Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMERA UYGULAMALARI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kamera, ışık, ses teknikleri hakkında temel bilgi ve becerileri edindirerek, öğrencilerin kamerayı görsel bir sanat aracı olarak kullanmayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Kamera ve Çerçevenin dili,Temel kamera bilgisi 1,Temel kamera bilgisi 2,Üniversitenin bünyesinde bulunan kamera, ses ve ışık malzemelerinin tanıtılması, Temel çekim teknikleri ,Stüdyo: Temel kamera teknikleri,Stüdyo: Temel ses teknikleri,Stüdyo: Temel ışık teknikleri ve optik kültür,Stüdyo: Yaratıcı ışık teknikleri,Stüdyo ve dış mekan: Pozlama,Stüdyo: Yeşil ekran (Greenbox veya bluebox) çekimi atölyesi,Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme,Final projesi çekimi,Final projesi çekimi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Görüntü tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilecek 2. Teknik altyapıyı kullanabilme becerisini edinebilecek 3. Görüntünün tarihsel gelişimini hakkında bilgi sahibi olabilecek 4. Görüntü düzenleme kurallarının öğrenerek bunları filmler üzerinden sorgulayabilecek 5. Temel film üretim süreçlerini deneyimleyecek 6. Güncel kamera ve efekt tekniklerini deneyimleyebilecek | 1, 14, 16, 17, 2, 6, 8 | A, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 16: Proje Temelli Öğrenme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 2: Soru - Cevap, 6: Gösterip Yapma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | İlgili Kitap Bölümü |
2 | Kamera ve Çerçevenin dili | İlgili Kitap Bölümü |
3 | Temel kamera bilgisi 1 | İlgili Kitap Bölümü |
4 | Temel kamera bilgisi 2 | İlgili Kitap Bölümü |
5 | Üniversitenin bünyesinde bulunan kamera, ses ve ışık malzemelerinin tanıtılması, Temel çekim teknikleri | İlgili Kitap Bölümü |
6 | Stüdyo: Temel kamera teknikleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Stüdyo: Temel ses teknikleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Stüdyo: Temel ışık teknikleri ve optik kültür | İlgili Kitap Bölümü |
9 | Stüdyo: Yaratıcı ışık teknikleri | İlgili Kitap Bölümü |
10 | Stüdyo ve dış mekan: Pozlama | İlgili Kitap Bölümü |
11 | Stüdyo: Yeşil ekran (Greenbox veya bluebox) çekimi atölyesi | İlgili Kitap Bölümü |
12 | Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme | İlgili Kitap Bölümü |
13 | Final projesi çekimi | İlgili Kitap Bölümü |
14 | Final projesi çekimi | İlgili Kitap Bölümü |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. -Berger, John. Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayıncılık, 2016. -Canikligil, İlker. Dijital Video İle Sinema. İstanbul: Alfa yayıncılık, 2014. -Bordwell, David ve Kristin Thompson. Film Sanatı: Bir Giriş. İstanbul: Deki Yayınevi, 2011. -Mascelli, Joseph V. Sinemanın 5 Temel Öğesi: Sinema Filmi Çekim Teknikleri. Ankara: İmge Kitapevi, 2002. -Hunt, Robert Edgar, John Marland, Steven Rawle. Film Dili. İstanbul: Literatür Yayınları, 2012. |
Tavsiye edilen filmler: Black Narcissus, Emeric Pressburger, 1947; Apocalypse Now, Francis Ford Coppola, 1979; 8½, Federico Fellini, 1963 Paths of Glory, Stanley Kubrick, 1957; Close-Up, Abbas Kiarostami, 1990; Chungking Express, Wong Kar Wai, 1994 Dead Man, Jim Jarmusch, 1995; The Mirror, Andrei Tarkovsky, 1974, Contempt, Jean-Luc Godard, 1963 City of God, Fernando Meirelles, Kátia Lund, 2003; The Great Beauty, Paolo Sorrentino, 2013 Man with a Movie Camera, Dziga Vertov, 1929 Citizen Kane, Orson Welles, 1941; Angel Heart, Alan Parker, 1987; Her, Spike Jonze, 2013. Birdman, Alejandro González Iñárritu, 2014; Pink Floyd: The Wall, Alan Parker, 1982; Stalker, Andrei Tarkovsky, 1979 Shadows of Our Forgotten Ancestors, Sergei Parajanov, 1965; The Conformist, Bernardo Bertolucci, 1970; Fallen Angels, Wong Kar Wai, 1995. The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover, Peter Greenaway, 1989, In The Mood for Love, Wong-Kar Wai, 2000, The Grand Budapest Hotel, Wes Anderson, 2014. I am Cuba, Mikhail Kalatozov, 1964; Blood Simple, Coen Biraderler, 1985; The Third Man, Carol Reed, 1949 The Great Gatsby, Baz Luhrmann, 2013, Behind the VFX of The Great Gatsby, The Foundry VFX, 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |