Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UZAK DOĞU SİNEMASI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uzak Doğu Sineması Hakkında Bilgi Sahibi Olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Derse giriş Dersin çerçevesi Beklentiler,Sinema nedir? Sinemanın ortaya çıkışı Lumierre kardeşler,Sinemada Akımlar I Alman Dışavurumculuğu ,Sinemada Akımlar II İtalyan Yeni Gerçekçiliği Fransız Yeni Dalgası,Hollywood Sineması Hollywood'un ortaya çıkışı Griffith,Hollywood Sinemasının Ögeler,Vizeler,Uzak Doğu Sinemasına Giriş,Çin - Tayvan Sineması Ang Lee - Wo Hu Cang Long (Uluslararası Başarı) Zhang Yimou - Ying Xiong,Hong Kong Sineması Wong Kar Wai - Cheun Gwong Tsa Sit (Happy Together, 1997) (Cannes Ödülü) Aksiyon Filmleri Kurgu Tekniği ,Kore Sineması Chang Dong - Oasis (Cannes Festivali) Chan Wook - Park’ın Oldboy Sinemada Minimalizm ve Yalınlık Korku Filmleri,Japonya Sineması Korku Filmleri Miike Odishon (Audition, 1999) Ichi The Killer (Sinemada Kan ve Şiddet); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu dersten geçtiğinde dünya Sinemasını bilir, filmlerini sayabilir, içeriklerini anlatabilir. Uzak Doğu Sinaması hakkında bilgi sahibi olur. Yönetmenin o filmi hangi özellikleriyle farklı kıldığını gösterebilir. | 10, 37, 9 | A, E |
uzak doğu kültürüyle ilgili bilgi edinmiş olur. | 10 | E, F |
Uzakdoğu ülke sinemalarının anlayışlarını ayırt edebilir. | 10 | E, F |
Film analizi yapabilir. | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Derse giriş Dersin çerçevesi Beklentiler | |
2 | Sinema nedir? Sinemanın ortaya çıkışı Lumierre kardeşler | |
3 | Sinemada Akımlar I Alman Dışavurumculuğu | Yönetmenin filmleri ve yaşamı hakkında ön bilgi edinimi |
4 | Sinemada Akımlar II İtalyan Yeni Gerçekçiliği Fransız Yeni Dalgası | Filmlerin izlenmesi |
5 | Hollywood Sineması Hollywood'un ortaya çıkışı Griffith | Filmlerin izlenmesi ve analizi |
6 | Hollywood Sinemasının Ögeler | Filmlerin önceden izlenmesi zorunludur. |
7 | Vizeler | |
8 | Uzak Doğu Sinemasına Giriş | Film izlemeleri dersten önce yapılmalıdır. |
9 | Çin - Tayvan Sineması Ang Lee - Wo Hu Cang Long (Uluslararası Başarı) Zhang Yimou - Ying Xiong | ilgili web sayfaları ve film izlenceleri, eleştiriler https://www.studiobinder.com/blog/shot-lists-quentin-tarantino/ nglourious Basterds (Soysuzlar Çetesi) 2009. Kill Bill: Volume 1 (2003) Jackie Brown (1997) Death Proof (Ölüm Geçirmez) 2007. Django Unchained (Zincirsiz) 2012. Once Upon a Time in Hollywood (Bir Zamanlar Hollywood'da) 2019. Kill Bill: Volume 2 (2004) The Hateful Eight (2015) |
11 | Hong Kong Sineması Wong Kar Wai - Cheun Gwong Tsa Sit (Happy Together, 1997) (Cannes Ödülü) Aksiyon Filmleri Kurgu Tekniği | https://www.imdb.com/list/ls068219797/ |
12 | Kore Sineması Chang Dong - Oasis (Cannes Festivali) Chan Wook - Park’ın Oldboy Sinemada Minimalizm ve Yalınlık Korku Filmleri | İz Sürücü, Solaris,İvan'ın Çocukluğu, Ayna, Nostalghia,Andrei Rublev, Kurban https://www.imdb.com/list/ls027713327/ https://www.bfi.org.uk/news-opinion/news-bfi/features/fast-track-fandom-where-begin-andrei-tarkovsky https://www.bfi.org.uk/news-opinion/news-bfi/lists/10-great-films-inspired-andrei-tarkovsky http://www.openculture.com/2014/08/andrei-tarkovsky-creates-a-list-of-his-10-favorite-films-1972.html |
13 | Japonya Sineması Korku Filmleri Miike Odishon (Audition, 1999) Ichi The Killer (Sinemada Kan ve Şiddet) | Watch the films in sequence and see the differences! |
Kaynak |
Pösteki Nigâr, Yönetmen Sineması,Es Yayınları,2005, Istanbul Quantin Tarantino, David Fincher,Christopher Nolan,Martin Scorsese,Stanley Kubrick,Steven Spielberg,Andrei Tarkovsky,P.T. Andersen, Gulliermo del Toro hakkındaki makaleler ve kitaplar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UZAK DOĞU SİNEMASI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uzak Doğu Sineması Hakkında Bilgi Sahibi Olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Derse giriş Dersin çerçevesi Beklentiler,Sinema nedir? Sinemanın ortaya çıkışı Lumierre kardeşler,Sinemada Akımlar I Alman Dışavurumculuğu ,Sinemada Akımlar II İtalyan Yeni Gerçekçiliği Fransız Yeni Dalgası,Hollywood Sineması Hollywood'un ortaya çıkışı Griffith,Hollywood Sinemasının Ögeler,Vizeler,Uzak Doğu Sinemasına Giriş,Çin - Tayvan Sineması Ang Lee - Wo Hu Cang Long (Uluslararası Başarı) Zhang Yimou - Ying Xiong,Hong Kong Sineması Wong Kar Wai - Cheun Gwong Tsa Sit (Happy Together, 1997) (Cannes Ödülü) Aksiyon Filmleri Kurgu Tekniği ,Kore Sineması Chang Dong - Oasis (Cannes Festivali) Chan Wook - Park’ın Oldboy Sinemada Minimalizm ve Yalınlık Korku Filmleri,Japonya Sineması Korku Filmleri Miike Odishon (Audition, 1999) Ichi The Killer (Sinemada Kan ve Şiddet); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bu dersten geçtiğinde dünya Sinemasını bilir, filmlerini sayabilir, içeriklerini anlatabilir. Uzak Doğu Sinaması hakkında bilgi sahibi olur. Yönetmenin o filmi hangi özellikleriyle farklı kıldığını gösterebilir. | 10, 37, 9 | A, E |
uzak doğu kültürüyle ilgili bilgi edinmiş olur. | 10 | E, F |
Uzakdoğu ülke sinemalarının anlayışlarını ayırt edebilir. | 10 | E, F |
Film analizi yapabilir. | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Derse giriş Dersin çerçevesi Beklentiler | |
2 | Sinema nedir? Sinemanın ortaya çıkışı Lumierre kardeşler | |
3 | Sinemada Akımlar I Alman Dışavurumculuğu | Yönetmenin filmleri ve yaşamı hakkında ön bilgi edinimi |
4 | Sinemada Akımlar II İtalyan Yeni Gerçekçiliği Fransız Yeni Dalgası | Filmlerin izlenmesi |
5 | Hollywood Sineması Hollywood'un ortaya çıkışı Griffith | Filmlerin izlenmesi ve analizi |
6 | Hollywood Sinemasının Ögeler | Filmlerin önceden izlenmesi zorunludur. |
7 | Vizeler | |
8 | Uzak Doğu Sinemasına Giriş | Film izlemeleri dersten önce yapılmalıdır. |
9 | Çin - Tayvan Sineması Ang Lee - Wo Hu Cang Long (Uluslararası Başarı) Zhang Yimou - Ying Xiong | ilgili web sayfaları ve film izlenceleri, eleştiriler https://www.studiobinder.com/blog/shot-lists-quentin-tarantino/ nglourious Basterds (Soysuzlar Çetesi) 2009. Kill Bill: Volume 1 (2003) Jackie Brown (1997) Death Proof (Ölüm Geçirmez) 2007. Django Unchained (Zincirsiz) 2012. Once Upon a Time in Hollywood (Bir Zamanlar Hollywood'da) 2019. Kill Bill: Volume 2 (2004) The Hateful Eight (2015) |
11 | Hong Kong Sineması Wong Kar Wai - Cheun Gwong Tsa Sit (Happy Together, 1997) (Cannes Ödülü) Aksiyon Filmleri Kurgu Tekniği | https://www.imdb.com/list/ls068219797/ |
12 | Kore Sineması Chang Dong - Oasis (Cannes Festivali) Chan Wook - Park’ın Oldboy Sinemada Minimalizm ve Yalınlık Korku Filmleri | İz Sürücü, Solaris,İvan'ın Çocukluğu, Ayna, Nostalghia,Andrei Rublev, Kurban https://www.imdb.com/list/ls027713327/ https://www.bfi.org.uk/news-opinion/news-bfi/features/fast-track-fandom-where-begin-andrei-tarkovsky https://www.bfi.org.uk/news-opinion/news-bfi/lists/10-great-films-inspired-andrei-tarkovsky http://www.openculture.com/2014/08/andrei-tarkovsky-creates-a-list-of-his-10-favorite-films-1972.html |
13 | Japonya Sineması Korku Filmleri Miike Odishon (Audition, 1999) Ichi The Killer (Sinemada Kan ve Şiddet) | Watch the films in sequence and see the differences! |
Kaynak |
Pösteki Nigâr, Yönetmen Sineması,Es Yayınları,2005, Istanbul Quantin Tarantino, David Fincher,Christopher Nolan,Martin Scorsese,Stanley Kubrick,Steven Spielberg,Andrei Tarkovsky,P.T. Andersen, Gulliermo del Toro hakkındaki makaleler ve kitaplar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | X | |||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |