.rselleşIrmek, Gregor KriszIan , Nesrin Schlempp-.lker , Arif Ortakma. (.evirmen), Literatür Yayıncılık -Basın İlanı Böyle Yapılır!, Jim Aitchison, Okuyan Us Yayınları -Görme Biçimleri, John Berger, Meis Yayınları, -Grafik Tasarım Ne İ.indir ?, Alice Twemlow, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları -Grafik Tasarım, Alain Weill, Yapı Kredi Yayınları, 2015. -Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose, Paul Harris, Literatür Yayıncılık -Öğretmen notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |