Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SENARYO UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye Kemal ÇELİK |
Dersin Amacı | Senaryo yazımı için gerekli bütün temel kavramlar ve konuların öğretilmesi ve bir senaryo yazdırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Senaryo nedir? ,Bir fikir bulmak: logline,Karakter ve çatışmanın yaratılması. ,Senaryoda yapı: Üç perdeli yapı,Sinopsis,Tretman ,Diyalog,Vize,Senaryoda Zaman ,Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı ,Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar ,Senaryo yazımı,Senaryo yazımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Senaryo yazımının temel kurallarını sıralar. Yeni anlatı biçimlerinin sinemada nasıl kullanılabileceğini tartışır. Bir fikirden ve öyküden yola çıkarak bir senaryo metni oluşturur. | 6, 9 | A, F |
Bir kısa film senaryosu yazmış olur. | E, F | |
Senaryo nasıl yazılır öğrenmiş olur. | E, F | |
Senaryo analizi yapar. | E | |
Senaryo yazım aşamalarını bilir ve buna göre senaryo yazabilir. | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Senaryo nedir? | |
2 | Bir fikir bulmak: logline | Hotel Rwanda |
3 | Karakter ve çatışmanın yaratılması. | Read Beasts of the Southern Wild |
4 | Senaryoda yapı: Üç perdeli yapı | The Godfather, Part 2 |
5 | Sinopsis | |
6 | Tretman | |
7 | Diyalog | |
8 | Vize | |
9 | Senaryoda Zaman | Yağmurdan Önce / Before The Rain (Milcho MANCHEVSKI, 1994) |
10 | Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı | Trois couleurs: Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993) |
11 | Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar | |
13 | Senaryo yazımı | |
14 | Senaryo yazımı |
Kaynak |
Senaryo Yazımının Temelleri, Syd Field |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 1 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SENARYO UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üye Kemal ÇELİK |
Dersin Amacı | Senaryo yazımı için gerekli bütün temel kavramlar ve konuların öğretilmesi ve bir senaryo yazdırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Senaryo nedir? ,Bir fikir bulmak: logline,Karakter ve çatışmanın yaratılması. ,Senaryoda yapı: Üç perdeli yapı,Sinopsis,Tretman ,Diyalog,Vize,Senaryoda Zaman ,Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı ,Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar ,Senaryo yazımı,Senaryo yazımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Senaryo yazımının temel kurallarını sıralar. Yeni anlatı biçimlerinin sinemada nasıl kullanılabileceğini tartışır. Bir fikirden ve öyküden yola çıkarak bir senaryo metni oluşturur. | 6, 9 | A, F |
Bir kısa film senaryosu yazmış olur. | E, F | |
Senaryo nasıl yazılır öğrenmiş olur. | E, F | |
Senaryo analizi yapar. | E | |
Senaryo yazım aşamalarını bilir ve buna göre senaryo yazabilir. | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Senaryo nedir? | |
2 | Bir fikir bulmak: logline | Hotel Rwanda |
3 | Karakter ve çatışmanın yaratılması. | Read Beasts of the Southern Wild |
4 | Senaryoda yapı: Üç perdeli yapı | The Godfather, Part 2 |
5 | Sinopsis | |
6 | Tretman | |
7 | Diyalog | |
8 | Vize | |
9 | Senaryoda Zaman | Yağmurdan Önce / Before The Rain (Milcho MANCHEVSKI, 1994) |
10 | Senaryoda Diyalog, Ses, Müzik kullanımı | Trois couleurs: Bleu (Krzysztof Kieslowski, 1993) |
11 | Senaryoyla ilgili yeni güncel kuramlar | |
13 | Senaryo yazımı | |
14 | Senaryo yazımı |
Kaynak |
Senaryo Yazımının Temelleri, Syd Field |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |