Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KİŞİLERARASI İLETİŞİM | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı; kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlamak, kendini tanımanın önemini kavramak ve iletişim becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi ,Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri ,Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri ,Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri ,Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri,Kişilerarası iletişim modelleri ,İletişim ve İkna,İletişim ve Algı ,Dinleme ve anlama becerisi geliştirme ,İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri ,Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar ,Kurumsal iletişim,Toplumsal ve kültürlerarası iletişim ,Ders tekrarı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kişilerarası iletişimi tanımlar ve diğer iletişim türleri arasındaki yeri ve öneminin farkına varır. 2. Sağlıklı ve sağlıksız iletişim ortamlarını tanır. 3. İletişim becerilerini toplumsal yaşam içerisinde etkin bir biçimde kullanır. 4. Kişilerarası iletişim modellerini öğrenip bunları güncel yaşamda uygular. 5. Kişilerarası iletişim çatışmalarının nedenlerini saptayarak bunlara ilişkin çözümleri tartışır. | 1, 10, 12, 17, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 17: Yansıtıcı Düşünce, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi | |
2 | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi ve özellikleri | |
3 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | |
4 | Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | |
5 | Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | |
6 | Kişilerarası iletişim modelleri | |
7 | İletişim ve İkna | |
8 | İletişim ve Algı | |
9 | Dinleme ve anlama becerisi geliştirme | |
10 | İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | |
11 | Empatik iletişim ve ilişkili olduğu kavramlar | |
12 | Kurumsal iletişim | |
13 | Toplumsal ve kültürlerarası iletişim | |
14 | Ders tekrarı |
Kaynak |
İletişimi Anlamak, İrfan Erdoğan, Erk, 2005. İletişimin ABC´si, Ünsal Oskay, 1992. İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink, 2016, İletişimsizlik Becerisi, Kadir Özer, Galata, 2008. Yeniden İnsan İnsana”, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2000. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
0 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
0 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
0 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |