Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL MEDYA OKURYAZARLIĞI3+035
Ders Programı Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Cumartesi 07:00-07:45 Cumartesi 08:00-08:45 Cumartesi 09:00-09:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, dijital ortam ve araçları tanımasını ve yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelmelerini sağlamaktır. Öğrencinin dijital ortamda bilgiyi bulması, işlemesi, düzenlemesi, paylaşması, değerlendirmesi ve analizi sağlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar ,Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri,Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve,Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi,Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları,Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri,Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği,Vize Sınavı,Dijital Demokrasi,Büyük Veri,Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler,Dijital Medya ve Sanat,Dijital medya ve siyaset,Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Dersin sonunda öğrencilerin dijital ortam ve araçları kullanım hakimiyetlerinin sağlanır.1, 15, 16, 21A, D
2-Dijital ortamı tanır ve dijital beceri kazanarak yetkin şekilde kullanabilecek düzeye gelir. 1, 4A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 21: Video, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni medya ortamı, yeni medya ortamındaki olay ve olguları değerlendiren kavramlar
2Dijital medya ve dijital medyanın toplum, birey üzerindeki etkileri
3Medya okuryazarlığı kavramsal çerçeve
4Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığının tarihsel gelişimi
5Dijital vatandaş, dijital okuryazar kavramları
6Eleştirel medya okuryazarlığının unsurları olan eleştirel okuma ve alternatif içerik üretimi süreçleri
7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği
8Vize Sınavı
9Dijital Demokrasi
10Büyük Veri
11Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler
12Dijital Medya ve Sanat
13Dijital medya ve siyaset
14Yeni medya ve toplumsal cinsiyet söylemi
Kaynak
Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu