Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMADA YAPIM YÖNETİM VE PAZARLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdulhamit GÜLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kolektif bir üretim alanı olan sinemanın teorik ve pratik yönlerinin öğrenciye aktarılarak, ön hazırlık sürecinden prodüksiyon aşamasına, post prodüksiyondan gösterim, festival ve pazarlama süreçlerine kadar bütün aşamaların öğretilmesidir. Ayrıca teoride ve yöntemde teknoloji ile doğrudan bağlantılı olan sinemanın güncel gelişmelerden nasıl etkilendiği ve sorunlar karşısındaki çıkış yolları örneklerle anlatılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Sinema tarihine giriş. ,Kısa sanat tarihi ve bağlantılı olarak sinema tarihi. Sinemanın doğuşu ve akımların ortaya çıkışı.,Sinemada yöntem belirlemede etkili olan bireysel ve kitlesel etkiler. ,Film yapım süreçleri. Pre prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşaması.,Film ekibinde kimler yer alır? Senarist, yönetmen ve yapımcı ne iş yapar? ,Ticari sinema ve bağımsız sinema arasındaki farklar. Yönetmen sineması nedir? ,Film okuması. ,Ara sınav,Sinema salonları ve dağıtım sorunu. ,Uygulama. Kamera, ışık, ses kullanımı.,Dijital teknolojinin sinemaya etkisi. Dijital mecraların varlığı, sorunları, imkanları.,Film için fon arama süreçleri. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü destekleri. TRT 12 Punto destekleri. Festivaller ve bağımsız fonlar. ,Pitching nedir, nasıl yapılır?,Yapımcı, yapım, fon meselesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinemanın ne olduğunu ve neden film yapıldığını öğrenir, üzerine düşünür. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
Bir film ekibinde kimlerin olduğunu öğrenir ve kendisine uygun olan göreve yönelir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir filme nasıl fon aranacağını bilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Kısa ya da uzun metraj filmlerin yapım süreçlerine hakim olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Yapılan filmlerin festival ya da sinemadaki gösterimlerini sağlama noktasında fikir sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Sinema tarihine giriş. | |
2 | Kısa sanat tarihi ve bağlantılı olarak sinema tarihi. Sinemanın doğuşu ve akımların ortaya çıkışı. | |
3 | Sinemada yöntem belirlemede etkili olan bireysel ve kitlesel etkiler. | |
4 | Film yapım süreçleri. Pre prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşaması. | |
5 | Film ekibinde kimler yer alır? Senarist, yönetmen ve yapımcı ne iş yapar? | |
6 | Ticari sinema ve bağımsız sinema arasındaki farklar. Yönetmen sineması nedir? | |
7 | Film okuması. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sinema salonları ve dağıtım sorunu. | |
10 | Uygulama. Kamera, ışık, ses kullanımı. | |
11 | Dijital teknolojinin sinemaya etkisi. Dijital mecraların varlığı, sorunları, imkanları. | |
12 | Film için fon arama süreçleri. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü destekleri. TRT 12 Punto destekleri. Festivaller ve bağımsız fonlar. | |
13 | Pitching nedir, nasıl yapılır? | |
14 | Yapımcı, yapım, fon meselesi. |
Kaynak |
Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, J. Campel Filmler Dokümanlar Sunumlar Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich Görme Biçimleri, John Berger Camera Lucida, Roland Barthes Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag Anlatmanın Başka Biçimi, John Berger-Jean Mohr Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Ken Light Başkalarının Acısına Bakmak, Susan Sontag Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Özcan YurdalanPdf dökümanları. Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMADA YAPIM YÖNETİM VE PAZARLAMA | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdulhamit GÜLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kolektif bir üretim alanı olan sinemanın teorik ve pratik yönlerinin öğrenciye aktarılarak, ön hazırlık sürecinden prodüksiyon aşamasına, post prodüksiyondan gösterim, festival ve pazarlama süreçlerine kadar bütün aşamaların öğretilmesidir. Ayrıca teoride ve yöntemde teknoloji ile doğrudan bağlantılı olan sinemanın güncel gelişmelerden nasıl etkilendiği ve sorunlar karşısındaki çıkış yolları örneklerle anlatılır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Sinema tarihine giriş. ,Kısa sanat tarihi ve bağlantılı olarak sinema tarihi. Sinemanın doğuşu ve akımların ortaya çıkışı.,Sinemada yöntem belirlemede etkili olan bireysel ve kitlesel etkiler. ,Film yapım süreçleri. Pre prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşaması.,Film ekibinde kimler yer alır? Senarist, yönetmen ve yapımcı ne iş yapar? ,Ticari sinema ve bağımsız sinema arasındaki farklar. Yönetmen sineması nedir? ,Film okuması. ,Ara sınav,Sinema salonları ve dağıtım sorunu. ,Uygulama. Kamera, ışık, ses kullanımı.,Dijital teknolojinin sinemaya etkisi. Dijital mecraların varlığı, sorunları, imkanları.,Film için fon arama süreçleri. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü destekleri. TRT 12 Punto destekleri. Festivaller ve bağımsız fonlar. ,Pitching nedir, nasıl yapılır?,Yapımcı, yapım, fon meselesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinemanın ne olduğunu ve neden film yapıldığını öğrenir, üzerine düşünür. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E |
Bir film ekibinde kimlerin olduğunu öğrenir ve kendisine uygun olan göreve yönelir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir filme nasıl fon aranacağını bilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Kısa ya da uzun metraj filmlerin yapım süreçlerine hakim olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Yapılan filmlerin festival ya da sinemadaki gösterimlerini sağlama noktasında fikir sahibi olur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğini açıklama. Sinema tarihine giriş. | |
2 | Kısa sanat tarihi ve bağlantılı olarak sinema tarihi. Sinemanın doğuşu ve akımların ortaya çıkışı. | |
3 | Sinemada yöntem belirlemede etkili olan bireysel ve kitlesel etkiler. | |
4 | Film yapım süreçleri. Pre prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşaması. | |
5 | Film ekibinde kimler yer alır? Senarist, yönetmen ve yapımcı ne iş yapar? | |
6 | Ticari sinema ve bağımsız sinema arasındaki farklar. Yönetmen sineması nedir? | |
7 | Film okuması. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sinema salonları ve dağıtım sorunu. | |
10 | Uygulama. Kamera, ışık, ses kullanımı. | |
11 | Dijital teknolojinin sinemaya etkisi. Dijital mecraların varlığı, sorunları, imkanları. | |
12 | Film için fon arama süreçleri. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü destekleri. TRT 12 Punto destekleri. Festivaller ve bağımsız fonlar. | |
13 | Pitching nedir, nasıl yapılır? | |
14 | Yapımcı, yapım, fon meselesi. |
Kaynak |
Kahramanın Sonsuz Yolculuğu, J. Campel Filmler Dokümanlar Sunumlar Sanatın Öyküsü, E.H.Gombrich Görme Biçimleri, John Berger Camera Lucida, Roland Barthes Fotoğraf Üzerine, Susan Sontag Anlatmanın Başka Biçimi, John Berger-Jean Mohr Fotoğraf ve Toplum, Gisele Freund Çağımızın Tanıkları Belgesel Fotoğrafçılar Anlatıyor, Ken Light Başkalarının Acısına Bakmak, Susan Sontag Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj, Özcan YurdalanPdf dökümanları. Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |