Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı alan dersleri kapsamı içinde veya tamamen dışında öğrencilerin kendilerini gösterebilecekleri, öz güvenlerini geliştirebilecekleri, ekip ruhunu öğrenip, iş bölümü ve düzenleme görevlerini uygulama ile öğrenebilmelerine olanak sağlamaktır. bu çerçevede temel amaç toplumla ilgili bir konuda farkındalık oluşturmaya sebep olacak bir olay etkinlik faaliyet oluşturmak , bunu sosyal medya veya geleneksel medya aracılığı ile başarmalarında yol göstermek, halk eğitiminde lider ruhunu hissettirecek etkinlikleri oluşturmalarına teşvik etmektir. Bu çerçevede öğrencilerin tespit edecekleri bir ihtiyaç veya farkındalık yaratma projesi süreci hazırlanır ve ekipler oluşturulur. Farkındalık yaratılacak konu oylarla seçilir ve ekip görev dağılımı yapılarak her ders yapılan işler rapor şeklinde ders sorumlusuna teslim edilir ve sözel olarak da sınıfa sunulur; dönem sonuna kadar proje tamamlanır. Öğrencilerin toplumsal yardımlaşma yolu ile işbirliği ve bundan haz ve gurur duyması ön plandadır. Bir bakıma psikolojik katarsis sağlayan bu etkinlikler öğrencilerin topluma dahil olma uygulamaları olarak değerlendirilmelidir. Örneğin Alzheimer hastalığı için farkındalık yaratma konu olarak seçilir ve bu seçilen mecralarda halkla sokak röportaj ve toplantılarla yarışma türü anketlerle etkinlikler dikkat çeker ve proje amacına ulaşabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik alanı saptama ve öğrencileri tanıma tanışma,etkinlikle ilgili beyin fırtınası yaparak ekibin avantaj ve dezavantajlarını saptamak ve çözüm önerilerini almak; gerekli yasal izinlere dikkat çekerek almalarını sağlamak; ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk,Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bir ihtiyaç karşısında vicdani sorumluluk hisseder, 2. yardımı gerçekleştirmek için azmeder ve başarır 3. medeni cesareti ve öz güveni yücelir, 4. manevi huzur ve gurur duyar, 5. kendini daha iyi tanıma fırsatı bulur, 6. ekip ruhunu hisseder, 7. iş bölümü ve organizasyonu öğrenir, 8. detayların önemini kavrar 9. toplumda yaşam kurallarını ve prosedürleri öğrenir,(gerekli izinlerin alınması ve görüşmelerin yapılması) ve uygulayabilir. 10. üst yetkililerle görüşme kurallarını ve davranış biçimlerini öğrenir ve uygular. | 12, 2, 3, 5 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkinlik alanı saptama ve öğrencileri tanıma tanışma | |
2 | etkinlikle ilgili beyin fırtınası yaparak ekibin avantaj ve dezavantajlarını saptamak ve çözüm önerilerini almak; gerekli yasal izinlere dikkat çekerek almalarını sağlamak; | |
3 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
4 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
5 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
6 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
7 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
8 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
9 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
10 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
11 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
12 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
13 | Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk | |
14 | Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk |
Kaynak |
Günlük medya gündeminden, çevre, kadın, çocuk hakları, genç sorunları, hastalıklar, insan ilişkileri, eğitim,vb konulardan ilham alınarak yeni bir proje içeriği oluşturulabilir. |
Seçmeli dersler incelenbilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 10 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 30 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı alan dersleri kapsamı içinde veya tamamen dışında öğrencilerin kendilerini gösterebilecekleri, öz güvenlerini geliştirebilecekleri, ekip ruhunu öğrenip, iş bölümü ve düzenleme görevlerini uygulama ile öğrenebilmelerine olanak sağlamaktır. bu çerçevede temel amaç toplumla ilgili bir konuda farkındalık oluşturmaya sebep olacak bir olay etkinlik faaliyet oluşturmak , bunu sosyal medya veya geleneksel medya aracılığı ile başarmalarında yol göstermek, halk eğitiminde lider ruhunu hissettirecek etkinlikleri oluşturmalarına teşvik etmektir. Bu çerçevede öğrencilerin tespit edecekleri bir ihtiyaç veya farkındalık yaratma projesi süreci hazırlanır ve ekipler oluşturulur. Farkındalık yaratılacak konu oylarla seçilir ve ekip görev dağılımı yapılarak her ders yapılan işler rapor şeklinde ders sorumlusuna teslim edilir ve sözel olarak da sınıfa sunulur; dönem sonuna kadar proje tamamlanır. Öğrencilerin toplumsal yardımlaşma yolu ile işbirliği ve bundan haz ve gurur duyması ön plandadır. Bir bakıma psikolojik katarsis sağlayan bu etkinlikler öğrencilerin topluma dahil olma uygulamaları olarak değerlendirilmelidir. Örneğin Alzheimer hastalığı için farkındalık yaratma konu olarak seçilir ve bu seçilen mecralarda halkla sokak röportaj ve toplantılarla yarışma türü anketlerle etkinlikler dikkat çeker ve proje amacına ulaşabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik alanı saptama ve öğrencileri tanıma tanışma,etkinlikle ilgili beyin fırtınası yaparak ekibin avantaj ve dezavantajlarını saptamak ve çözüm önerilerini almak; gerekli yasal izinlere dikkat çekerek almalarını sağlamak; ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması ,Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk,Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bir ihtiyaç karşısında vicdani sorumluluk hisseder, 2. yardımı gerçekleştirmek için azmeder ve başarır 3. medeni cesareti ve öz güveni yücelir, 4. manevi huzur ve gurur duyar, 5. kendini daha iyi tanıma fırsatı bulur, 6. ekip ruhunu hisseder, 7. iş bölümü ve organizasyonu öğrenir, 8. detayların önemini kavrar 9. toplumda yaşam kurallarını ve prosedürleri öğrenir,(gerekli izinlerin alınması ve görüşmelerin yapılması) ve uygulayabilir. 10. üst yetkililerle görüşme kurallarını ve davranış biçimlerini öğrenir ve uygular. | 12, 2, 3, 5 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkinlik alanı saptama ve öğrencileri tanıma tanışma | |
2 | etkinlikle ilgili beyin fırtınası yaparak ekibin avantaj ve dezavantajlarını saptamak ve çözüm önerilerini almak; gerekli yasal izinlere dikkat çekerek almalarını sağlamak; | |
3 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
4 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
5 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
6 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
7 | etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
8 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
9 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
10 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
11 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
12 | Etkinlik planlarının adım adım işlemesini sağlamak için haftalık raporların yazılması ve ders saatindeki toplantılarda toplanması | |
13 | Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk | |
14 | Etkinliğin tamamlanmasından sonra hataların ve eksikliklerin gözden geçirilmesi, ekipte görev yapmayan sorumluluğunu eksik yerine getirenlerin açığa çıkartılması; yapılan etkinlikten duyulan gurur ve özeleştiriler, mücadele edilen engeller ve zorlukların tartışılması. Etkinlik ve topluma sağlanan faydanın zorluklara rağmen verdiği mutluluk |
Kaynak |
Günlük medya gündeminden, çevre, kadın, çocuk hakları, genç sorunları, hastalıklar, insan ilişkileri, eğitim,vb konulardan ilham alınarak yeni bir proje içeriği oluşturulabilir. |
Seçmeli dersler incelenbilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | X | |||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | X | |||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |