Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV DRAMALARINDA ANLATI YAPISIRTS3114911Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere televizyon dramalarının temel anlatı yapısını anlatmak, karakter geliştirme tekniklerini öğretmek ve senaryo yazım becerilerini geliştirmek suretiyle etkili televizyon drama üretme yeteneklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanıtım ve Temel Kavramlar

Dersin amacı ve hedefleri
Televizyon dizilerinin ve dramalarının gücü
Anlatı yapısı ve temel kavramlar
Ders materyallerinin sunumu,Hikaye Anlatımının Temelleri

Hikaye anlatımının önemi
Klasik anlatı yapısı: Tanıtım, gelişme, doruk noktası, çözüm
Karakterlerin tanıtımı ve çatışmaların kurulması,Karakter Geliştirme

Karakter tanıtımı ve analizi
Karakterlerin hedefleri, motivasyonları ve çatışmaları
Karakter gelişimi ve değişimi,Alt Anlatılar ve Temalar

Ana hikayenin yanı sıra alt anlatıların kullanımı
Temaların belirlenmesi ve işlenmesi
Alt metinlerin hikayeye katkısı,Karakter İlişkileri ve Duygusal Dinamikler

Karakterler arası ilişkilerin geliştirilmesi
Duygusal dinamiklerin oluşturulması
Karakterlerin motivasyonlarının ilişkilere etkisi,Tema ve Atmosfer Oluşturma

Hikaye temasının ve atmosferin belirlenmesi
Tema ve atmosferin görsel, işitsel ve diyalog yoluyla yansıtılması
Televizyon dramasında görsel anlatım teknikleri,Anlatı Yapısı ve Senaryo Yazımı

Anlatı yapısının öğrenilmesi ve uygulanması
Senaryo yazma teknikleri ve formatı
Televizyon dizisi senaryosunun oluşturulması,Vize,Karakter Gelişimindeki Değişimler

Karakterlerin hikaye boyunca nasıl değiştikleri
Karakter gelişimini ve değişikliklerini gösterme
Karakterlerin evrimi,Gerilim ve Tansiyon Yönetimi

Televizyon dramalarında gerilim oluşturma
Tansiyonun sürdürülmesi ve artırılması
İzleyiciyi angaje etmek için taktikler,Karakter Temaları ve Simgeleme

Karakterlerin temalarının ve sembollerin kullanımı
Karakterlerin sembolik anlamları ve görsel sembolizm
Karakterlerin temalarının hikayeye katkısı,Ders Projesi - Senaryo Geliştirme

Öğrencilerin kendi televizyon drama senaryolarını yazmaları ve sunmaları
Senaryoların incelenmesi ve eleştirisi,Ders Projesi - Senaryo Geliştirme Devamı

Öğrenci projelerinin devamı
İkinci taslağın oluşturulması ve sunumu
Diğer öğrencilerin ve öğretmenin geri bildirimi,Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi

Final sınavı
Öğrenci projelerinin son hali
Dersin değerlendirmesi
Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, öğrencilerin televizyon dramalarını daha derinlemesine anlamalarına, yaratıcı yazma yeteneklerini geliştirmelerine ve kendi televizyon dramalarını yazmalarına yardımcı olur. Ayrıca, televizyonun gücünü ve hikaye anlatımının önemini anlamalarına yardımcı olur.6, 9A, F
Televizyon dizilerini analiz yöntemlerini gösterir.E
Drama yapılarını mukayese eder. A, F
TV dramalarının anlatı yapısını çözümler.6E
TV drama projesi nasıl hazırlandığının evrelerini gösterir.A, E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanıtım ve Temel Kavramlar

Dersin amacı ve hedefleri
Televizyon dizilerinin ve dramalarının gücü
Anlatı yapısı ve temel kavramlar
Ders materyallerinin sunumu
2Hikaye Anlatımının Temelleri

Hikaye anlatımının önemi
Klasik anlatı yapısı: Tanıtım, gelişme, doruk noktası, çözüm
Karakterlerin tanıtımı ve çatışmaların kurulması
Dizi izleme
3Karakter Geliştirme

Karakter tanıtımı ve analizi
Karakterlerin hedefleri, motivasyonları ve çatışmaları
Karakter gelişimi ve değişimi
Dizi izleme
4Alt Anlatılar ve Temalar

Ana hikayenin yanı sıra alt anlatıların kullanımı
Temaların belirlenmesi ve işlenmesi
Alt metinlerin hikayeye katkısı
Dizi izleme
5Karakter İlişkileri ve Duygusal Dinamikler

Karakterler arası ilişkilerin geliştirilmesi
Duygusal dinamiklerin oluşturulması
Karakterlerin motivasyonlarının ilişkilere etkisi
Dizi izleme
6Tema ve Atmosfer Oluşturma

Hikaye temasının ve atmosferin belirlenmesi
Tema ve atmosferin görsel, işitsel ve diyalog yoluyla yansıtılması
Televizyon dramasında görsel anlatım teknikleri
Dizi izleme
7Anlatı Yapısı ve Senaryo Yazımı

Anlatı yapısının öğrenilmesi ve uygulanması
Senaryo yazma teknikleri ve formatı
Televizyon dizisi senaryosunun oluşturulması
8Vize
9Karakter Gelişimindeki Değişimler

Karakterlerin hikaye boyunca nasıl değiştikleri
Karakter gelişimini ve değişikliklerini gösterme
Karakterlerin evrimi
Dizi izleme ve analiz
10Gerilim ve Tansiyon Yönetimi

Televizyon dramalarında gerilim oluşturma
Tansiyonun sürdürülmesi ve artırılması
İzleyiciyi angaje etmek için taktikler
11Karakter Temaları ve Simgeleme

Karakterlerin temalarının ve sembollerin kullanımı
Karakterlerin sembolik anlamları ve görsel sembolizm
Karakterlerin temalarının hikayeye katkısı
Dizi karakter analizi
12Ders Projesi - Senaryo Geliştirme

Öğrencilerin kendi televizyon drama senaryolarını yazmaları ve sunmaları
Senaryoların incelenmesi ve eleştirisi
Dizi izleme tema analizi
13Ders Projesi - Senaryo Geliştirme Devamı

Öğrenci projelerinin devamı
İkinci taslağın oluşturulması ve sunumu
Diğer öğrencilerin ve öğretmenin geri bildirimi
Dizi izleme yapı analizi
14Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi

Final sınavı
Öğrenci projelerinin son hali
Dersin değerlendirmesi
Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar
Kaynak
Senaryonun Yapısı, Yelda Yanat Bağcı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TV DRAMALARINDA ANLATI YAPISIRTS3114911Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere televizyon dramalarının temel anlatı yapısını anlatmak, karakter geliştirme tekniklerini öğretmek ve senaryo yazım becerilerini geliştirmek suretiyle etkili televizyon drama üretme yeteneklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanıtım ve Temel Kavramlar

Dersin amacı ve hedefleri
Televizyon dizilerinin ve dramalarının gücü
Anlatı yapısı ve temel kavramlar
Ders materyallerinin sunumu,Hikaye Anlatımının Temelleri

Hikaye anlatımının önemi
Klasik anlatı yapısı: Tanıtım, gelişme, doruk noktası, çözüm
Karakterlerin tanıtımı ve çatışmaların kurulması,Karakter Geliştirme

Karakter tanıtımı ve analizi
Karakterlerin hedefleri, motivasyonları ve çatışmaları
Karakter gelişimi ve değişimi,Alt Anlatılar ve Temalar

Ana hikayenin yanı sıra alt anlatıların kullanımı
Temaların belirlenmesi ve işlenmesi
Alt metinlerin hikayeye katkısı,Karakter İlişkileri ve Duygusal Dinamikler

Karakterler arası ilişkilerin geliştirilmesi
Duygusal dinamiklerin oluşturulması
Karakterlerin motivasyonlarının ilişkilere etkisi,Tema ve Atmosfer Oluşturma

Hikaye temasının ve atmosferin belirlenmesi
Tema ve atmosferin görsel, işitsel ve diyalog yoluyla yansıtılması
Televizyon dramasında görsel anlatım teknikleri,Anlatı Yapısı ve Senaryo Yazımı

Anlatı yapısının öğrenilmesi ve uygulanması
Senaryo yazma teknikleri ve formatı
Televizyon dizisi senaryosunun oluşturulması,Vize,Karakter Gelişimindeki Değişimler

Karakterlerin hikaye boyunca nasıl değiştikleri
Karakter gelişimini ve değişikliklerini gösterme
Karakterlerin evrimi,Gerilim ve Tansiyon Yönetimi

Televizyon dramalarında gerilim oluşturma
Tansiyonun sürdürülmesi ve artırılması
İzleyiciyi angaje etmek için taktikler,Karakter Temaları ve Simgeleme

Karakterlerin temalarının ve sembollerin kullanımı
Karakterlerin sembolik anlamları ve görsel sembolizm
Karakterlerin temalarının hikayeye katkısı,Ders Projesi - Senaryo Geliştirme

Öğrencilerin kendi televizyon drama senaryolarını yazmaları ve sunmaları
Senaryoların incelenmesi ve eleştirisi,Ders Projesi - Senaryo Geliştirme Devamı

Öğrenci projelerinin devamı
İkinci taslağın oluşturulması ve sunumu
Diğer öğrencilerin ve öğretmenin geri bildirimi,Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi

Final sınavı
Öğrenci projelerinin son hali
Dersin değerlendirmesi
Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders, öğrencilerin televizyon dramalarını daha derinlemesine anlamalarına, yaratıcı yazma yeteneklerini geliştirmelerine ve kendi televizyon dramalarını yazmalarına yardımcı olur. Ayrıca, televizyonun gücünü ve hikaye anlatımının önemini anlamalarına yardımcı olur.6, 9A, F
Televizyon dizilerini analiz yöntemlerini gösterir.E
Drama yapılarını mukayese eder. A, F
TV dramalarının anlatı yapısını çözümler.6E
TV drama projesi nasıl hazırlandığının evrelerini gösterir.A, E
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanıtım ve Temel Kavramlar

Dersin amacı ve hedefleri
Televizyon dizilerinin ve dramalarının gücü
Anlatı yapısı ve temel kavramlar
Ders materyallerinin sunumu
2Hikaye Anlatımının Temelleri

Hikaye anlatımının önemi
Klasik anlatı yapısı: Tanıtım, gelişme, doruk noktası, çözüm
Karakterlerin tanıtımı ve çatışmaların kurulması
Dizi izleme
3Karakter Geliştirme

Karakter tanıtımı ve analizi
Karakterlerin hedefleri, motivasyonları ve çatışmaları
Karakter gelişimi ve değişimi
Dizi izleme
4Alt Anlatılar ve Temalar

Ana hikayenin yanı sıra alt anlatıların kullanımı
Temaların belirlenmesi ve işlenmesi
Alt metinlerin hikayeye katkısı
Dizi izleme
5Karakter İlişkileri ve Duygusal Dinamikler

Karakterler arası ilişkilerin geliştirilmesi
Duygusal dinamiklerin oluşturulması
Karakterlerin motivasyonlarının ilişkilere etkisi
Dizi izleme
6Tema ve Atmosfer Oluşturma

Hikaye temasının ve atmosferin belirlenmesi
Tema ve atmosferin görsel, işitsel ve diyalog yoluyla yansıtılması
Televizyon dramasında görsel anlatım teknikleri
Dizi izleme
7Anlatı Yapısı ve Senaryo Yazımı

Anlatı yapısının öğrenilmesi ve uygulanması
Senaryo yazma teknikleri ve formatı
Televizyon dizisi senaryosunun oluşturulması
8Vize
9Karakter Gelişimindeki Değişimler

Karakterlerin hikaye boyunca nasıl değiştikleri
Karakter gelişimini ve değişikliklerini gösterme
Karakterlerin evrimi
Dizi izleme ve analiz
10Gerilim ve Tansiyon Yönetimi

Televizyon dramalarında gerilim oluşturma
Tansiyonun sürdürülmesi ve artırılması
İzleyiciyi angaje etmek için taktikler
11Karakter Temaları ve Simgeleme

Karakterlerin temalarının ve sembollerin kullanımı
Karakterlerin sembolik anlamları ve görsel sembolizm
Karakterlerin temalarının hikayeye katkısı
Dizi karakter analizi
12Ders Projesi - Senaryo Geliştirme

Öğrencilerin kendi televizyon drama senaryolarını yazmaları ve sunmaları
Senaryoların incelenmesi ve eleştirisi
Dizi izleme tema analizi
13Ders Projesi - Senaryo Geliştirme Devamı

Öğrenci projelerinin devamı
İkinci taslağın oluşturulması ve sunumu
Diğer öğrencilerin ve öğretmenin geri bildirimi
Dizi izleme yapı analizi
14Final Sınavı ve Dersin Değerlendirmesi

Final sınavı
Öğrenci projelerinin son hali
Dersin değerlendirmesi
Ders sonu öğrenci geri bildirimi ve gelecekteki çalışmalar
Kaynak
Senaryonun Yapısı, Yelda Yanat Bağcı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir.
X
2
PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir.
3
PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir.
X
4
PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir.
5
PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir.
X
6
PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir.
X
7
PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir.
8
PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir.
X
9
PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir.
10
PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir.
11
PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir.
12
PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
13
PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular;
X
14
PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz.
15
PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:14Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:16