Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA VE SİYASAL İLETİŞİM | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yeni medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste yeni medya üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır. Bununla birlikte toplumun siyaseti sosyal medya üzerinden takip etmesi ve bu doğrultuda siyasal tercihlerini yapmasının ne gibi sonuçlar doğuracağı tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal İletişim Olgu ve Süreci,Siyasal İletişim Aktörleri,Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri,Etkili Siyasal İletişim:Retorik,İnternette Siyasal İletişim,Siyasal İletişim ve Yapay Zeka,Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya,Ara Sınav,Dijital Gözetim,Toplumsal Hareketler ve Sosyal Medya,Büyük Veri ve Siyasal İletişim ,Siyasal Kampanya İletişimi ve Blokzinciri Teknolojisi,Dijital Demokrasi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini hatırlar.Siyaset biliminin temel kavramlarını hatırlar. Siyaset biliminin kısa tarihçesini hatırlar. | 1, 2 | A |
Siyasal iletişimi açıklar. Siyasal iletişim kavramını tanımlar. Siyasal iletişim süreçlerini sıralar.Siyasal iletişim aktörlerini tanır. Siyasal iletişim türlerini açıklar.Siyasal iletişim yöntemlerini anlatır. Siyasal iletişim tekniklerini sıralar. | 1, 2 | A |
. Propagandayı açıklar.. Propaganda kavramı tanımlar.. Propagandanın tarihsel gelişimi açıklar.. Propagandanın amaçlarını açıklar. Propagandanın yöntemlerini sıralar.Propaganda çeşitlerini tanır. Kapsamı bakımından propagandayı sıralar. Konusu bakımından propagandayı listeler.Sahası bakımından propagandayı sıralar. Yöntemine göre propagandayı listele. Diğer propaganda türlerini sıralar. Propaganda araçlarını tanır.Seçim kampanyalarını açıklar.. Kamuoyu araştırmalarını açıklar. Kitle iletişim araçlarını hatırlar. | 1, 2 | A |
Kitle iletişim araçları ve propaganda arasındaki ilişkiyi açıklar. Propagandayı temel alan kitle iletişim kuramları ve modellerini hatırlar. Suskunluk sarmalı modelini hatırlar. Gündem kurma modelini hatırlar. | 1, 2, 3 | A |
Siyasal iletişimde propagandanın rolü üzerine yapılan araştırmaları karşılaştırır.5Farklı ülkelerde siyasal iletişimde propagandanın rolü üzerine yapılan araştırmaları örnekler.Türkiye’de siyasal iletişimde propagandanın rolü üzerine yapılan araştırmaları örnekler. | 1, 2, 3 | A |
Siyasal kampanyaları açıklar. Siyasal kampanya kavramını tanımlar. Siyasal kampanyaların kısa tarihçesini anlatır. | 1, 2, 3 | A |
Örnekler üzerinden Türkiye’de yapılmış siyasal kampanyaları karşılaştırır. Türkiye’de geçmişte yapılmış siyasal kampanyaları örnekler. Türkiye’deki güncel siyasal kampanya örnekleri | 1, 2, 3 | A |
Yeni medya ve siyasal kampanyaları tanır. Yeni medya ile birlikte siyasal kampanyalarda yaşanan değişimleri açıklar. | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Siyasal İletişim Olgu ve Süreci | |
2 | Siyasal İletişim Aktörleri | |
3 | Siyasal İletişim Türleri, Yöntem ve Teknikleri | |
4 | Etkili Siyasal İletişim:Retorik | |
5 | İnternette Siyasal İletişim | |
6 | Siyasal İletişim ve Yapay Zeka | |
7 | Siyasal Kampanyalar ve Yeni Medya | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dijital Gözetim | |
10 | Toplumsal Hareketler ve Sosyal Medya | |
11 | Büyük Veri ve Siyasal İletişim | |
12 | Siyasal Kampanya İletişimi ve Blokzinciri Teknolojisi | |
13 | Dijital Demokrasi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |