Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ETİKRTS3214886Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları ile etik teori arasındaki kesişimi incelemekte, hem analitik hem de kıtasal geleneklerden faydalanmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, dağıtımı ve tüketiminin etik boyutlarını incelemek için temel felsefi metinlerle uğraşacaklar. Çeşitli etik açılardan çağdaş medya sorunlarını eleştirel olarak analiz ederek, toplum ve kültür için olan etkilerini değerlendirecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik Nedir? ,Faydacılık ve Sonuçsalcılık,Kant ve Ahlak,Erdem Etiği,Meta-etik,Hakikat ve Olguların Aktarılması,İfade Özgürlüğü,Ara sınav,Gizlilik, Gözetim ve Bilgi,Medya Sahipliği ve Etik Tüketim,İnternet,İnternet ve Altkültürler,Ne yapmalı?,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefe tarihinde etik düşüncesini inceler ve bunları güncel medya sorunlarına uyarlar.10, 3, 4, 9E, L
Ahlaki düşünceyi her yönden inceleyip araştırma yapar. Etik ikilemleri analiz eder.10, 9A, E
Öğrenciler, haberler, reklamlar ve eğlence sektörü dahil olmak üzere medya içeriğinin etik boyutlarını değerlendirme yeteneği kazanır.10, 13, 14, 9C
Medya üretimi ve tüketiminde yüksek etik standartları anlar ve teşvik eder.10, 12, 13, 9C, G
Medya etiği ile ilgili yasal ve düzenleyici çerçeveleri kapsamlı bir şekilde araştırır ve buna uygun çalışır.10, 13, 9C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik Nedir?
2Faydacılık ve Sonuçsalcılık
3Kant ve Ahlak
4Erdem Etiği
5Meta-etik
6Hakikat ve Olguların Aktarılması
7İfade Özgürlüğü
8Ara sınav
9Gizlilik, Gözetim ve Bilgi
10Medya Sahipliği ve Etik Tüketim
11İnternet
12İnternet ve Altkültürler
14Ne yapmalı?
15Genel Sınav
Kaynak
Sandel, M. J. (2015). Justice: What’s the right thing to do? Farrar, Straus and Giroux. Aristotle, M., & Ostwald, M. (1911). Nicomachean Ethics. New York, NY: Hackett Publishing Company. Edited by C. C. W. Taylor. Blackburn, Simon. (2018). Etik. Dost Kitabevi. 978-9752985940. Kuçuradi, İoanna. (2018). Etik. TFK Yayınları. 978-9757748137. Kuçuradi, İoanna. (2019). Etik. TFK Yayınları. 9757748641.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme51575
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)138
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ETİKRTS3214886Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, medya çalışmaları ile etik teori arasındaki kesişimi incelemekte, hem analitik hem de kıtasal geleneklerden faydalanmaktadır. Öğrenciler, medya üretimi, dağıtımı ve tüketiminin etik boyutlarını incelemek için temel felsefi metinlerle uğraşacaklar. Çeşitli etik açılardan çağdaş medya sorunlarını eleştirel olarak analiz ederek, toplum ve kültür için olan etkilerini değerlendirecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik Nedir? ,Faydacılık ve Sonuçsalcılık,Kant ve Ahlak,Erdem Etiği,Meta-etik,Hakikat ve Olguların Aktarılması,İfade Özgürlüğü,Ara sınav,Gizlilik, Gözetim ve Bilgi,Medya Sahipliği ve Etik Tüketim,İnternet,İnternet ve Altkültürler,Ne yapmalı?,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Felsefe tarihinde etik düşüncesini inceler ve bunları güncel medya sorunlarına uyarlar.10, 3, 4, 9E, L
Ahlaki düşünceyi her yönden inceleyip araştırma yapar. Etik ikilemleri analiz eder.10, 9A, E
Öğrenciler, haberler, reklamlar ve eğlence sektörü dahil olmak üzere medya içeriğinin etik boyutlarını değerlendirme yeteneği kazanır.10, 13, 14, 9C
Medya üretimi ve tüketiminde yüksek etik standartları anlar ve teşvik eder.10, 12, 13, 9C, G
Medya etiği ile ilgili yasal ve düzenleyici çerçeveleri kapsamlı bir şekilde araştırır ve buna uygun çalışır.10, 13, 9C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik Nedir?
2Faydacılık ve Sonuçsalcılık
3Kant ve Ahlak
4Erdem Etiği
5Meta-etik
6Hakikat ve Olguların Aktarılması
7İfade Özgürlüğü
8Ara sınav
9Gizlilik, Gözetim ve Bilgi
10Medya Sahipliği ve Etik Tüketim
11İnternet
12İnternet ve Altkültürler
14Ne yapmalı?
15Genel Sınav
Kaynak
Sandel, M. J. (2015). Justice: What’s the right thing to do? Farrar, Straus and Giroux. Aristotle, M., & Ostwald, M. (1911). Nicomachean Ethics. New York, NY: Hackett Publishing Company. Edited by C. C. W. Taylor. Blackburn, Simon. (2018). Etik. Dost Kitabevi. 978-9752985940. Kuçuradi, İoanna. (2018). Etik. TFK Yayınları. 978-9757748137. Kuçuradi, İoanna. (2019). Etik. TFK Yayınları. 9757748641.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16