Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMATURJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda herhangi bir öğrenci; sanat eserinde anlatı türlerinin ayırt edici özelliklerini öğrenmelidir. Teorik bağlamda, dramaturgi kavramını anlamak, dramaturgi tarihini öğrenmek, dramaturgi yapabilecek kuramsal donanımı sağlarken; Pratik bağlamda da eserler üzerinden çözümleme yaparak uygulamada teorik veriyi kullanabilmeyi sağlayan bir içeriğe sahiptir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramaturji Nedir?,Dramaturgi ve Dramaturg kavramları,Dramaturginin tarihsel gelişimi.,Klasik Oyunlar, Konstantin Stanislavski,Oyunculuk Metodları ,Opera ve Bale ,Ara Sınav,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Broadway Müzikali,Televizyon Dizi Dramaturjisi,Konsept Çalışması ,Sanat dünyası ,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler başlangıç seviyesinde oyun ve senaryo analizi yapabilecek, gösteri sanatlarındaki teknik kavramları ve terimleri kullanarak gösteri sanatları eleştirisi yazabileceklerdir. | 10, 11, 16, 37, 9 | A |
Dramatik analiz formatını uygulayarak metin incelemesi yapar. | 13, 14, 9 | A, D, F, I |
Senaryo formatını uygulayarak senaryo analizi yapar | 10, 13, 9 | A, F |
Gösteri sanatlarındaki terimleri öğrenerek performans eleştiri makalesi yazar. | 9 | E, F, I |
Konsept tasarımı yaratabilir ve sanat projesi geliştirir. | 11, 2, 9 | F, H, I |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaturji Nedir? | Aristoteles "Poetika" Tragedyanın Tanımı |
2 | Dramaturgi ve Dramaturg kavramları | Aristoteles Poetika "Tragedyanın Ögeleri" |
3 | Dramaturginin tarihsel gelişimi. | "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi |
4 | Klasik Oyunlar | Shakespeare oyunları :"Hamlet", "III. Richard", "Othello" oyunlarının olay örgüsü hazırlama. |
5 | Konstantin Stanislavski | Anton Çehov, "Martı" karakter biyografileri |
6 | Oyunculuk Metodları | Monolog Çalışması |
7 | Opera ve Bale | Performans Analizi |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Tekrarı |
9 | Prodüksiyon Dramaturjisi | Sahne terimleri araştırma ödevi |
10 | Broadway Müzikali | "Cats" müzikali izleme ödevi |
11 | Televizyon Dizi Dramaturjisi | HBO dizisi izleme ödevi |
12 | Konsept Çalışması | Konsept ödevi |
13 | Sanat dünyası | Broadway tiyatroları araştırma ödevi |
14 | Final Sınavı | Final sınavı için tekrar |
Kaynak |
Aristoteles "Poetika"; Sofokles Üçlemesi; William Shakespeare "Hamlet","Kral Lear", "Julius Caesar", "Bir Yaz Gecesi Rüyası", "Othello", "On İkinci Gece"; "Konstantin Stanislavki "Bir Aktör Hazırlanıyor"; Stella Adler, "Aktörlük Sanatı". |
Koçak, Mustafa "Tiyatro" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 15 | 45 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DRAMATURJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ebru Gamze IŞIKSAÇAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selin ULUDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda herhangi bir öğrenci; sanat eserinde anlatı türlerinin ayırt edici özelliklerini öğrenmelidir. Teorik bağlamda, dramaturgi kavramını anlamak, dramaturgi tarihini öğrenmek, dramaturgi yapabilecek kuramsal donanımı sağlarken; Pratik bağlamda da eserler üzerinden çözümleme yaparak uygulamada teorik veriyi kullanabilmeyi sağlayan bir içeriğe sahiptir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramaturji Nedir?,Dramaturgi ve Dramaturg kavramları,Dramaturginin tarihsel gelişimi.,Klasik Oyunlar, Konstantin Stanislavski,Oyunculuk Metodları ,Opera ve Bale ,Ara Sınav,Prodüksiyon Dramaturjisi ,Broadway Müzikali,Televizyon Dizi Dramaturjisi,Konsept Çalışması ,Sanat dünyası ,Final Sınavı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler başlangıç seviyesinde oyun ve senaryo analizi yapabilecek, gösteri sanatlarındaki teknik kavramları ve terimleri kullanarak gösteri sanatları eleştirisi yazabileceklerdir. | 10, 11, 16, 37, 9 | A |
Dramatik analiz formatını uygulayarak metin incelemesi yapar. | 13, 14, 9 | A, D, F, I |
Senaryo formatını uygulayarak senaryo analizi yapar | 10, 13, 9 | A, F |
Gösteri sanatlarındaki terimleri öğrenerek performans eleştiri makalesi yazar. | 9 | E, F, I |
Konsept tasarımı yaratabilir ve sanat projesi geliştirir. | 11, 2, 9 | F, H, I |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramaturji Nedir? | Aristoteles "Poetika" Tragedyanın Tanımı |
2 | Dramaturgi ve Dramaturg kavramları | Aristoteles Poetika "Tragedyanın Ögeleri" |
3 | Dramaturginin tarihsel gelişimi. | "Hamburg Dramaturjisi" araştırma ödevi |
4 | Klasik Oyunlar | Shakespeare oyunları :"Hamlet", "III. Richard", "Othello" oyunlarının olay örgüsü hazırlama. |
5 | Konstantin Stanislavski | Anton Çehov, "Martı" karakter biyografileri |
6 | Oyunculuk Metodları | Monolog Çalışması |
7 | Opera ve Bale | Performans Analizi |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Tekrarı |
9 | Prodüksiyon Dramaturjisi | Sahne terimleri araştırma ödevi |
10 | Broadway Müzikali | "Cats" müzikali izleme ödevi |
11 | Televizyon Dizi Dramaturjisi | HBO dizisi izleme ödevi |
12 | Konsept Çalışması | Konsept ödevi |
13 | Sanat dünyası | Broadway tiyatroları araştırma ödevi |
14 | Final Sınavı | Final sınavı için tekrar |
Kaynak |
Aristoteles "Poetika"; Sofokles Üçlemesi; William Shakespeare "Hamlet","Kral Lear", "Julius Caesar", "Bir Yaz Gecesi Rüyası", "Othello", "On İkinci Gece"; "Konstantin Stanislavki "Bir Aktör Hazırlanıyor"; Stella Adler, "Aktörlük Sanatı". |
Koçak, Mustafa "Tiyatro" |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | X | |||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | X | |||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | X | |||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | X | |||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | X | |||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | X | |||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |