Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV YAYINCILIĞI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül SOYSAL BOZDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon yayıncılığının temel kavram, kuram ve teorilerini öğretmeyi, yayıncılığın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi ,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi ,Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi ,Türkiye’de televizyon yayıncılığı ,Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT ,Ara Sınav, Tecimsel yayıncılık ve tematik yayınlar,Karasal ve uydu yayıncılığı ,Televizyon yayıncılığında haber ve program ,Televizyon program formatı hazırlama ,Yeni medya ve enformasyon toplumu ,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru ,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel teknolojilerin yayıncılığa olan katkılarını yorumlayabilecek. | 1, 2, 3 | A, C, D |
Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık alanındaki gelişmeleri yorumlayıp tartışabilecek. | 1, 15, 16, 4 | A, C |
Bu dersin sonunda öğrenci; Televizyon hakkındaki temel kavram ve teorileri açıklayabilecek. | 1, 15, 16, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yayıncılığın temel kavramları | |
2 | Televizyon teknolojisinin gelişimi | |
3 | Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi | |
4 | Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi | |
5 | Türkiye’de televizyon yayıncılığı | |
6 | Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Tecimsel yayıncılık ve tematik yayınlar | |
9 | Karasal ve uydu yayıncılığı | |
10 | Televizyon yayıncılığında haber ve program | |
11 | Televizyon program formatı hazırlama | |
12 | Yeni medya ve enformasyon toplumu | |
13 | Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |