Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ1+225
Ders Programı Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Saadet UĞURLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnternet kullanıcılarının alışkanlıkları doğrultusunda özgün ve etkileşimli içerikler üretmek ve üretilen bu içeriklerin nasıl optimize edilmesi gerektiğini, nasıl bir düzen içerisinde kullanıcılara sunulması gerektiğini açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital içerik kavramının nitelikleri.
,Dijital içerik kavramının açıklanması.
,Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.
,Dijital içerik tipleri.
,Dijital içerik platformlarının gelişimi.
,Dijital içerik üretiminin kuralları
, Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
,Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması.
,Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
,Online itibar yönetimi
,Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.,Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları.
,Genel Değerlendirme
,Dijital içerik örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• Özgün ve etkileşimli dijital içerikleri hazırlar. 3A, C, D
• Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farkları özetler. 1, 3D
• Temel dijital içerik ölçütleri tanır. 4A, C, D
• Dijital içerik üretiminde klişeler ve hataları çözümler. 1, 4A, C, D
• İçerik pazarlama için içerik nasıl üretildiğini açıklar. 1, 3A, C, D
• Dijital içerik tipleri tanır. 1, 3A, C, D
• Dijital içerik konuları ve tüketilen içerikleri değerlendirir. 1, 3A, C, D
• İçerik üretiminde dijital stratejileri uygular ve yorumlar. 1, 2, 4A, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dijital içerik kavramının nitelikleri.
2Dijital içerik kavramının açıklanması.
3Geleneksel medyadan yeni medyaya içerik sürecinin gelişimi.
4Dijital içerik tipleri.
5Dijital içerik platformlarının gelişimi.
6Dijital içerik üretiminin kuralları
7 Sosyal medya ve dijital içerik üretimi
8Video üretimi konusunun uygulanmalı olarak açıklanması.
9Sosyal müşteri ilişkileri yönetimi
10Online itibar yönetimi
11Dijital makale yazımı. Uygulamalı örnekler.
12Özgün ve etkileşimli dijital içeriklerinin hazırlanması. Öğrenci çalışmaları.
13Genel Değerlendirme
14Dijital içerik örnekleri
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
1. C. Chapman, A. Handley, Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat Yayınları, 2016. 2. O. Kuş, İçerik Pazarlama: Dijital Dünyada Marka ve Hikâye Yaratma Stratejileri, 2016. 3.S. Uğurlu, Yeni Medya’da Stratejik İletişim Yönetimi, Beta Yayınları, 2017

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
0
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
X
0
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
X
0
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
0
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
0
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
0
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
X
0
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
0
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
X
0
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu