Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV YAYINCILIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül SOYSAL BOZDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin televizyon yayıncılığının temel kavramları, teorileri, yayıncılığın tarihsel gelişimi, günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Bunun yanında ders öğrencilerin uygulamalı olarak sunum tekniklerine dair pratikte beceri kazanmalarını hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi ,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık ,Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’ ,Televizyon program formatı hazırlama ,Uygulamalı program sunumu,Uygulamalı program sunumu ,Uygulamalı program sunumu,Mülakat teknikleri ,Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları ,TV’de tematik kanallar ,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru ,Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel teknolojilerin yayıncılığa olan katkılarını yorumlayabilecek. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık alanındaki gelişmeleri yorumlayıp tartışabilecek. | 12, 2, 6, 9 | A, E |
Bu dersin sonunda öğrenci; Televizyon hakkındaki temel kavram ve teorileri açıklayabilecek. | 12, 2, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yayıncılığın temel kavramları | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
2 | Televizyon teknolojisinin gelişimi | N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. |
3 | Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi | 'Kadife Karanlık' kitabı ilk bölümü okunabilir |
4 | Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
5 | Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’ | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
6 | Televizyon program formatı hazırlama | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
7 | Uygulamalı program sunumu | Uygulama |
8 | Uygulamalı program sunumu | Uygulama |
9 | Uygulamalı program sunumu | Uygulama |
10 | Mülakat teknikleri | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
11 | Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. www.emo.org.tr/ekler/e4b798b0961975c_ek.pdf (Özgür Coşar - Makale) |
12 | TV’de tematik kanallar | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
13 | Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru | Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005 |
14 | Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. | Chomsky: İktidar ve Propaganda (Makale) |
Kaynak |
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TV YAYINCILIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Betül SOYSAL BOZDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin televizyon yayıncılığının temel kavramları, teorileri, yayıncılığın tarihsel gelişimi, günümüzdeki biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Bunun yanında ders öğrencilerin uygulamalı olarak sunum tekniklerine dair pratikte beceri kazanmalarını hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yayıncılığın temel kavramları,Televizyon teknolojisinin gelişimi ,Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi,Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık ,Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’ ,Televizyon program formatı hazırlama ,Uygulamalı program sunumu,Uygulamalı program sunumu ,Uygulamalı program sunumu,Mülakat teknikleri ,Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları ,TV’de tematik kanallar ,Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru ,Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güncel teknolojilerin yayıncılığa olan katkılarını yorumlayabilecek. | 10, 16, 9 | A, E, F |
Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık alanındaki gelişmeleri yorumlayıp tartışabilecek. | 12, 2, 6, 9 | A, E |
Bu dersin sonunda öğrenci; Televizyon hakkındaki temel kavram ve teorileri açıklayabilecek. | 12, 2, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yayıncılığın temel kavramları | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
2 | Televizyon teknolojisinin gelişimi | N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. |
3 | Televizyon teorisinde modeller: Mc Luhan televizyon teorisi | 'Kadife Karanlık' kitabı ilk bölümü okunabilir |
4 | Kamu hizmeti yayıncılığı ve tecimsel yayıncılık | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
5 | Televizyon yayıncılığında ‘haber ve program’ | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
6 | Televizyon program formatı hazırlama | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
7 | Uygulamalı program sunumu | Uygulama |
8 | Uygulamalı program sunumu | Uygulama |
9 | Uygulamalı program sunumu | Uygulama |
10 | Mülakat teknikleri | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
11 | Karasal ve uydu yayınları, Etkileşimli TV uygulamaları | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. www.emo.org.tr/ekler/e4b798b0961975c_ek.pdf (Özgür Coşar - Makale) |
12 | TV’de tematik kanallar | A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. |
13 | Kitle iletişimde geçmiş, gelecek tasavvuru | Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005 |
14 | Enformasyon toplumu ve TV Yayıncılığına eleştirel bakış; ‘Rızanın İmalatı’ kavramı. | Chomsky: İktidar ve Propaganda (Makale) |
Kaynak |
A. Aziz, Televizyon ve Radyo Yayıncılığı,Hiperlink, 2013. 1. N. Bay, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Nüve, 2007. 2. G. Orwell, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 3. A. Huxley, Cesur Yeni Dünya 4. N, Postman, Televizyon Öldüren Eğlence 5. Baudrıllard-Noam Chomsky-Neil Postman-Slavoj Zizek-Marshall Mcluhan, Kadife Karanlık 21. Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar (Der: Prof. Dr. Nurdoğan Rigel), Su, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |