Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Evrensel Tasarım ilkelerine giriş,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Günün gerekleriyle uyumlu bir web sitesi oluşturur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Yaratıcı web sitelerini oluşturmak için gereken tasarım prensipleri, teknikleri ve teknolojilerini uygulayabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir HTML dosyası kaynak kodlarını yorumlayabilir ve yeniden yazabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar. | 6 | E, G |
Paket web programlarıyla projeler ortaya koyar. | 16, 8 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evrensel Tasarım ilkelerine giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Temel SEO bilgisi 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Temel SEO bilgisi 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | HTML’e giriş ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | HTML uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Blog Kavramı ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Web Tasarımında Kullanılabilirlik | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
www.freecodecamp.org www.w3schools.com developer.mozilla.org https://www.youtube.com/TraversyMedia https://www.youtube.com/DesignCourse |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(173/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Evrensel Tasarım ilkelerine giriş,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Günün gerekleriyle uyumlu bir web sitesi oluşturur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Yaratıcı web sitelerini oluşturmak için gereken tasarım prensipleri, teknikleri ve teknolojilerini uygulayabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir HTML dosyası kaynak kodlarını yorumlayabilir ve yeniden yazabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar. | 6 | E, G |
Paket web programlarıyla projeler ortaya koyar. | 16, 8 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evrensel Tasarım ilkelerine giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Temel SEO bilgisi 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Temel SEO bilgisi 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | HTML’e giriş ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | HTML uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Blog Kavramı ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Web Tasarımında Kullanılabilirlik | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
www.freecodecamp.org www.w3schools.com developer.mozilla.org https://www.youtube.com/TraversyMedia https://www.youtube.com/DesignCourse |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir. | ||||||
3 | Medya kuruluşlarının ihtiyaçlarını analiz eder ve bu doğrultuda iletişim sistem süreçlerini planlar ve uygular. | ||||||
4 | Yeni medya projelerini planlar ve uygulamaya koyar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Yeni Medya ve İletişim Sistemleri disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Yeni medya ve iletişim sistemlerine ait araç ve yazılımlarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Medya kuruluşlarına yönelik olarak yeni medya projeleri geliştirir ve bütün süreci yönetir. | X | |||||
15 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
16 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
17 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |