Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra SÖĞÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurgunun temel kavramlarını, devamlılık esaslarını, non-linear video edit programlarının kullanımını, terminolojisini, giriş ve çıkış formatlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anahtar karelere giriş,Anahtar kareler ve doğal hareket metodları,Renk teorisine giriş,Log Videoda renk düzeltme,LUT ve renk efektlerine giriş,Dijital videoda renk ve güncel konular,Ses efektlerine giriş,Ses tasarımı ve işitsel mekanlar,2D animasyona giriş,Videoda non-diegetic ögeler,Maskeleme tekniklerine giriş,Post prodüksiyonda güncel teknolojiler,İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek,Proje İzleme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurgunun temel kavramlarını tanımlar | 10, 14, 16, 19, 20 | E, F |
2. Bir sayısal kurgu programını ileri düzeyde kullanır | 13, 14 | E, F |
3. Kurguya ilişkin temel kuramları örneklerle açıklar. | 14, 20, 4 | E, F |
4. Filmin içeriği ile kurgu dili arasındaki bağlantıyı çözer. | 11, 12, 13, 14 | E, F |
5. Bir filmin kurgu yaklaşımını belirler. | 10, 11, 19, 21 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anahtar karelere giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
2 | Anahtar kareler ve doğal hareket metodları | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
3 | Renk teorisine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
4 | Log Videoda renk düzeltme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
5 | LUT ve renk efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
6 | Dijital videoda renk ve güncel konular | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
7 | Ses efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
8 | Ses tasarımı ve işitsel mekanlar | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
9 | 2D animasyona giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
10 | Videoda non-diegetic ögeler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
11 | Maskeleme tekniklerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
12 | Post prodüksiyonda güncel teknolojiler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
13 | İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
14 | Proje İzleme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
Kaynak |
1. [PremiumBeat Blog](https://www.premiumbeat.com/blog/) 2. [Filmora Blog](https://www.filmora.io/blog/) 3. [No Film School](https://nofilmschool.com/) 4. [This Guy Edits (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/svenpape) 5. [Art of the Guillotine](https://www.aotg.com/) 6. [Color Grading Central](https://www.colorgradingcentral.com/) 7. [Mixing Light](https://mixinglight.com/) 8. [Film Riot (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/filmriot) 9. [Colorist Factory](https://www.coloristfactory.com/) 10. [Digital Filmmaker](https://www.digitalfilmmaker.net/) |
1. Inception (Başlangıç) - 2010, Yönetmen: Christopher Nolan 2. Blade Runner 2049 - 2017, Yönetmen: Denis Villeneuve 3. The Matrix - 1999, Yönetmen: Wachowski Kardeşler 4. Her - 2013, Yönetmen: Spike Jonze 5. Ex Machina - 2014, Yönetmen: Alex Garland 6. Annihilation - 2018, Yönetmen: Alex Garland 7. Interstellar - 2014, Yönetmen: Christopher Nolan 8. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Sil Baştan) - 2004, Yönetmen: Michel Gondry 9. The Lobster - 2015, Yönetmen: Yorgos Lanthimos 10. Arrival (Geliş) - 2016, Yönetmen: Denis Villeneuve |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 3 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kemal ÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra SÖĞÜT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurgunun temel kavramlarını, devamlılık esaslarını, non-linear video edit programlarının kullanımını, terminolojisini, giriş ve çıkış formatlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anahtar karelere giriş,Anahtar kareler ve doğal hareket metodları,Renk teorisine giriş,Log Videoda renk düzeltme,LUT ve renk efektlerine giriş,Dijital videoda renk ve güncel konular,Ses efektlerine giriş,Ses tasarımı ve işitsel mekanlar,2D animasyona giriş,Videoda non-diegetic ögeler,Maskeleme tekniklerine giriş,Post prodüksiyonda güncel teknolojiler,İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek,Proje İzleme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurgunun temel kavramlarını tanımlar | 10, 14, 16, 19, 20 | E, F |
2. Bir sayısal kurgu programını ileri düzeyde kullanır | 13, 14 | E, F |
3. Kurguya ilişkin temel kuramları örneklerle açıklar. | 14, 20, 4 | E, F |
4. Filmin içeriği ile kurgu dili arasındaki bağlantıyı çözer. | 11, 12, 13, 14 | E, F |
5. Bir filmin kurgu yaklaşımını belirler. | 10, 11, 19, 21 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anahtar karelere giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
2 | Anahtar kareler ve doğal hareket metodları | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
3 | Renk teorisine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
4 | Log Videoda renk düzeltme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
5 | LUT ve renk efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
6 | Dijital videoda renk ve güncel konular | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
7 | Ses efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
8 | Ses tasarımı ve işitsel mekanlar | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
9 | 2D animasyona giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
10 | Videoda non-diegetic ögeler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
11 | Maskeleme tekniklerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
12 | Post prodüksiyonda güncel teknolojiler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
13 | İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
14 | Proje İzleme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
Kaynak |
1. [PremiumBeat Blog](https://www.premiumbeat.com/blog/) 2. [Filmora Blog](https://www.filmora.io/blog/) 3. [No Film School](https://nofilmschool.com/) 4. [This Guy Edits (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/svenpape) 5. [Art of the Guillotine](https://www.aotg.com/) 6. [Color Grading Central](https://www.colorgradingcentral.com/) 7. [Mixing Light](https://mixinglight.com/) 8. [Film Riot (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/filmriot) 9. [Colorist Factory](https://www.coloristfactory.com/) 10. [Digital Filmmaker](https://www.digitalfilmmaker.net/) |
1. Inception (Başlangıç) - 2010, Yönetmen: Christopher Nolan 2. Blade Runner 2049 - 2017, Yönetmen: Denis Villeneuve 3. The Matrix - 1999, Yönetmen: Wachowski Kardeşler 4. Her - 2013, Yönetmen: Spike Jonze 5. Ex Machina - 2014, Yönetmen: Alex Garland 6. Annihilation - 2018, Yönetmen: Alex Garland 7. Interstellar - 2014, Yönetmen: Christopher Nolan 8. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Sil Baştan) - 2004, Yönetmen: Michel Gondry 9. The Lobster - 2015, Yönetmen: Yorgos Lanthimos 10. Arrival (Geliş) - 2016, Yönetmen: Denis Villeneuve |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |