Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
3D ANİMASYON UYGULAMALARI | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 3D animasyonla ilgili teknik ve estetik bilgi sahibi olma, 3D tasarımda kullanılan çeşitli programlar üzerinden tasarımlar yapabilme ve bu tasarımları uygulayabilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması,Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler,İllustratorda nesne tasarımları,Photoshopta nesnelere 3D verebilme,Dimension programına giriş,Dimension programında 3D nesne tasarımı,Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme,Ara sınav,3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş.,3D modelleme teknikleri,Organik modelleme,Kaplama, renklendirme ve dokulandırma,Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri,Nesne oluşturma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin işlenişi ve içeriğinin açıklanması | |
2 | Animasyon tarihi, türleri ve temel prensipler | |
3 | İllustratorda nesne tasarımları | |
4 | Photoshopta nesnelere 3D verebilme | |
5 | Dimension programına giriş | |
6 | Dimension programında 3D nesne tasarımı | |
7 | Dimension programında doku, ışık, fon, kamera hareketleri verebilme | |
8 | Ara sınav | |
9 | 3D modelleme ve animasyon yazılımına (Maya) giriş. | |
10 | 3D modelleme teknikleri | |
11 | Organik modelleme | |
12 | Kaplama, renklendirme ve dokulandırma | |
13 | Işıklandırma ve gölgelendirme teknikleri | |
14 | Nesne oluşturma |
Kaynak |
Adam Watkins, Getting Started in 3D with Maya: Create a Project from Start to Finish—Model, Texture, Rig, Animate, and Render in Maya Tina O'Hailey, Rig it Right! Maya Animation Rigging Concepts, 2nd edition Eric Keller, Maya Visual Effects The Innovator's Guide: Autodesk Official Press |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |