Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI3+035
Ders Programı Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra ALAN, Dr.Öğr.Üye. Alaaddin EGEMENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHukuk sisteminin temel esaslarını öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplumsal düzen kuralları ve hukuk (1. Hafta),Hukukun kaynakları I (2.Hafta),Hukukun kaynakları II (3. Hafta),Hukukun alanları (4. Hafta),Hukukun temelini açıklayan teoriler (5. Hafta),Hukuk kurallarının uygulanması (6. Hafta),Haklar (7. Hafta),Kişillik, hak ehliyeti ve fiil ehliyeti (8. Hafta),Kamu hakları (9. Hafta),Özel haklar (10. Hafta),Hukuksal olaylar (11. Hafta),Hukuksal işlemler (12. Hafta),Hukuksal işlemler (13. Hafta),Hakların korunması (14. Hafta); konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hukuk alanlarını ve temel kodları tanımak, hukuki kavramları doğru kullanabilme yeteneği.1A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal düzen kuralları ve hukuk (1. Hafta)
2Hukukun kaynakları I (2.Hafta)
3Hukukun kaynakları II (3. Hafta)
4Hukukun alanları (4. Hafta)
5Hukukun temelini açıklayan teoriler (5. Hafta)
6Hukuk kurallarının uygulanması (6. Hafta)
7Haklar (7. Hafta)
8Kişillik, hak ehliyeti ve fiil ehliyeti (8. Hafta)
9Kamu hakları (9. Hafta)
10Özel haklar (10. Hafta)
11Hukuksal olaylar (11. Hafta)
12Hukuksal işlemler (12. Hafta)
13Hukuksal işlemler (13. Hafta)
14Hakların korunması (14. Hafta)
Kaynak
Fatih BİLGİLİ / Ertan DEMİRKAPI, Hukukun Temel Kavramları, 12. Baskı, İstanbul 2016.
Kemal GÖZLER, Hukuka Giriş, 12. Baskı, Bursa 2015. Kemal GÖZLER, Genel Hukuk Bilgisi, 15. Baskı, Bursa 2015. Abdullah DİNÇKOL, Hukuka Giriş, 10. Baskı, İstanbul 2014. Turhan ESENER, Hukuka Giriş, 11. Baskı, İstanbul 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu