Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM AFİŞ TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bir görsel iletişim aracı olarak afiş tasarımı hakkında teorik anlatımın yanında uygulama yaparak film afişleri üzerine kapsamlı bilgi ve kabiliyet kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film afiş tasarımına giriş,Sinema ve afiş tasarımının tarihsel serüveninin anlatılması,Renk nedir? Tasarımda rengin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama,Tipografi nedir? Tasarımda tipografinin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama,Film afişi tasarımında imge ve görsel kullanımı, örnekler ile anlatım ve uygulama,Film afişlerinde fotoğraf ve ışık kullanımı, örnekler ile uygulama,Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama,Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama devam,Film afiş tasarımında temel anlatım biçimleri nelerdir? Afiş tasarımında metaforik algılar örnekler ile sunum ve uygulama,Tasarımda kompozisyon nasıl yapılır? Film afiş tasarımı örnekleri ile anlatım ve uygulama,Adobe Photohop’ta renk ve efekt kullanarak film afiş tasarımı ,Çift pozlama tekniğine uygun afişlerin incelenmesi ve Adobe Photohop ile uygulama,Adobe Photohop’ta maskeleme tekniği ve dağılma efekti ile film afiş tasarımı ,Adobe Illustrator ile tipografik afiş tasarımı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel tasarımları okuma ve becerisi kazanır. | 10, 16, 9 | A, D, E, F |
Görsel becerinin tasarıma yansımasını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir projeyi fikirden son icraya kadar olan süreç içerisinde düzenler. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Düşünceyi, hayal ve hikayeyi tasarım çözümlerine aktar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bilgisayar desteği ile tasarım çalışmalarını uygular. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film afiş tasarımına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Sinema ve afiş tasarımının tarihsel serüveninin anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Renk nedir? Tasarımda rengin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Tipografi nedir? Tasarımda tipografinin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Film afişi tasarımında imge ve görsel kullanımı, örnekler ile anlatım ve uygulama | Afiş çalışması |
6 | Film afişlerinde fotoğraf ve ışık kullanımı, örnekler ile uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama | Afiş çalışması |
8 | Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Film afiş tasarımında temel anlatım biçimleri nelerdir? Afiş tasarımında metaforik algılar örnekler ile sunum ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Tasarımda kompozisyon nasıl yapılır? Film afiş tasarımı örnekleri ile anlatım ve uygulama | Afiş çalışması |
11 | Adobe Photohop’ta renk ve efekt kullanarak film afiş tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Çift pozlama tekniğine uygun afişlerin incelenmesi ve Adobe Photohop ile uygulama | Afiş çalışması |
13 | Adobe Photohop’ta maskeleme tekniği ve dağılma efekti ile film afiş tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Adobe Illustrator ile tipografik afiş tasarımı | Afiş çalışması |
Kaynak |
M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİLM AFİŞ TASARIMI | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İslam ŞENSÖZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bir görsel iletişim aracı olarak afiş tasarımı hakkında teorik anlatımın yanında uygulama yaparak film afişleri üzerine kapsamlı bilgi ve kabiliyet kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Film afiş tasarımına giriş,Sinema ve afiş tasarımının tarihsel serüveninin anlatılması,Renk nedir? Tasarımda rengin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama,Tipografi nedir? Tasarımda tipografinin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama,Film afişi tasarımında imge ve görsel kullanımı, örnekler ile anlatım ve uygulama,Film afişlerinde fotoğraf ve ışık kullanımı, örnekler ile uygulama,Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama,Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama devam,Film afiş tasarımında temel anlatım biçimleri nelerdir? Afiş tasarımında metaforik algılar örnekler ile sunum ve uygulama,Tasarımda kompozisyon nasıl yapılır? Film afiş tasarımı örnekleri ile anlatım ve uygulama,Adobe Photohop’ta renk ve efekt kullanarak film afiş tasarımı ,Çift pozlama tekniğine uygun afişlerin incelenmesi ve Adobe Photohop ile uygulama,Adobe Photohop’ta maskeleme tekniği ve dağılma efekti ile film afiş tasarımı ,Adobe Illustrator ile tipografik afiş tasarımı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Görsel tasarımları okuma ve becerisi kazanır. | 10, 16, 9 | A, D, E, F |
Görsel becerinin tasarıma yansımasını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir projeyi fikirden son icraya kadar olan süreç içerisinde düzenler. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Düşünceyi, hayal ve hikayeyi tasarım çözümlerine aktar. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bilgisayar desteği ile tasarım çalışmalarını uygular. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Film afiş tasarımına giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
2 | Sinema ve afiş tasarımının tarihsel serüveninin anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Renk nedir? Tasarımda rengin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Tipografi nedir? Tasarımda tipografinin önemini film afiş örnekleri ile anlatım ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Film afişi tasarımında imge ve görsel kullanımı, örnekler ile anlatım ve uygulama | Afiş çalışması |
6 | Film afişlerinde fotoğraf ve ışık kullanımı, örnekler ile uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
7 | Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama | Afiş çalışması |
8 | Tasarımda hiyerarşi ve denge nasıl sağlanır? Film afiş tasarım örnekleri ile anlatım ve uygulama devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Film afiş tasarımında temel anlatım biçimleri nelerdir? Afiş tasarımında metaforik algılar örnekler ile sunum ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Tasarımda kompozisyon nasıl yapılır? Film afiş tasarımı örnekleri ile anlatım ve uygulama | Afiş çalışması |
11 | Adobe Photohop’ta renk ve efekt kullanarak film afiş tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
12 | Çift pozlama tekniğine uygun afişlerin incelenmesi ve Adobe Photohop ile uygulama | Afiş çalışması |
13 | Adobe Photohop’ta maskeleme tekniği ve dağılma efekti ile film afiş tasarımı | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
14 | Adobe Illustrator ile tipografik afiş tasarımı | Afiş çalışması |
Kaynak |
M. Kınık, Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1, Gerhun Yayınları, 2006. I. İ. Akçadoğan, Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları, 2006. E. Becer, İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi, 1997. H. Yanık, Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları, 2009. A. Twemlow, Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: Yem Yayınları, 2008. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |