Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI 3+035
Ders Programı Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Çarşamba 18:30-19:15 Çarşamba 19:30-20:15 Çarşamba 20:30-21:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışına Özellikleri,Tüketici Davranışı Teorileri,Algı,Öğrenme ve Hafıza,Güdüleme ve İlgenim,Kişilik ve Psikografik Etmenler,Tutum ve İkna,Referans Gruplar ve Aile etkisi,Kültür ve Altkültür,Tüketici Davranışı Araştırmaları,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler,Satın Alma Karar Süreci,Pazarlama; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklayacaktır.1, 12, 2A
1.1 Müşteri ve tüketici kavramlarını öğrenir.1, 12, 2A
1.2 Tüketici davranışları temel kavramlarını bilir.1, 12, 2A
1.3 Diğer disiplinlerle ilişkisini açıklar.1, 12, 2A
1.4 Tüketici davranışı teorilerini bilir.1, 12, 2A
2. Tüketici davranışını etkileyen unsurları öğrenecektir.1, 12, 2A
2.1 Psikolojik unsurları kavrar.1, 12, 2A
2.2 Bireysel unsurları kavrar.1, 12, 2A
2.3 Kültürel unsurları kavrar.1, 12, 2A
2.4 Sosyolojik unsurları kavrar.1, 12, 2A
3. Tüketici satın alma sürecini açıklayacaktır.1, 12, 2A
3.1 Tüketici satın alma sürecini kavrar.1, 12, 2A
3.2 Tüketici satın alma sonrası süreci bilir.1, 12, 2A
4. Tüketici araştırmasını açıklayabilecektir.1, 12, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici Davranışına Giriş
2Tüketici Davranışına Özellikleri
3Tüketici Davranışı Teorileri
4Algı
5Öğrenme ve Hafıza
6Güdüleme ve İlgenim
7Kişilik ve Psikografik Etmenler
8Tutum ve İkna
9Referans Gruplar ve Aile etkisi
10Kültür ve Altkültür
11Tüketici Davranışı Araştırmaları
12Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler
13Satın Alma Karar Süreci
14Pazarlama
Kaynak
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. 3.Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara.
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu