Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki yerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.,Blockchain nedir ?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Ara Sınav,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri ,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.,ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları,Kripto paraların geleceği,Proje Sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması | |
2 | Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak. | |
3 | Blockchain nedir ? | |
4 | Blockchain ne kadar güvenli? | |
5 | Kripto para nedir? | |
6 | Kripto para madenciliği nedir? | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir? | |
9 | Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri | |
10 | Uluslararası ticarette kripto paraların yeri. | |
11 | ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları | |
12 | Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları | |
13 | Kripto paraların geleceği | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Bitcoin As a Crypto Currency, Levent Kurt, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 3 | 15 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 3 | 9 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki yerini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.,Blockchain nedir ?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Ara Sınav,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri ,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.,ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları,Kripto paraların geleceği,Proje Sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek, | 10, 9 | A, E, F |
Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek. | 10, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması | |
2 | Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak. | |
3 | Blockchain nedir ? | |
4 | Blockchain ne kadar güvenli? | |
5 | Kripto para nedir? | |
6 | Kripto para madenciliği nedir? | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir? | |
9 | Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri | |
10 | Uluslararası ticarette kripto paraların yeri. | |
11 | ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları | |
12 | Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları | |
13 | Kripto paraların geleceği | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Kaynak |
The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Bitcoin As a Crypto Currency, Levent Kurt, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | ||||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |