Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA KURAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi notları
Dersin AmacıDersin amacı yeni medyanın temel dinamikleri, yeni medya sosyolojisi, bilgi toplumu hakkında bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Teknolojik Yaklaşımlar üzerinden medya kavramı ,Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın teknolojik kuramların değerlendirilmesi ,Walter Ong’un teknolojik yaklaşımları,Kültür endüstrisi yaklaşımı ve kuramcıları,Jurgen Habermas ve yaklaşımları,Yeni medya çalışmaları ve genel değerlendirmeler,Herbert Marcuse yaklaşımları,genel tekrar,Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” ve “Enformasyon Çağı”,Lev Manovich ve yeni medya söylemi,Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan çalışmalara, kuram ve kuramcılara genel bakış,Uygulama çalışmaları,Uygulama çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Literatürdeki belli başlı kuramcıları tanır 9A
yeni medyanın kullanımını kuramsal yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirir9A
medya kullanımının toplumsal ve kültürel etkilerini yorumlar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teknolojik Yaklaşımlar üzerinden medya kavramı
2Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın teknolojik kuramların değerlendirilmesi
3Walter Ong’un teknolojik yaklaşımları
4Kültür endüstrisi yaklaşımı ve kuramcıları
5Jurgen Habermas ve yaklaşımları
6Yeni medya çalışmaları ve genel değerlendirmeler
7Herbert Marcuse yaklaşımları
8genel tekrar
9Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” ve “Enformasyon Çağı”
10Lev Manovich ve yeni medya söylemi
11Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan çalışmalara, kuram ve kuramcılara genel bakış
12Uygulama çalışmaları
14Uygulama çalışmaları
Kaynak
Aydoğan,Filiz, Yeni Medya Kuramları I, İstanbul:Der Yayınları, Aydoğan,Filiz, Yeni Medya Kuramları II, İstanbul:Der Yayınları, Sally Wyatt. "Non-Users Also Matter: The Construction of Users and Non-Users of the Internet." In How Users Matter. Nelly Oudshoorn and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 2003. Diğer Kaynaklar Thomas Hughes. "The Evolution of Large Technological Systems." In The Social Construction of Technological Systems: New Directions in the Sociology and History of Technology. Wiebe Bijker, Thomas Hughes, and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 1987. Merrit Roe Smith. "Technological Determinism in American Culture." In Merritt Roe Smith and Leo Marx, eds. Does Technology Drive History? Cambridge, MA: MIT Press, 1994.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme21020
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ MEDYA KURAMLARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi notları
Dersin AmacıDersin amacı yeni medyanın temel dinamikleri, yeni medya sosyolojisi, bilgi toplumu hakkında bilgi sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Teknolojik Yaklaşımlar üzerinden medya kavramı ,Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın teknolojik kuramların değerlendirilmesi ,Walter Ong’un teknolojik yaklaşımları,Kültür endüstrisi yaklaşımı ve kuramcıları,Jurgen Habermas ve yaklaşımları,Yeni medya çalışmaları ve genel değerlendirmeler,Herbert Marcuse yaklaşımları,genel tekrar,Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” ve “Enformasyon Çağı”,Lev Manovich ve yeni medya söylemi,Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan çalışmalara, kuram ve kuramcılara genel bakış,Uygulama çalışmaları,Uygulama çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Literatürdeki belli başlı kuramcıları tanır 9A
yeni medyanın kullanımını kuramsal yaklaşımlar doğrultusunda değerlendirir9A
medya kullanımının toplumsal ve kültürel etkilerini yorumlar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Teknolojik Yaklaşımlar üzerinden medya kavramı
2Harold Innıs ve Marshall McLuhan’ın teknolojik kuramların değerlendirilmesi
3Walter Ong’un teknolojik yaklaşımları
4Kültür endüstrisi yaklaşımı ve kuramcıları
5Jurgen Habermas ve yaklaşımları
6Yeni medya çalışmaları ve genel değerlendirmeler
7Herbert Marcuse yaklaşımları
8genel tekrar
9Manuel Castells’in farklı bakış açıları üretimiyle toplanan “Ağ Toplumu” ve “Enformasyon Çağı”
10Lev Manovich ve yeni medya söylemi
11Yeni medyaya ve yeni medya ile ilgili yapılan çalışmalara, kuram ve kuramcılara genel bakış
12Uygulama çalışmaları
14Uygulama çalışmaları
Kaynak
Aydoğan,Filiz, Yeni Medya Kuramları I, İstanbul:Der Yayınları, Aydoğan,Filiz, Yeni Medya Kuramları II, İstanbul:Der Yayınları, Sally Wyatt. "Non-Users Also Matter: The Construction of Users and Non-Users of the Internet." In How Users Matter. Nelly Oudshoorn and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 2003. Diğer Kaynaklar Thomas Hughes. "The Evolution of Large Technological Systems." In The Social Construction of Technological Systems: New Directions in the Sociology and History of Technology. Wiebe Bijker, Thomas Hughes, and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 1987. Merrit Roe Smith. "Technological Determinism in American Culture." In Merritt Roe Smith and Leo Marx, eds. Does Technology Drive History? Cambridge, MA: MIT Press, 1994.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10