Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV YAYINCILIĞI1+225
Ders Programı Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül SOYSAL BOZDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere radyo ve televizyon yayıncılığının temel kavram, kuram ve teorilerini öğretmeyi, yayıncılığın tarihsel gelişimi ve günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi
,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi
,Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi
,Türkiye’de televizyon yayıncılığı
,Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT
,Ara Sınav,
Tecimsel yayıncılık ve tematik yayınlar,Karasal ve uydu yayıncılığı
,Televizyon yayıncılığında haber ve program
,Televizyon program formatı hazırlama
,Yeni medya ve enformasyon toplumu
,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel teknolojilerin yayıncılığa olan katkılarını yorumlayabilecek.1, 2, 3A, C, D
Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık alanındaki gelişmeleri yorumlayıp tartışabilecek. 1, 15, 16, 4A, C
Bu dersin sonunda öğrenci; Televizyon hakkındaki temel kavram ve teorileri açıklayabilecek. 1, 15, 16, 4A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yayıncılığın temel kavramları
2Televizyon teknolojisinin gelişimi
3Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi
4Dünyada televizyon yayıncılığının gelişimi
5Türkiye’de televizyon yayıncılığı
6Kamu hizmeti yayıncılığı ve TRT
7Ara Sınav
8
Tecimsel yayıncılık ve tematik yayınlar
9Karasal ve uydu yayıncılığı
10Televizyon yayıncılığında haber ve program
11Televizyon program formatı hazırlama
12Yeni medya ve enformasyon toplumu
13Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru
14Genel Sınav
Kaynak
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu