Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAYFA TASARIMI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknolojinin sunduğu güncel teknikler ile masaüstü yayıncılıkta bir zorunluluk haline gelen araçları kullanarak sayfa tasarımı yapmak, tekniklerini öğretmek ve uygulamalar hazırlatmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Masaüstü yayıncılığın tanımı. Kullanılan araçlar. Dijital araçların tasarıma katkısı.,Sayfa tasarımı ve mizanpaj tanımı. Masaüstü yayıncılıkta tasarım.,Sayfa tasarımına giriş.,Çeşitli boyutlarda tasarım örnekleri. Kitap, dergi, afiş, broşür, katalog gibi materyallerin sayfa tasarımları.,Sayfa düzenleme, tarihsel gelişim ve değişimler, resim ve renk, başlık, metin, yazı tipi, metnin yapısı.,Sayfa düzeni çeşitleri, sayfa boyutları, biçimleri.,Ara sınav.,Sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar. ,Yayın tipine göre sayfa düzeni, yerel örnekler, dünyadan örnekler.,Photoshop ile sayfa tasarımı uygulamaları.,InDesign programı ile mizanpaj uygulamaları.,Mobil ortamda sayfa tasarımı (Adobe Comp),Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Planladığı tasarımı uygun ortamda oluşturabilir. | 4 | C |
İçeriğe uygun şekilde tasarımını yerleştirebilir. | 4 | C |
Masaüstü yayıncılıkta yardımcı araçları kullanabilir. | 4 | C |
Gazete, dergi vb. sayfaları tasarlarken görsel tasarım disiplini içerisinde çalışabilir. | 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Masaüstü yayıncılığın tanımı. Kullanılan araçlar. Dijital araçların tasarıma katkısı. | |
2 | Sayfa tasarımı ve mizanpaj tanımı. Masaüstü yayıncılıkta tasarım. | |
3 | Sayfa tasarımına giriş. | |
4 | Çeşitli boyutlarda tasarım örnekleri. Kitap, dergi, afiş, broşür, katalog gibi materyallerin sayfa tasarımları. | |
5 | Sayfa düzenleme, tarihsel gelişim ve değişimler, resim ve renk, başlık, metin, yazı tipi, metnin yapısı. | |
6 | Sayfa düzeni çeşitleri, sayfa boyutları, biçimleri. | |
7 | Ara sınav. | |
8 | Sayfa tasarlarken dikkat edilecek hususlar. | |
9 | Yayın tipine göre sayfa düzeni, yerel örnekler, dünyadan örnekler. | |
10 | Photoshop ile sayfa tasarımı uygulamaları. | |
11 | InDesign programı ile mizanpaj uygulamaları. | |
12 | Mobil ortamda sayfa tasarımı (Adobe Comp) | |
14 | Adobe uygulamaları arası iş akışı, senkronize çalışma. Uygulamalar. |
Kaynak |
1- B. P. Lawler Masaüstü Yayıncılık ve Basım Kılavuzu 2- F. S. Mazlum, Masaüstü Yayıncılık/Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş |
Pdf dökümanları. Sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |