Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | PROF.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışları ve Etik,Algı, Kültür, Öğrenme,Algı, Kültür, Öğrenme,Referans Gruplar,Kişilik,Kişilik ,Tutum ve İkna,Motivasyon,Tüketici Davranışları Teorileri,Sadakat,Sosyal Sınıf ve Gelir,Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışınında motivasyon konusunu kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici davranışlarında etik konusunu açıklar | 13 | C |
5. Tüketici davranışları kontekstinde algılama ve öğrenme konularını kavrar. | 10, 16, 9 | A |
6. Tüketici davranışları kontekstinde kültür konusunu tartışır. | 16, 9 | C |
7. Tüketici davranışlarıyla ilintili teorileri açıklar. | 9 | C |
8. Tüketici davranışları ileilgili sadakat, tutum gibi kavramları özetler. | 13, 9 | C |
9. CRM stratejisinin doğasını ve integral iş stratejilerini açıklar. | 13, 9 | C |
10. Tüketici davranışlarında referans grup ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 9 | C |
11. Kişiliğin tüketici davranışları açısından önemini kavrar. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışları ve Etik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | Referans Gruplar | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | Tutum ve İkna | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | Motivasyon | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Tüketici Davranışları Teorileri | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Sadakat | Ders kitabından ilgili bölümün okunmas |
12 | Sosyal Sınıf ve Gelir | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
13 | Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
14 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
Kaynak |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. 3.Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Powerpoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 12 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(158/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ahmet Serkan OKAY |
Dersin Yardımcıları | PROF.DR.AYŞEN AKYÜZ |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin; tüketici davranışını ve kararlarını etkileyen faktörler ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.Bu ders tüketici davranışları teorilerini, tüketici satın alma sürecini ve bu süreçte etki eden psikolojik, bireysel, kültürel, sosyal unsurları, tutum oluşumunu, algı ve öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tüketici Davranışına Giriş,Tüketici Davranışları ve Etik,Algı, Kültür, Öğrenme,Algı, Kültür, Öğrenme,Referans Gruplar,Kişilik,Kişilik ,Tutum ve İkna,Motivasyon,Tüketici Davranışları Teorileri,Sadakat,Sosyal Sınıf ve Gelir,Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri,Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Tüketici davranışlarına ilişkin temel kavramları ve teorileri açıklar. | 13, 16, 9 | A |
2. Tüketici davranışınında motivasyon konusunu kavrar. | 13, 16, 9 | A |
3. Tüketici satın alma sürecini açıklar. | 13, 16, 9 | A |
4. Tüketici davranışlarında etik konusunu açıklar | 13 | C |
5. Tüketici davranışları kontekstinde algılama ve öğrenme konularını kavrar. | 10, 16, 9 | A |
6. Tüketici davranışları kontekstinde kültür konusunu tartışır. | 16, 9 | C |
7. Tüketici davranışlarıyla ilintili teorileri açıklar. | 9 | C |
8. Tüketici davranışları ileilgili sadakat, tutum gibi kavramları özetler. | 13, 9 | C |
9. CRM stratejisinin doğasını ve integral iş stratejilerini açıklar. | 13, 9 | C |
10. Tüketici davranışlarında referans grup ve sosyal sınıf konularını açıklar. | 9 | C |
11. Kişiliğin tüketici davranışları açısından önemini kavrar. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | |
2 | Tüketici Davranışları ve Etik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
3 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
4 | Algı, Kültür, Öğrenme | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
5 | Referans Gruplar | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
6 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
7 | Kişilik | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
8 | Tutum ve İkna | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
9 | Motivasyon | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
10 | Tüketici Davranışları Teorileri | Ders kitabından ilgili bölümün okunması |
11 | Sadakat | Ders kitabından ilgili bölümün okunmas |
12 | Sosyal Sınıf ve Gelir | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
13 | Örgütsel Satın Alma ve İntegral İş Stratejileri | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
14 | Tüketici Davranışlarında Yeni Eğilimler | Öğretim üyesi tarafından verilen raporun okunması |
Kaynak |
1. Tüketici Davranışı. Odabaşı, Y., Barış, G. Mediacat Yayıncılık. 2. Tüketici Davranışları. Altunışık, R. Beta Yayıncılık. 3.Ed. Çakırer Mehmet Akif, Sezen Bozyiğit (2020) Tüketici Davranışları, Nobel Yayınevi, Ankara. |
Powerpoint sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |