Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMI | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Cumartesi 12:00-12:45 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan ULUSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye, web tasarımın temelleri ve web tabanlı programlama hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılması. Kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik testi pratiklerinin öğretilmesi. Dreamweaver ve Adobe XD programlarının pratik çalışma yaparak kapsamlı biçimde anlatılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve derse giriş.,Programlama dillerine giriş: HTML, JavaScript ,Uygulama: HTML, JavaScript,Dreamweaver'a giriş ve menülerin anlatılması,Dreamweaver'da sayfa tasarımı ve geçişler,Adobe XD'ye giriş,Adobe XD'de mobil uygulama tasarımı,Ara sınav,İnsan-bilgisayar etkileşimine giriş,İnsan-bilgisayar etkileşimine ait kavramlar ve kullanıcı deneyimi (UX) tasarımı,Kullanılabilirlik testlerine giriş,Mobil ve masaüstü sitelerin kullanıcı deneyimi (UX) açısından incelenmesi,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Günün gerekleriyle uyumlu bir web sitesi oluşturabilir. | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D |
Yaratıcı web sitelerini oluşturmak için gereken tasarım prensipleri, teknikleri ve teknolojilerini uygulayabilecek yetenek ve bilgiye sahiptir. | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D |
Bir HTML dosyası kaynak kodlarını yorumlayabilir ve yeniden yazabilir. | 1, 2, 3, 4 | A, B, C, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve derse giriş. | |
2 | Programlama dillerine giriş: HTML, JavaScript | |
3 | Uygulama: HTML, JavaScript | |
4 | Dreamweaver'a giriş ve menülerin anlatılması | |
5 | Dreamweaver'da sayfa tasarımı ve geçişler | |
6 | Adobe XD'ye giriş | |
7 | Adobe XD'de mobil uygulama tasarımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | İnsan-bilgisayar etkileşimine giriş | |
10 | İnsan-bilgisayar etkileşimine ait kavramlar ve kullanıcı deneyimi (UX) tasarımı | |
11 | Kullanılabilirlik testlerine giriş | |
12 | Mobil ve masaüstü sitelerin kullanıcı deneyimi (UX) açısından incelenmesi | |
13 | Uygulama | |
14 | Uygulama |
Kaynak |
Gelişken, U., A dan Z ye Yeni Nesil Tekniklerle Web Tasarımı ve Web Programlama, Level Yayınları Ambrose, G., Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Çiçek, M., Web tasarımın Temelleri, Kodlab Yayınları |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |