Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL OYUN TASARIMI1+225
Ders Programı Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 21:30-22:15 Cuma 22:30-23:15 Cuma 23:30-00:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN, Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi vermek, uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmalar yapmak ve örnek bir oyun tasarımı projesi oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyuncu Türleri,Oyunun Unsurları,Kurallara Giriş,Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge,Oyun Mekanikleri Tasarlama,Hikayeye Giriş,Hikayenin Amacı,Rol Yapma ve Karakter ,Hikaye Tasarlama,Karakterlere Giriş,Oyuncu Türleri,Çok Oyunculu Kurallar ve Denge,Karakter Tasarlama,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1, 16, 4, 8C, D
Oyun tasarımı projesi hazırlar.
Dijital oyun formatlarını açıklar.
Dijital oyun formatlarını ve tasarımlarını listeler, farklarını hatırlar.
Oyun tasarımının aşamalarını yorumlar.
Oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımları inceler.
Çeşitli grafik programlarında hazırlanmış görsel öğeleri uygular.
Ses ve görüntüleri kullanarak dijital oyun tasarlar.
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 16: Proje Temelli Öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Oyuncu Türleri
1Oyunun Unsurları
2Kurallara Giriş
3Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge
4Oyun Mekanikleri Tasarlama
5Hikayeye Giriş
6Hikayenin Amacı
7Rol Yapma ve Karakter
8Hikaye Tasarlama
9Karakterlere Giriş
10Oyuncu Türleri
11Çok Oyunculu Kurallar ve Denge
12Karakter Tasarlama
13Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu
14Genel Sınav
Kaynak
1- M. Binark, G. Bayraktutan-Sütçü, ve I. B. Fidaner. "Dijital Oyun Rehberi: Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu." İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2009. 2- Gülin Terek Ünal, Ugur Bati, Dijital Oyunlar 3- B. Bates, A. Lamothe, Game design, Roseville,. CA: Prima Tech (Game Development Series), 2001. 4- J. Juul, A casual revolution: Reinventing video games and their players. MIT press, 2010. 5- T. Fullerton, Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu