Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV YAYINCILIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül SOYSAL BOZDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin televizyon yayıncılığının temel kavramları, teorileri, yayıncılığın tarihsel gelişimi, günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Bunun yanında ders öğrencilerin uygulamalı olarak sunum tekniklerine dair pratikte beceri kazanmalarını hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi
,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık ,Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’
,Televizyon program formatı hazırlama
,Uygulamalı program sunumu,Uygulamalı program sunumu ,Uygulamalı program sunumu,Mülakat teknikleri
,Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları
,TV’de tematik kanallar
,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
,Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel teknolojilerin yayıncılığa olan katkılarını yorumlayabilecek.10, 16, 9A, E, F
Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık alanındaki gelişmeleri yorumlayıp tartışabilecek. 12, 2, 6, 9A, E
Bu dersin sonunda öğrenci; Televizyon hakkındaki temel kavram ve teorileri açıklayabilecek. 12, 2, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yayıncılığın temel kavramlarıA. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
2Televizyon teknolojisinin gelişimi
N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007.
3Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi'Kadife Karanlık' kitabı ilk bölümü okunabilir
4Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
5Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
6Televizyon program formatı hazırlama
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
7Uygulamalı program sunumuUygulama
8Uygulamalı program sunumu Uygulama
9Uygulamalı program sunumuUygulama
10Mülakat teknikleri
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
11Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. www.emo.org.tr/ekler/e4b798b0961975c_ek.pdf (Özgür Coşar - Makale)
12TV’de tematik kanallar
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
13Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005
14Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. Chomsky: İktidar ve Propaganda (Makale)
Kaynak
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV YAYINCILIĞI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül SOYSAL BOZDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin televizyon yayıncılığının temel kavramları, teorileri, yayıncılığın tarihsel gelişimi, günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Bunun yanında ders öğrencilerin uygulamalı olarak sunum tekniklerine dair pratikte beceri kazanmalarını hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi
,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık ,Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’
,Televizyon program formatı hazırlama
,Uygulamalı program sunumu,Uygulamalı program sunumu ,Uygulamalı program sunumu,Mülakat teknikleri
,Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları
,TV’de tematik kanallar
,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
,Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel teknolojilerin yayıncılığa olan katkılarını yorumlayabilecek.10, 16, 9A, E, F
Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık alanındaki gelişmeleri yorumlayıp tartışabilecek. 12, 2, 6, 9A, E
Bu dersin sonunda öğrenci; Televizyon hakkındaki temel kavram ve teorileri açıklayabilecek. 12, 2, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yayıncılığın temel kavramlarıA. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
2Televizyon teknolojisinin gelişimi
N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007.
3Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi'Kadife Karanlık' kitabı ilk bölümü okunabilir
4Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
5Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
6Televizyon program formatı hazırlama
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
7Uygulamalı program sunumuUygulama
8Uygulamalı program sunumu Uygulama
9Uygulamalı program sunumuUygulama
10Mülakat teknikleri
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
11Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. www.emo.org.tr/ekler/e4b798b0961975c_ek.pdf (Özgür Coşar - Makale)
12TV’de tematik kanallar
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013.
13Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005
14Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. Chomsky: İktidar ve Propaganda (Makale)
Kaynak
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10