Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYO YAYINCILIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali Fuat GÜLMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı radyo yayıncılık araçlarının tanıtılması ve kullanımını uygulamalı öğrencilere aktarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin radyo programı yapabilir hale gelmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri,Radyo Yayıncılığının temel öğeleri,Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık,Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları,Yapım Stüdyoları ve ekipmanları,Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo,Radyo meslekleri,Radyo program yapımcılığı ve özellikleri,Radyo program metin yazımı,Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Radyo yayın öğelerini ileri derece öğrenebilecekdir | 14, 16, 2, 5, 6 | E, H |
İleri derece kayıt-montaj yapma becerisine sahip olacaklardır. | 14, 2, 6 | F |
Radyo program yapım tekniklerini uygulayabilecektir. | 14, 2, 6 | |
Radyo program metini yazabilecektir. | 14, 2, 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri | Slayt Sunumu, ss.1-30. |
2 | Radyo Yayıncılığının temel öğeleri | Nurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 5-50. |
3 | Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık | Ufuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 10-35. |
4 | Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları | Önerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti. |
5 | Yapım Stüdyoları ve ekipmanları | Önerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti. |
6 | Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo | Önerilen Kaynak: Nurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 92-166. |
7 | Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı | Önerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 40-175. |
8 | Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo | Önerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Müzik Teknolojileri, ss. 105-192; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Atölye. |
9 | Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1 | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122. |
10 | Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Etkinlik. |
11 | Radyo meslekleri | Önerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 106.119. |
12 | Radyo program yapımcılığı ve özellikleri | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 120-135. |
13 | Radyo program metin yazımı | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 135-142. |
14 | Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt | Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Ses Kaydı Denemeleri. |
Kaynak |
Radyo dersleri; Michael Kaye, Radyo tv yayıncılığı; Nureddin Bay, Ses, kayıt müzik teknolojileri; Ufuk Önen, Tüm yönleriyle radyo; Hamza Çakır, tez, slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 15 | 75 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(138/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYO YAYINCILIĞI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Olga UNTİLA KAPLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ali Fuat GÜLMEZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı radyo yayıncılık araçlarının tanıtılması ve kullanımını uygulamalı öğrencilere aktarmaktır. Ayrıca, öğrencilerin radyo programı yapabilir hale gelmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri,Radyo Yayıncılığının temel öğeleri,Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık,Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları,Yapım Stüdyoları ve ekipmanları,Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı,Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1,Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo,Radyo meslekleri,Radyo program yapımcılığı ve özellikleri,Radyo program metin yazımı,Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Radyo yayın öğelerini ileri derece öğrenebilecekdir | 14, 16, 2, 5, 6 | E, H |
İleri derece kayıt-montaj yapma becerisine sahip olacaklardır. | 14, 2, 6 | F |
Radyo program yapım tekniklerini uygulayabilecektir. | 14, 2, 6 | |
Radyo program metini yazabilecektir. | 14, 2, 6 |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Radyo nedir? Dünyada ve Türkiye’de radyo, radyo çeşitleri | Slayt Sunumu, ss.1-30. |
2 | Radyo Yayıncılığının temel öğeleri | Nurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 5-50. |
3 | Radyo yayın çeşitleri, FM, AM, Sayısal yayıncılık | Ufuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 10-35. |
4 | Radyo Stüdyolarının tanıtımı - Yayın Stüdyoları ve ekipmanları | Önerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti. |
5 | Yapım Stüdyoları ve ekipmanları | Önerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 49-106. Yayın Stüdyoların Ziyareti. |
6 | Radyo Stüdyoları - Uygulamalı – Stüdyo | Önerilen Kaynak: Nurettin Bay, Radyo TV Yayıncılığı, ss. 92-166. |
7 | Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları tanıtımı | Önerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Muzik Teknolojiler, ss. 40-175. |
8 | Kayıt ve Montaj yapımı, ses edit programları - uygulamalı - Stüdyo | Önerilen Kaynak: Ufuk Önen, Ses, Kayıt Müzik Teknolojileri, ss. 105-192; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Atölye. |
9 | Radyo yayın içerikleri – Program türleri 1 | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122. |
10 | Radyo yayın içerikleri – Program türleri 2 uygulamalı - Stüdyo | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, ss. 91-122; Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Etkinlik. |
11 | Radyo meslekleri | Önerilen Kaynak: Hamza Çakır, Tüm Yönleriyle Radyo, ss. 106.119. |
12 | Radyo program yapımcılığı ve özellikleri | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 120-135. |
13 | Radyo program metin yazımı | Önerilen Kaynak: Michael Kaye, Radyo Dersleri, 135-142. |
14 | Radyo program metin yazımı – uygulamalı – stüdyo kayıt | Radyo Stüdyosunda Uygulamalı Ses Kaydı Denemeleri. |
Kaynak |
Radyo dersleri; Michael Kaye, Radyo tv yayıncılığı; Nureddin Bay, Ses, kayıt müzik teknolojileri; Ufuk Önen, Tüm yönleriyle radyo; Hamza Çakır, tez, slayt sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |