Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HABER YAZMA | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yöntemleri, yazım kurallarını, haberde kaynak kullanımını ve haber dğgerlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ogrencıleri ders ıcerıgı hakkında bılgılendırme,Haber tanımları, haberin öğeleri, haber gırıs cesıtlerı,Haber toplama, haber kaynakları gazetecinin nitelikleri.,Haber üretim aşamaları. Haber dili. Haberin yapısı. ,Haber yazma kuralları. Haber yazarken kullanılan fiiller ,Kullanılmaması gereken sozcukler, ımla kuralları ve noktalama ısaretlerı kullanımı ,Basın bülteninden haber üretimi. ,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Polıs - adlıye haberlerı, trafık kazası haberlerı ,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Magazın haberlerı, ekonomı haberlerı ,Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Spor haberlerı, polıtıka haberlerı ,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi ,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi ,Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Haber toplama ve yazma konusunda kullanılacak yontemleri kavrar. | 1, 12, 2, 3, 4, 6 | A, C |
Haberlerin cesıtlerıne gore yazım kurallarını bilir. | 1, 2, 3, 4 | A, C |
İmla kurallarını ve noktalama ısaretlerını dogru kullanır. | 1, 2, 3, 4, 6 | A, C |
Basın bulteninden haber üretiminin yöntemlerini kavrar. | 1, 12, 14, 2, 3, 4 | A |
Habercilik alanına temel oluşturan kavramları kullanır. | 1, 2, 3, 4 | A, C |
Haberin çeşitlerini sınıflandırır. | 1, 2, 3, 4, 6 | A |
Haberciliğin yapısal özellikleri ve kullanılan dili çözümler. | 1, 12, 2, 3, 4, 6 | A |
Gündem organizasyonunu gerçekleştirir. | 1, 2, 3, 4 | A |
Gazetecilikte haber yazmak için kullanılan çeşitli konuları ve yöntemleri ayırt eder. | 1, 12, 2, 3, 4, 6 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ogrencıleri ders ıcerıgı hakkında bılgılendırme | |
2 | Haber tanımları, haberin öğeleri, haber gırıs cesıtlerı | |
3 | Haber toplama, haber kaynakları gazetecinin nitelikleri. | |
4 | Haber üretim aşamaları. Haber dili. Haberin yapısı. | |
5 | Haber yazma kuralları. Haber yazarken kullanılan fiiller | |
6 | Kullanılmaması gereken sozcukler, ımla kuralları ve noktalama ısaretlerı kullanımı | |
7 | Basın bülteninden haber üretimi. | |
8 | Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Polıs - adlıye haberlerı, trafık kazası haberlerı | |
9 | Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Magazın haberlerı, ekonomı haberlerı | |
10 | Haber örneklerinin öğrencilerin katılımı ile değerlendirilmesi. Spor haberlerı, polıtıka haberlerı | |
11 | Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi | |
12 | Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi | |
13 | Haber yazma konusunda uygulama çalışmaları ve öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Kemal Aslan, Ben de Yazarim, Orneklerle Haber Yazma Oya Tokgoz, Temel Gazetecilik |
Mebis üzerinden paylaşılacak notlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |