Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA KURAMLARI | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 12:00-12:45 Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı yeni medyanın temel dinamikleri, yeni medya sosyolojisi, bilgi toplumu hakkında bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Teknolojik Yaklaşımlar üzerinden medya kavramı ,Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın teknolojik kuramların değerlendirilmesi ,Walter Ong’un teknolojik yaklaşımları,Kültür endüstrisi yaklaşımı ve kuramcıları,Jurgen Habermas ve yaklaşımları,Yeni medya çalışmaları ve genel değerlendirmeler,Herbert Marcuse yaklaşımları,Ara Sınav,Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” ve “Enformasyon Çağı”,Lev Manovich ve yeni medya söylemi,Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan çalışmalara, kuram ve kuramcılara genel bakış,Uygulama çalışmaları,Uygulama çalışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Literatürdeki belli başlı kuramcılar ve kuramları dersin teorik içeriğini oluşturur. | 1, 4, 5 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Teknolojik Yaklaşımlar üzerinden medya kavramı | |
2 | Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın teknolojik kuramların değerlendirilmesi | |
3 | Walter Ong’un teknolojik yaklaşımları | |
4 | Kültür endüstrisi yaklaşımı ve kuramcıları | |
5 | Jurgen Habermas ve yaklaşımları | |
6 | Yeni medya çalışmaları ve genel değerlendirmeler | |
7 | Herbert Marcuse yaklaşımları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” ve “Enformasyon Çağı” | |
10 | Lev Manovich ve yeni medya söylemi | |
11 | Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan çalışmalara, kuram ve kuramcılara genel bakış | |
12 | Uygulama çalışmaları | |
14 | Uygulama çalışmaları |
Kaynak |
Aydoğan,Filiz, Yeni Medya Kuramları I, İstanbul:Der Yayınları, Aydoğan,Filiz, Yeni Medya Kuramları II, İstanbul:Der Yayınları, Sally Wyatt. "Non-Users Also Matter: The Construction of Users and Non-Users of the Internet." In How Users Matter. Nelly Oudshoorn and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 2003. Diğer Kaynaklar Thomas Hughes. "The Evolution of Large Technological Systems." In The Social Construction of Technological Systems: New Directions in the Sociology and History of Technology. Wiebe Bijker, Thomas Hughes, and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 1987. Merrit Roe Smith. "Technological Determinism in American Culture." In Merritt Roe Smith and Leo Marx, eds. Does Technology Drive History? Cambridge, MA: MIT Press, 1994. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |