Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fulya SÜMER |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Barış Günay |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 10, 16, 19, 3, 9 | A |
1.2 Çalışma alanını kısa cümleler ile tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 10, 16, 3, 9 | A |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 3, 6, 9 | A |
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen haber başlıklarını yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Temel seviyedeki metinleri yorumlar. | 10, 15, 16, 3, 6, 9 | A |
3.1 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
3.2 Kendisi ve çevresini kısa yazılar ile tanıtır. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Günlük diyalogları yorumlar. | 10, 11, 16, 3, 6, 9 | A |
4.1 Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4.2 Hedef dildeki kısa yazıları sözlük yardımıyla analiz eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
2 | "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
Kaynak |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fulya SÜMER |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Barış Günay |
Dersin Amacı | CEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. | 10, 16, 19, 3, 9 | A |
1.2 Çalışma alanını kısa cümleler ile tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır. | 10, 16, 3, 9 | A |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 10, 11, 16, 3, 6, 9 | A |
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen haber başlıklarını yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Temel seviyedeki metinleri yorumlar. | 10, 15, 16, 3, 6, 9 | A |
3.1 Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
3.2 Kendisi ve çevresini kısa yazılar ile tanıtır. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Günlük diyalogları yorumlar. | 10, 11, 16, 3, 6, 9 | A |
4.1 Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
4.2 Hedef dildeki kısa yazıları sözlük yardımıyla analiz eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar. | 10, 16, 3, 9 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 10, 16, 3, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
2 | "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
3 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
4 | Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
5 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
6 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
7 | People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
8 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
9 | Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
10 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
11 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
12 | Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
13 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
14 | The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması |
Kaynak |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |