Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Engin GERÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı belgesel fotoğrafçılığının teorik ve pratik yönlerinin öğrenciye aktarılarak, belgesel fotoğraf projesi oluşturabilmesi amaçlanır. Bunula beraber belgesel fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi çerçevesinde belgesel fotoğrafta etik kavramı bu dersin kapsamındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi.,Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri.,Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. ,Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı.,Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi.,Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf.,Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi.,Ara sınav,Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret.,Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti,Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya,Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme,Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme,Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belgesel fotoğrafçılığının niteliklerini bilir. | 6 | F |
Ders içeriğinden aldığı bilgiler ile bireysel fotoğraf projeleri yapabilir. | 6 | F |
Belgesel fotoğraf dilini bilir ve bu amaçla spesifik projeler yürütebilir. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi. | |
2 | Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
15 | Genel Sınav |
Kaynak |
Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich Görme Biçimleri, John Berger Camera Lucida, Roland Barthes Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag Anlatmanın Başka Biçimi, John Berger-Jean Mohr Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Ken Light Başkalarının Acısına Bakmak, Susan Sontag Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Özcan Yurdalan |
Pdf dökümanları. Sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 12 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BELGESEL FOTOĞRAFÇILIĞI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Engin GERÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı belgesel fotoğrafçılığının teorik ve pratik yönlerinin öğrenciye aktarılarak, belgesel fotoğraf projesi oluşturabilmesi amaçlanır. Bunula beraber belgesel fotoğraf ve gerçeklik ilişkisi çerçevesinde belgesel fotoğrafta etik kavramı bu dersin kapsamındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi.,Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri.,Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. ,Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı.,Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi.,Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf.,Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi.,Ara sınav,Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret.,Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti,Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya,Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme,Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme,Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Belgesel fotoğrafçılığının niteliklerini bilir. | 6 | F |
Ders içeriğinden aldığı bilgiler ile bireysel fotoğraf projeleri yapabilir. | 6 | F |
Belgesel fotoğraf dilini bilir ve bu amaçla spesifik projeler yürütebilir. | 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Kısa fotoğraf tarihi. | |
2 | Belgesel fotoğraf tarihi. Basın fotoğrafçılığının doğuşu. Savaş fotoğrafçılığı. Life dergisinin rolü. Sosyal belge. Belgesel fotoğrafın öncüleri. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
3 | Belgesel Fotoğrafın ve fotoğrafçısının nitelikleri. Belgesel fotoğraf estetiğinin temelleri. Fotoğrafın belge olarak nitelendirilmesi: Piktoryalizmden kanıta. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
4 | Belgesel fotoğrafta gerçeklik ve kurgu. Belgesel Fotoğrafta manipülasyon ve etik tartışmalar. Dijital manipülasyon çağında belgesel fotoğrafın inandırıcılığı. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
5 | Belgesel fotoğrafta estetik. Belgesel fotoğraf ve sanat. Estetiğin veya tekniğin dramanın ve trajedinin önüne geçmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
6 | Foto röportaj, Sosyal belgeleme, Doğa, Hayvan, İnsan hikayeleri, Fotoğraf serisi, Basın fotoğrafçılığı, Tipoloji, Antropolojik belgesel, Forensic architecture, Belgeselin belgeseli, Buluntu fotoğraflar üzerinden belgesel fotoğraf. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
7 | Belgesel fotoğrafın diğer fotoğraf alanlarıyla kesişmesi. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Belgesel fotoğraf ustalarını ziyaret. | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
10 | Kurumlar: Fotoğraf ajansları, Fotoğraf birlikleri, Foto muhabirleri ödülleri. Sergi ve kurum ziyareti | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
11 | Günümüz: Dijital medya, Sosyal medya | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
12 | Hukuki boyut, Final ödevi için çekim teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
13 | Final ödevi için rötuş teknikleri geliştirme | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
14 | Final ödevini geliştirmek için sahaya çıkılması | Verilen kaynağın ilgili kısmının okunması. |
15 | Genel Sınav |
Kaynak |
Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich Görme Biçimleri, John Berger Camera Lucida, Roland Barthes Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag Anlatmanın Başka Biçimi, John Berger-Jean Mohr Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Ken Light Başkalarının Acısına Bakmak, Susan Sontag Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Özcan Yurdalan |
Pdf dökümanları. Sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |