Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yeni medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste yeni medya üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır. Bununla birlikte toplumun siyaseti sosyal medya üzerinden takip etmesi ve bu doğrultuda siyasal tercihlerini yapmasının ne gibi sonuçlar doğuracağı tartışılacaktır. BU derste %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal İletişim Olgu ve Süreci,Siyasal İletişim Aktörleri,Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri,Etkili Siyasal İletişim:Retorik,İnternette Siyasal İletişim,Siyasal İletişim ve Yapay Zeka,Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya,Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyaset biliminin temel kavramlarını bilir. | 16, 9 | A |
Siyasal iletişimi açıklar. | 16, 9 | A |
Siyasal iletişim süreçlerini sıralar. | 16, 9 | A |
Yeni medya ve siyasal kampanyaları tanır. | 10, 16, 9 | A |
Yeni medya ile birlikte siyasal kampanyalarda yaşanan değişimleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal İletişim Olgu ve Süreci | Ders notlarının okunması. |
2 | Siyasal İletişim Aktörleri | Ders notlarının okunması. |
3 | Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri | Ders notlarının okunmasu. |
4 | Etkili Siyasal İletişim:Retorik | Ders notlarının okunması. |
5 | İnternette Siyasal İletişim | Ders notlarının okunması. |
6 | Siyasal İletişim ve Yapay Zeka | Ders notlarının okunması. |
7 | Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya | Ders notlarının okunması. |
8 | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya | Ders notlarını okumak. |
9 | Vaka Sunumları | Sunumun hazırlanması. |
10 | Vaka Sunumları | Sunumun hazırlanması |
11 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması |
12 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması |
13 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması. |
14 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması |
Kaynak |
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 1 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİM | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gabriela Oana OLARU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yeni medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste yeni medya üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır. Bununla birlikte toplumun siyaseti sosyal medya üzerinden takip etmesi ve bu doğrultuda siyasal tercihlerini yapmasının ne gibi sonuçlar doğuracağı tartışılacaktır. BU derste %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal İletişim Olgu ve Süreci,Siyasal İletişim Aktörleri,Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri,Etkili Siyasal İletişim:Retorik,İnternette Siyasal İletişim,Siyasal İletişim ve Yapay Zeka,Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya,Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları,Vaka Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyaset biliminin temel kavramlarını bilir. | 16, 9 | A |
Siyasal iletişimi açıklar. | 16, 9 | A |
Siyasal iletişim süreçlerini sıralar. | 16, 9 | A |
Yeni medya ve siyasal kampanyaları tanır. | 10, 16, 9 | A |
Yeni medya ile birlikte siyasal kampanyalarda yaşanan değişimleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal İletişim Olgu ve Süreci | Ders notlarının okunması. |
2 | Siyasal İletişim Aktörleri | Ders notlarının okunması. |
3 | Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri | Ders notlarının okunmasu. |
4 | Etkili Siyasal İletişim:Retorik | Ders notlarının okunması. |
5 | İnternette Siyasal İletişim | Ders notlarının okunması. |
6 | Siyasal İletişim ve Yapay Zeka | Ders notlarının okunması. |
7 | Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya | Ders notlarının okunması. |
8 | Toplumsal Hareketler ve Yeni Medya | Ders notlarını okumak. |
9 | Vaka Sunumları | Sunumun hazırlanması. |
10 | Vaka Sunumları | Sunumun hazırlanması |
11 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması |
12 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması |
13 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması. |
14 | Vaka Sunumları | Sunumların hazırlanması |
Kaynak |
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |