Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki yerini tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.,Blockchain nedir ?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Ara Sınav,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri ,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.,ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları,Kripto paraların geleceği,Proje Sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrenecek,10, 9A, E, F
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek,10, 9A, E, F
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek,10, 9A, E, F
Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek.10, 9A, E, F
Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması
2Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.
3Blockchain nedir ?
4Blockchain ne kadar güvenli?
5Kripto para nedir?
6Kripto para madenciliği nedir?
7Ara Sınav
8Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?
9Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri
10Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.
11ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları
12Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları
13Kripto paraların geleceği
13Proje Sunumları
14Final Sınavı
Kaynak
The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Bitcoin As a Crypto Currency, Levent Kurt, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5315
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer339
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı6318
Genel Sınav ve Hazırlığı6318
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BLOK ZİNCİR TEKNOLOJİLERİ-Bahar Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nurullah Mahmut DÜNDAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda yeni yer edinmeye başlayan Blockchain, Bitcoin ve kripto paraları, dijital madenciliği, uluslararası ticaretteki hacimlerini ve bunların geleceğimizdeki yerini tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması,Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.,Blockchain nedir ?,Blockchain ne kadar güvenli?,Kripto para nedir?,Kripto para madenciliği nedir?,Ara Sınav,Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?,Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri ,Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.,ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları,Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları,Kripto paraların geleceği,Proje Sunumları,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Blockchain Teknolojisi ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Blockchain Teknolojisinin nerelerde ve nasıl kullanıldığını öğrenecek,10, 9A, E, F
Blockchain Teknolojisi ile kripto paraların nasıl üretildiğini öğrenecek,10, 9A, E, F
Bitcoin ve benzeri kripto paraların nerelerde ve ne şekilde kullanıldığını öğrenecek,10, 9A, E, F
Dijital madencilik ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Kripto Paraların gelecekte hayatımızı nasıl değiştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Dünyadaki ticaretin kripto paralara yönelişi ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Yeni dijital güvenlik önlemleri üzerine tartışabilecek.10, 9A, E, F
Bankacılık sisteminin gelecekte nasıl bir değişim gerçekleştirebileceği ile ilgili fikir sahibi olabilecek.10, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Tanışma, Ders İzlencesinin Tanıtılması
2Temel kavramları ve ana tartışma konusunu anlamak.
3Blockchain nedir ?
4Blockchain ne kadar güvenli?
5Kripto para nedir?
6Kripto para madenciliği nedir?
7Ara Sınav
8Bitcoin ve kripto paralar nasıl kullanılır? Dijital cüzdan (Wallet) nedir?
9Bitcoin ve kripto paraların kullanım yerleri
10Uluslararası ticarette kripto paraların yeri.
11ICO (Initial Coin Offering) — Dijital Para Arzı nedir? / Proje Sunumları
12Bankacılık sisteminin kripto paralarla ilişkisi. / Proje Sunumları
13Kripto paraların geleceği
13Proje Sunumları
14Final Sınavı
Kaynak
The Age of Cryptocurrency: How Bitcoin and the Blockchain Are Challenging the Global Economic Order, Paul Vigna , Michael J. Casey, 2017 Bitcoin As a Crypto Currency, Levent Kurt, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
3
Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular.
4
Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7
Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır.
14
Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir.
15
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
16
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
17
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:08Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:10