Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL OYUN TASARIMI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 21:30-22:15 Cuma 22:30-23:15 Cuma 23:30-00:15 Cumartesi 14:30-15:15 Cumartesi 15:30-16:15 Cumartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN, Öğr.Gör. Yusuf ÖZIŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel oyun tasarımı içeriği kapsamında güncel sayısal oyunların yapıları ve teknolojileri hakkında bilgi vermek, uygulamalı olarak bilgisayar ortamında görsel çalışmalar yapmak ve örnek bir oyun tasarımı projesi oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oyuncu Türleri,Oyunun Unsurları,Kurallara Giriş,Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge,Oyun Mekanikleri Tasarlama,Hikayeye Giriş,Hikayenin Amacı,Rol Yapma ve Karakter ,Hikaye Tasarlama,Karakterlere Giriş,Oyuncu Türleri,Çok Oyunculu Kurallar ve Denge,Karakter Tasarlama,Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 16, 4, 8 | C, D | |
Oyun tasarımı projesi hazırlar. | ||
Dijital oyun formatlarını açıklar. | ||
Dijital oyun formatlarını ve tasarımlarını listeler, farklarını hatırlar. | ||
Oyun tasarımının aşamalarını yorumlar. | ||
Oyun tasarımında kullanılan güncel yazılımları inceler. | ||
Çeşitli grafik programlarında hazırlanmış görsel öğeleri uygular. | ||
Ses ve görüntüleri kullanarak dijital oyun tasarlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 16: Proje Temelli Öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
0 | Oyuncu Türleri | |
1 | Oyunun Unsurları | |
2 | Kurallara Giriş | |
3 | Kuralları Öğrenmek ve Kırmak: Denge | |
4 | Oyun Mekanikleri Tasarlama | |
5 | Hikayeye Giriş | |
6 | Hikayenin Amacı | |
7 | Rol Yapma ve Karakter | |
8 | Hikaye Tasarlama | |
9 | Karakterlere Giriş | |
10 | Oyuncu Türleri | |
11 | Çok Oyunculu Kurallar ve Denge | |
12 | Karakter Tasarlama | |
13 | Hikaye ve Karakterizasyonun Mekanik İmplementasyonu | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
1- M. Binark, G. Bayraktutan-Sütçü, ve I. B. Fidaner. "Dijital Oyun Rehberi: Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu." İstanbul: Kalkedon Yayınları, 2009. 2- Gülin Terek Ünal, Ugur Bati, Dijital Oyunlar 3- B. Bates, A. Lamothe, Game design, Roseville,. CA: Prima Tech (Game Development Series), 2001. 4- J. Juul, A casual revolution: Reinventing video games and their players. MIT press, 2010. 5- T. Fullerton, Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. CRC press, 2014. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |